Félig utcai autóval Le Mans-ba

Audi R8 LMS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.10. 10.15

Már a jövő évi GT3 szabályrendszert is teljesíti az Audi új versenyautója, amely nem csak elődjénél, de az előírásoknál is biztonságosabb.

A saját géposztályára érvényes normák helyett egyenesen a jóval könnyebb Le Mans-i prototípusokra (LMP) vonatkozó, szigorúbb biztonsági előírásokat is teljesíti az Audi új versenyautója az Audi R8 LMS, amely a DTM-ből ismerős, mentésre szolgáló tetőnyílástól az LMP-autókba kifejlesztett, különleges ülésekig számtalan újdonsággal állít új mércét.
A mérnökök tehetségét dicséri, hogy a fokozott biztonság ellenére csökkenteni tudták az autó tömegét, a tavalyi modell 1250 kilója helyett az idei verzió már csak 1225-öt nyom – ebben persze az is szerepet játszott, hogy az időközben bevezetett, új generációs R8 eleve könnyebb, mint elődje. Az alumínium térvázból, szénszálas elemekből és acél bukókeretből álló szerkezet önmagában 30 kilóval könnyebb, miközben torziós merevsége 39 százalékkal nőtt.
Az autót ugyanott gyártják, mint az utcai verziót, ami nem véletlen: az Audi ahol csak lehetett, a szériagyártásból származó komponenseket alkalmazott. Az 585 lóerős 5.2 V10 motor szinte teljesen megegyezik az utcai verziókéval; az erőforrás élettartama a motorsportban elképesztő 20 000 kilométer. Ugyanakkor a futómű keresztlengőkarjai, a karosszéria borítóelemei és az új konstrukciójú, hatfokozatú váltó teljesen újak.
A mérnökök most először teljesen leburkolták a versenyautó fenéklemezét, így kisebbre vehették a hátsó légterelőt. A pilótafülke szellőzését is tökéletesítették, akárcsak a fékek és a motor hűtését.
Az Audi R8 LMS már egészen biztosan részt vesz a májusi nürburgringi, valamint a július végi spái 24 órás futamon. Az első megrendeléseket a második félévben veszik fel az autóra; az ügyfelek az év vége felé megkaphatják versenyautóikat, amelynek elődjéből 2009 és 2014 között mintegy 130 darabot értékesített az Audi.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.