Luxusbusz, kisautós fogyasztással

Mercedes-Benz Concept V-ision E

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.10. 13.00

Konnektoros hibrid utazógéppel érkezett Genfbe a Mercedes. A PHEV V-osztály még csak tanulmány, de nincs oka annak maradni.

333 lóerő, 206 km/óra, 3,0 literes átlagfogyasztás: a Mercedes konnektoros hibrid kisbusza ideális hosszú távú utazójárműnek hangzik. 
Az autóba a C 350 e hibrid hajtásláncát lapátolták át; a négyhengeres benzinmotor (210 LE, 350 Nm) és a villanymotor (90 kW, 340 Nm) együttes ereje 6,1 másodperces gyorsulást tesz lehetővé, de ha nem sietünk, akár 50 kilométert is megtehetünk tisztán elektromos erővel, legfeljebb 80 km/óra sebességgel.
A hajtáslánc a szokásos trükkökre is képes: beállítható maximális töltésre, vagy a töltés fenntartására, így a hosszú autópályázás után bőven marad töltés a 13,5 kWh kapacitású akkumulátorokban.
Mivel az alapkoncepció a lehető legésszerűbb, a Mercedes látványos sallangok adagolásával tette izgalmassá a V-ision E tanulmányt: a teljes tetőlemezt kitöltő panoráma-napfénytető, valódi diófa padló, bőrkárpitozás, masszázsfotelek, munkaállomások, 220 voltos csatlakozó – egyszóval minden került az autóba, ami egy igazán fényűző utazáshoz szükséges. 
Nem annyira persze, mint amikor a Klassen épít át egy kisbuszt, de talán ez a tanulmány nem is kerülne 100 millió forintba, hibrid hajtáslánc ide vagy oda.

Kommentek

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.