Igazi versenyautók a Genfi Autószalonon

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.03.09. 15.30

Az év legfontosabb autóipari eseményén a fából, műanyagból tákolt tanulmányautókra figyel a közönség, pedig igazi, versenypályára termett gépből is akad bőséggel.

Az év legfontosabb autóipari eseményén a fából, műanyagból tákolt tanulmányautókra figyel a közönség, pedig igazi, versenypályára termett gépből is akad bőséggel. Nyitott szemmel járva szinte minden fontosabb szakágból fellelhető pár csemege, a túraautóktól kezdve a ralin át egészen a Forma-1-es gépekig. 

Ford Fiesta R2 - Miért nagy szenzáció egy 170 lóerős Fiesta, amikor a csúcsmodell kétszáz körül teljesít? Azért, mert az R2 mindössze egyliteres motorból présel ki ekkora teljesítményt. Ez az első közvetlen befecskendezéses, egyliteres, háromhengeres autó, amelyet az FIA ebben a kategóriában homologizált. A sorozatgyártású Fiestára épülő R2 versenyautó ralizásra optimalizált sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztéseket kapott, májusban lép először pályára a Portugál-ralin.

Formula E -

McLaren P1 GTR - Amellett, hogy valóságos műalkotás, még pokolian gyors is, és nem csak gyors, de be is tapad a kanyarba, mint az istennyila. 3,8 literes, duplaturbós V8-asa 800 lóerőt teljesít, de a P1 alapjában véve hibrid hajtáslánccal dolgozik, így az elektromotorban még megbújik 200 ló, tehát összesen 1000 paripa patája koppan az aszfalton, ha minden a maximumra van tekerve. A GTR ötven kilogrammal lett könnyebb az utcai P1-nél, ami többek között a polikarbonát oldalablakoknak, a szénszálas motorháztetőnek, a titán kipufogórendszernek, valamint a minden felesleges dologtól megszabadított karbon utastérnek köszönhető.

Jaguar XKR-S GT3 - Nem egy mai gép, de azért a V8-as, 510 lóerős motor hangja feledhetetlen, már az utcai verzióban is, hát még ebben a pályára termett gépben.

Ez a BMW 1-es versenygép elárvulva állt dekorációképpen, így mindenképp helyet érdemelt az összeállításban.

Subaru Impreza STI NBR CHALLENGE - Az idei Nürburgringi 24 órás futamon boxermotorok is dübörögni fognak, köszönhetően a japán gyártó részvételének. Az átdolgozott EJ20 kódjelű, turbófeltöltéses kétliteres boxer 340 lóerőt, és 461 Nm nyomatékot termel.

Toyota TS040 - Bár mindenki a Le Mans-i futam győztesére emlékszik, tavaly a Toyota szép csendben megnyerte a hosszútávú versenyek világbajnoki címét. Az 520 lóerős 3,7 literes V8-as benzinmotorral és 480 lóerős hibrid rendszerrel szerelt gép több alkalommal bizonyított, és végül hazai pályán, Fujiban kettős győzelemmel biztosította be a bajnoki címet.

MINI Cooper Countryman ALL4 Racing - Bármilyen messze is álljon a márka örökségétől, ez a puffasztott mini örökre beírta magát az autóversenyzés történetébe.

Peugeot 2008 DKR - A Peugeot idén tért vissza a leghíresebb tereprali megmérettetésre, a Dakar-ralira. A dizájnerek jó kézzel nyúltak a kisméretű városi járgány formavilágához. Megfelezték az oldalajtók számát, de a 37 colos (94 cm!) kerekeknek köszönhető, hatalmas emelés és a gigantikus aerodinamikai kiegészítők mellett ez a módosítások legkevésbé feltűnő eleme. A hátul középre beépített V6-os biturbó dízel motor 340 lóerőt, és 800 Nm nyomatékot termel, de hiába a vad külső, és a kiemelkedő teljesítmény adatok, a nagy visszatérés nem sikerült fényesen, a francia gyártó legjobb párosa a Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret csak a 11. helyen fejezte be a viadalt.

Mercedes AMG GT3 - Vonalai alapján az új AMG GT kupé technikáját sejtenénk a német fenevad orrában, de a versenyverzió nem kapta meg a friss fejlesztésű, duplaturbós V8-ast. Helyette az eddigi SLS AMG GT3 versenyautóból átemelt 6,3 literes V8-as terrorizálja majd a hátsó, hordónyi slick abroncsokat. Ebben a verzióban körülbelül 600 lóerőt teljesít, és hatfokozatú szekvenciális váltó kapcsolódik hozzá. Az elől és hátul egyaránt alumínium építésű, kettős keresztlengőkaros futóműre támaszkodó AMG GT3 első példányait 2015 végén szállítják ki az ügyfeleknek.

McLaren MP4-30 - Az idei F1-es idény talán legnagyobb érdeklődést kiváltó autója, az újra feléledő McLaren-Honda kapcsolat első gyümölcse. Az autón a legfeltűnőbb változás a tavalyival szemben, természetesen az új, hosszú orr, a McLaren a Lotusszal és a Willamsszel ellentétben a mélyen előrenyúló irányt választotta. A szezon előtti teszteken eleinte megbízhatósági problémákkal küzdött, de az első futam előtt úgy tűnik sikerült megoldani a problémákat, és lehet pár jó villanása az ezüstszínű versenygépnek.

Nissan GT-R LM NISMO - A Nissan akárcsak tavaly, idén is formabontó prototípussal hívja fel magára a figyelmet Le Mans-ban. A rendhagyó gép orrmotorja az első kerekeket hajtja elsődlegesen, ráadásul 3,0 literes, ikerturbós V6-osának erejét KERS-rendszer támogatja meg. A sebességváltó egy ötfokozatú, szekvenciális egység, amely korlátozottan önzáró differenciálművön át hajtja az első kerekeket.

Audi R8 LMS - Az utcai verzióval egy időben debütált a legtökösebb Audi versenykivitele. Az új R8 LMS versenyautó már a világszerte 2016-tól érvényes, új GT3-szabályzat alapján készült. Erejét a jól ismert 5,2 literes V10-es, 585 lóerős motorból nyeri, amihez ebben az esetben hatsebességes szekvenciális váltó társul. Karosszériája merevebb, és könnyebb az elődnél, ennek a tekintélyes ménesnek mindössze 1225 kilogrammot kell cipelnie. Debütálása május közepén, a nürburgringi 24 órás futamon várható.

Aston Martin Vulcan - A képek nem adják vissza, mennyire bitang látvány az angolok új, futurisztikus, közel 750 millió forintot kóstáló pályagépe. Az orrba messze hátratolva beépített V12-es szívómotor teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, ami a szénszálas karosszériával és számos könnyített alkatrésszel (pl. magnézium kardáncső, karbon kardántengely) együtt az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban részt vevő versenyautóknál is jobb tömeg-teljesítmény arányt eredményez.

Kommentek

  • Malacka

    Az árválkodó BMW az kettes lesz nem egyes!
    Mentség legyen, hogy én is megszoktam, hogy az egyes a kicsi BMW.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.