Félig utcai autóval Le Mans-ba

Audi R8 LMS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.10. 10.15

Már a jövő évi GT3 szabályrendszert is teljesíti az Audi új versenyautója, amely nem csak elődjénél, de az előírásoknál is biztonságosabb.

A saját géposztályára érvényes normák helyett egyenesen a jóval könnyebb Le Mans-i prototípusokra (LMP) vonatkozó, szigorúbb biztonsági előírásokat is teljesíti az Audi új versenyautója az Audi R8 LMS, amely a DTM-ből ismerős, mentésre szolgáló tetőnyílástól az LMP-autókba kifejlesztett, különleges ülésekig számtalan újdonsággal állít új mércét.
A mérnökök tehetségét dicséri, hogy a fokozott biztonság ellenére csökkenteni tudták az autó tömegét, a tavalyi modell 1250 kilója helyett az idei verzió már csak 1225-öt nyom – ebben persze az is szerepet játszott, hogy az időközben bevezetett, új generációs R8 eleve könnyebb, mint elődje. Az alumínium térvázból, szénszálas elemekből és acél bukókeretből álló szerkezet önmagában 30 kilóval könnyebb, miközben torziós merevsége 39 százalékkal nőtt.
Az autót ugyanott gyártják, mint az utcai verziót, ami nem véletlen: az Audi ahol csak lehetett, a szériagyártásból származó komponenseket alkalmazott. Az 585 lóerős 5.2 V10 motor szinte teljesen megegyezik az utcai verziókéval; az erőforrás élettartama a motorsportban elképesztő 20 000 kilométer. Ugyanakkor a futómű keresztlengőkarjai, a karosszéria borítóelemei és az új konstrukciójú, hatfokozatú váltó teljesen újak.
A mérnökök most először teljesen leburkolták a versenyautó fenéklemezét, így kisebbre vehették a hátsó légterelőt. A pilótafülke szellőzését is tökéletesítették, akárcsak a fékek és a motor hűtését.
Az Audi R8 LMS már egészen biztosan részt vesz a májusi nürburgringi, valamint a július végi spái 24 órás futamon. Az első megrendeléseket a második félévben veszik fel az autóra; az ügyfelek az év vége felé megkaphatják versenyautóikat, amelynek elődjéből 2009 és 2014 között mintegy 130 darabot értékesített az Audi.

Kommentek

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.