Megújuló Toyoták

Avensis, Auris facelift

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 09.00

Mindkét kulcsmodelljét felfrissítette a Toyota, vadonatúj motorokkal, bőségesebb biztonsági felszereléssel gyarapodtak.

Előzetesen már beszámoltunk arról, hogy a Toyota Genfben állítja ki a 2015-ös modellévre megújuló modelljeit, az Avensist és az Aurist. Most közelebbről is szemügyre vettük őket.

Jobban vigyáznak

Mindkét modellnél – sőt, minden új Toyotánál – új utasbiztonsági stratégiát alkalmaz a gyártó. Az alapáron kínált Toyota Safety Sense rendszer lézert és kamerát alkalmazva olyan funkciókat kínál, mint a ráfutásos balesetet automatikus fékezéssel megelőző, ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), vagy a sávelhagyásra figyelmeztető funkció. A gazdagabban felszerelt, radarral is rendelkező modelleknél adaptív tempomat és gyalogosfelismerő PCS is kerül a csomagba; sőt, automatikus távfény-vezérlés és jelzőtábla-felismerés funkciók is rendelkezésre állnak.

Mindkét modellnél áthangolták a futóművet, valamint mérsékelték a zaj- és rezgésszintet. 

Avensis: elegánsabb, takarékosabb

Az Avensis négy centivel hosszabb lett, a változás kizárólag esztétikai célokat szolgál, átrajzolták az orr-részt és a fart egyaránt. Az utastérben jobb minőségű anyagok, finomabban működő kapcsolók örvendeztetnek, az üléseket teljesen áttervezzék, fókuszban a hosszú távú utazás követelményeivel. Emellett a zaj- és rezgésszintet is csillapították.
Két vadonatúj dízelmotor került a kínálatba: az eddigi kétliteres helyére egy 1,6-os lép, 8 százalékkal kisebb fogyasztással, 112 LE teljesítménnyel, 270 Nm nyomatékkal. A motorral 11,4 mp alatt gyorsul százra az Avensis, a végsebesség 180 km/óra. A szabvány szerinti átlagfogyasztás 4,1 l/100 km.
A másik újdonság egy különösen csendes üzemű 2,0 D-4D erőforrás 143 lóerővel, 320 Nm nyomatékkal. A motor 9,5 mp alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség 200 km/óra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,5 l/100 km. 
A benzinmotoroknál az átdolgozott CVT fokozatmentes váltó hoz frissítést és kb. 4 százalékos fogyasztáscsökkentést.

Auris: kis turbómotor, bővülő hibrid kínálat

Az átdolgozott 1,4-es dízelmotor, valamint az Avensisben is bevezetett, új 1,6-os dízel mellett a hajtáslánc-kínálat legfontosabb újdonsága az 1,2 literes turbómotor. A közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses motorban számos műszaki újítást alkalmaztak, legnagyobb teljesítménye 116 LE, maximális forgatónyomatéka 185 Nm 1500-tól egészen 4000/percig. A hivatalos átlagfogyasztás 4,7 l/100 km, százra 10,1 mp a gyorsulás szintideje, a végsebesség 200 km/óra. Multidrive CVT-váltóval még egy tized literrel takarékosabb a motor.
Ahogy az Avensis, az Auris is új orrot és fart kapott, megjelenése dinamikusabbá, agresszívabbá vált. Mindkét modellen megjelent a LED-es fényszóró.
Az európai eladások mintegy 50 százalékát kitevő hibrid modellváltozatot sem hagyták érintetlenül: a még tisztább üzemű hajtáslánchoz mostantól ugyanolyan felszereltségi lépcsőkben lehet hozzájutni, mint a hagyományos erőforrással szerelt verziókhoz, ami alighanem tovább javítja a modell eladhatóságát.

Kommentek

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.