A furgon, amiből egy Rollsot sem irigyel az ember

A Klassen autói Genfben

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.07. 06.00

Van két kocsi Genfben, amik az ajtók kinyitásáig csak unalmas furgonnak tűnnek. Pedig odabent igazi földi Paradicsom várja a nagyon gazdagokat.

Számtalanszor elsétáltunk a két fekete tárgyalóbusz mellett, mire valami isteni sugallatra Horváth Zsolt kollégánk belépett a standra és vetett egy pillantást az egyik Mercedes belsejébe. Aztán szaladt értem meg a kameráért, és visszamentünk, hogy alaposabban is szemügyre vegyük a furgont, amiből egy Rollsra se irigy az ember.

A Klassen luxus-kisbuszok berendezésére szakosodott német vállalkozás. A Mansoryhoz hasonlóan gyári autókat, de nem szupersportautókat és luxusterepjárókat, hanem főként Volkswagen Transportereket, Mercedes Vianókat és Vitókat tesz sokkal-sokkal-sokkal drágábbá és fényűzőbbé, kívülről visszafogott stílusban. Igazi álcázott guruló palotákat gyárt, melyek kívülről – ha a megrendelő nem tiltja meg még ezt a kis átalakítást is – legfeljebb a VW-embléma vagy a Merci-csillag cirkalmas K-betűre cseréléséről ismerhetők fel.

Kívülről semmi nem utal arra, hogy ez nem egy széria Mercedes kisbusz


Kiemelhető lábtámaszos fotelpár hátul, függöny az ablakon, a legfinomabb anyagok mindenütt


A sofőrt és az utasteret elválasztó fal a XXI. században természetesen egy lesüllyeszthető képernyő

Odabent persze egyértelmű, hogy ezek az autók nem szerelőszalagon nyerték el végső formájukat, százezernyi másik példány között.

A póri szemnek nyomasztóan eltúlzott luxus a kocsi alapárán felül 3-500 ezer euróba, 100-150 millió forintba kerül. Ezt az árat meg lehet még emelni páncélozással; a Klassen saját műhelyében szereli fel golyóálló-aknaálló üvegekkel-lemezekkel autóit, ha a megrendelő igényli. Igazi guruló iroda egy ilyen kocsi, így a tévé mellett van benne saját műholdas kapcsolat, Xbox, kávéfőző, hűtőszekrény stb.

Aki azt gondolja, hogy a fenti képeken és videón mindent látott, amit a Klassen tud, nem is tévedhetne nagyobbat. Íme, egy prospektusfotó azokról a kocsikról, amit nem hoztak el Genfbe, nehogy összekaristolja bennük a PARKETTÁT a sok újságírótalp:

A gyári prospektusban parkettával feldobott változat látható

A vevőkör jellemzően afrikai, távol-keleti és orosz notabilitások közül kerül ki, de persze hotelláncok, nagyvállalatok is jelentkeznek a hagyományos prémium szedánoknál lakályosabb, tágasabb teret kínáló luxus-kisbuszok iránt. A Klassen képviselője nem említhetett neveket, hiszen ebben a méretre szabott furgoniparban a diszkréció talán még a márkázott kristálypohárnál vagy az ujjlenyomat-szkenneres beépített széfnél is nagyobb üzleti érték.

Kommentek

  • Phrascarica

    A baj ezekkel az guruló szállodákkal, hogy a futóművet a 20″-os felnikkel még rosszabbá teszik, egyébként is egy kalap szar ezek futóműve, a teherautó alap miatt, és ezen nem tud segíteni semmiféle kárpit ;)
    Persze ha van miből, akkor miért ne tartana egy ilyet is az ember.
    Ami német autópályán/utakon valószínűleg tökéletes az azért Afrikában elég rázós lehet.

  • Rácz Tamás

    Vianóból van AIRMATIC.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.