Megújuló Toyoták

Avensis, Auris facelift

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 09.00

Mindkét kulcsmodelljét felfrissítette a Toyota, vadonatúj motorokkal, bőségesebb biztonsági felszereléssel gyarapodtak.

Előzetesen már beszámoltunk arról, hogy a Toyota Genfben állítja ki a 2015-ös modellévre megújuló modelljeit, az Avensist és az Aurist. Most közelebbről is szemügyre vettük őket.

Jobban vigyáznak

Mindkét modellnél – sőt, minden új Toyotánál – új utasbiztonsági stratégiát alkalmaz a gyártó. Az alapáron kínált Toyota Safety Sense rendszer lézert és kamerát alkalmazva olyan funkciókat kínál, mint a ráfutásos balesetet automatikus fékezéssel megelőző, ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), vagy a sávelhagyásra figyelmeztető funkció. A gazdagabban felszerelt, radarral is rendelkező modelleknél adaptív tempomat és gyalogosfelismerő PCS is kerül a csomagba; sőt, automatikus távfény-vezérlés és jelzőtábla-felismerés funkciók is rendelkezésre állnak.

Mindkét modellnél áthangolták a futóművet, valamint mérsékelték a zaj- és rezgésszintet. 

Avensis: elegánsabb, takarékosabb

Az Avensis négy centivel hosszabb lett, a változás kizárólag esztétikai célokat szolgál, átrajzolták az orr-részt és a fart egyaránt. Az utastérben jobb minőségű anyagok, finomabban működő kapcsolók örvendeztetnek, az üléseket teljesen áttervezzék, fókuszban a hosszú távú utazás követelményeivel. Emellett a zaj- és rezgésszintet is csillapították.
Két vadonatúj dízelmotor került a kínálatba: az eddigi kétliteres helyére egy 1,6-os lép, 8 százalékkal kisebb fogyasztással, 112 LE teljesítménnyel, 270 Nm nyomatékkal. A motorral 11,4 mp alatt gyorsul százra az Avensis, a végsebesség 180 km/óra. A szabvány szerinti átlagfogyasztás 4,1 l/100 km.
A másik újdonság egy különösen csendes üzemű 2,0 D-4D erőforrás 143 lóerővel, 320 Nm nyomatékkal. A motor 9,5 mp alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség 200 km/óra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,5 l/100 km. 
A benzinmotoroknál az átdolgozott CVT fokozatmentes váltó hoz frissítést és kb. 4 százalékos fogyasztáscsökkentést.

Auris: kis turbómotor, bővülő hibrid kínálat

Az átdolgozott 1,4-es dízelmotor, valamint az Avensisben is bevezetett, új 1,6-os dízel mellett a hajtáslánc-kínálat legfontosabb újdonsága az 1,2 literes turbómotor. A közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses motorban számos műszaki újítást alkalmaztak, legnagyobb teljesítménye 116 LE, maximális forgatónyomatéka 185 Nm 1500-tól egészen 4000/percig. A hivatalos átlagfogyasztás 4,7 l/100 km, százra 10,1 mp a gyorsulás szintideje, a végsebesség 200 km/óra. Multidrive CVT-váltóval még egy tized literrel takarékosabb a motor.
Ahogy az Avensis, az Auris is új orrot és fart kapott, megjelenése dinamikusabbá, agresszívabbá vált. Mindkét modellen megjelent a LED-es fényszóró.
Az európai eladások mintegy 50 százalékát kitevő hibrid modellváltozatot sem hagyták érintetlenül: a még tisztább üzemű hajtáslánchoz mostantól ugyanolyan felszereltségi lépcsőkben lehet hozzájutni, mint a hagyományos erőforrással szerelt verziókhoz, ami alighanem tovább javítja a modell eladhatóságát.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.