Na, ez meg miféle Volkswagen? – néztünk egymásra a genfi brigád többi tagjával, amikor a megláttuk a DFSK egyterűjét. Az autó leginkább egy koppintott Volkswagen, amely a Caddy vonásait követi, szinte szolgai hűséggel.

DFSK: te se hallottál róluk?

Nem, nem DSK, mert ő a nagytermészetű bankvezér, az autó márkája viszont DFSK. Gyártója a Dongfeng konszern része. Ez az a Dongfeng, amellyel a PSA Peugeot Citroën, a Kia, a Honda és a Nissan is közös gyárat létesített. Kínában az autóipari befektetőknek be kell venniük egy helyi partnert is a gyártásba, amivel persze a saját konkurenseiket építik fel, de legalább nem maradnak ki a világon a legnagyobb darabszámokat felmutató piacról. Érdemes megnézni a Dongfengnél készülő modelleket, elképesztő a mennyiség és a választék szélessége is.

A DFSK Glory 330 egy dobozos szállítójárműből domesztikált családi autó, rengeteg térrel és három sorban elhelyezett ülésekkel. Elöl és középen 2-2 embernek van helye, a harmadik sorban hárman is ülhetnek, akárcsak a Chrysler Voyagerben.

Belül az átható műanyagszagon kívül a sajátos szellőzőrendszer marad meg sokáig az emlékezetünkben. Mintha egy lemezelt hűtőkocsiból származna a rostélysor, van egy kis ipari hangulata. A belső téri minőségérzet elfogadható, nincsenek látványosan gagyi megoldások.

Végsebessége 135 km/óra

Kétféle motor szerepel a műszaki adatok között. Hengerűrtartalma alapján a dízel FIAT-tól származik, amely az óriási bódét 75 lóerővel igyekszik mozgatni. A 190 Nm nyomaték biztatóbb.

Független töréstesztet nem találtam a kocsiról, de az európai forgalmazás azt jelenti, hogy a Glory megfelel az EU szigorú ütközésbiztonsági szabványainak

115 lóerejével teljesítményben jobban, 145 Nm forgatónyomatékával erőben rosszabbul áll a benzines szívómotor, amely ezerötös és négyhengeres. Motorváltozattól függetlenül 135 kilométer/óra a Glory 330 végsebessége.

Itthon is forgalmaznák

Ahhoz Genfben túl sokba kerül a hely, hogy egy márka terjeszkedési célok nélkül, csak úgy kiállítson. A standon annyit sikerült kideríteni, hogy a DFSK valóban be kívánja vezetni autóit Európában.
 

A látvány hűen idézi a Volkswagenek belső terét, a műanyagszag azonban saját fejlesztés

Olaszország az első pont a térképükön, 2016-ra tervezett indulással. A céget képviselő hölgy a magyarországi forgalmazás lehetőségéről határozottan azt mondta, hogy tervben van. A leendő partnereket firtató kérdésre bizonytalanabbul reagált, végül az Emil Freyt említette lehetséges márkakereskedőként. Ennek majd otthon igyekszem utánajárni.

A térhasznosítás csodája a 4,5 méteres kisbusz. Négy üléssorban, 2-2-2-3 leosztásban kilenc magas embernek van helye. Elöl Müller András, a Vezess és az Autó Magazin termékmenedzsere ül, hátul Földes Attila, középen a szerző élvezi