A furgon, amiből egy Rollsot sem irigyel az ember

A Klassen autói Genfben

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.07. 06.00

Van két kocsi Genfben, amik az ajtók kinyitásáig csak unalmas furgonnak tűnnek. Pedig odabent igazi földi Paradicsom várja a nagyon gazdagokat.

Számtalanszor elsétáltunk a két fekete tárgyalóbusz mellett, mire valami isteni sugallatra Horváth Zsolt kollégánk belépett a standra és vetett egy pillantást az egyik Mercedes belsejébe. Aztán szaladt értem meg a kameráért, és visszamentünk, hogy alaposabban is szemügyre vegyük a furgont, amiből egy Rollsra se irigy az ember.

A Klassen luxus-kisbuszok berendezésére szakosodott német vállalkozás. A Mansoryhoz hasonlóan gyári autókat, de nem szupersportautókat és luxusterepjárókat, hanem főként Volkswagen Transportereket, Mercedes Vianókat és Vitókat tesz sokkal-sokkal-sokkal drágábbá és fényűzőbbé, kívülről visszafogott stílusban. Igazi álcázott guruló palotákat gyárt, melyek kívülről – ha a megrendelő nem tiltja meg még ezt a kis átalakítást is – legfeljebb a VW-embléma vagy a Merci-csillag cirkalmas K-betűre cseréléséről ismerhetők fel.

Kívülről semmi nem utal arra, hogy ez nem egy széria Mercedes kisbusz


Kiemelhető lábtámaszos fotelpár hátul, függöny az ablakon, a legfinomabb anyagok mindenütt


A sofőrt és az utasteret elválasztó fal a XXI. században természetesen egy lesüllyeszthető képernyő

Odabent persze egyértelmű, hogy ezek az autók nem szerelőszalagon nyerték el végső formájukat, százezernyi másik példány között.

A póri szemnek nyomasztóan eltúlzott luxus a kocsi alapárán felül 3-500 ezer euróba, 100-150 millió forintba kerül. Ezt az árat meg lehet még emelni páncélozással; a Klassen saját műhelyében szereli fel golyóálló-aknaálló üvegekkel-lemezekkel autóit, ha a megrendelő igényli. Igazi guruló iroda egy ilyen kocsi, így a tévé mellett van benne saját műholdas kapcsolat, Xbox, kávéfőző, hűtőszekrény stb.

Aki azt gondolja, hogy a fenti képeken és videón mindent látott, amit a Klassen tud, nem is tévedhetne nagyobbat. Íme, egy prospektusfotó azokról a kocsikról, amit nem hoztak el Genfbe, nehogy összekaristolja bennük a PARKETTÁT a sok újságírótalp:

A gyári prospektusban parkettával feldobott változat látható

A vevőkör jellemzően afrikai, távol-keleti és orosz notabilitások közül kerül ki, de persze hotelláncok, nagyvállalatok is jelentkeznek a hagyományos prémium szedánoknál lakályosabb, tágasabb teret kínáló luxus-kisbuszok iránt. A Klassen képviselője nem említhetett neveket, hiszen ebben a méretre szabott furgoniparban a diszkréció talán még a márkázott kristálypohárnál vagy az ujjlenyomat-szkenneres beépített széfnél is nagyobb üzleti érték.

Kommentek

  • Phrascarica

    A baj ezekkel az guruló szállodákkal, hogy a futóművet a 20″-os felnikkel még rosszabbá teszik, egyébként is egy kalap szar ezek futóműve, a teherautó alap miatt, és ezen nem tud segíteni semmiféle kárpit ;)
    Persze ha van miből, akkor miért ne tartana egy ilyet is az ember.
    Ami német autópályán/utakon valószínűleg tökéletes az azért Afrikában elég rázós lehet.

  • Rácz Tamás

    Vianóból van AIRMATIC.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.