Megújuló Toyoták

Avensis, Auris facelift

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 09.00

Mindkét kulcsmodelljét felfrissítette a Toyota, vadonatúj motorokkal, bőségesebb biztonsági felszereléssel gyarapodtak.

Előzetesen már beszámoltunk arról, hogy a Toyota Genfben állítja ki a 2015-ös modellévre megújuló modelljeit, az Avensist és az Aurist. Most közelebbről is szemügyre vettük őket.

Jobban vigyáznak

Mindkét modellnél – sőt, minden új Toyotánál – új utasbiztonsági stratégiát alkalmaz a gyártó. Az alapáron kínált Toyota Safety Sense rendszer lézert és kamerát alkalmazva olyan funkciókat kínál, mint a ráfutásos balesetet automatikus fékezéssel megelőző, ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), vagy a sávelhagyásra figyelmeztető funkció. A gazdagabban felszerelt, radarral is rendelkező modelleknél adaptív tempomat és gyalogosfelismerő PCS is kerül a csomagba; sőt, automatikus távfény-vezérlés és jelzőtábla-felismerés funkciók is rendelkezésre állnak.

Mindkét modellnél áthangolták a futóművet, valamint mérsékelték a zaj- és rezgésszintet. 

Avensis: elegánsabb, takarékosabb

Az Avensis négy centivel hosszabb lett, a változás kizárólag esztétikai célokat szolgál, átrajzolták az orr-részt és a fart egyaránt. Az utastérben jobb minőségű anyagok, finomabban működő kapcsolók örvendeztetnek, az üléseket teljesen áttervezzék, fókuszban a hosszú távú utazás követelményeivel. Emellett a zaj- és rezgésszintet is csillapították.
Két vadonatúj dízelmotor került a kínálatba: az eddigi kétliteres helyére egy 1,6-os lép, 8 százalékkal kisebb fogyasztással, 112 LE teljesítménnyel, 270 Nm nyomatékkal. A motorral 11,4 mp alatt gyorsul százra az Avensis, a végsebesség 180 km/óra. A szabvány szerinti átlagfogyasztás 4,1 l/100 km.
A másik újdonság egy különösen csendes üzemű 2,0 D-4D erőforrás 143 lóerővel, 320 Nm nyomatékkal. A motor 9,5 mp alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség 200 km/óra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,5 l/100 km. 
A benzinmotoroknál az átdolgozott CVT fokozatmentes váltó hoz frissítést és kb. 4 százalékos fogyasztáscsökkentést.

Auris: kis turbómotor, bővülő hibrid kínálat

Az átdolgozott 1,4-es dízelmotor, valamint az Avensisben is bevezetett, új 1,6-os dízel mellett a hajtáslánc-kínálat legfontosabb újdonsága az 1,2 literes turbómotor. A közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses motorban számos műszaki újítást alkalmaztak, legnagyobb teljesítménye 116 LE, maximális forgatónyomatéka 185 Nm 1500-tól egészen 4000/percig. A hivatalos átlagfogyasztás 4,7 l/100 km, százra 10,1 mp a gyorsulás szintideje, a végsebesség 200 km/óra. Multidrive CVT-váltóval még egy tized literrel takarékosabb a motor.
Ahogy az Avensis, az Auris is új orrot és fart kapott, megjelenése dinamikusabbá, agresszívabbá vált. Mindkét modellen megjelent a LED-es fényszóró.
Az európai eladások mintegy 50 százalékát kitevő hibrid modellváltozatot sem hagyták érintetlenül: a még tisztább üzemű hajtáslánchoz mostantól ugyanolyan felszereltségi lépcsőkben lehet hozzájutni, mint a hagyományos erőforrással szerelt verziókhoz, ami alighanem tovább javítja a modell eladhatóságát.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.