Volkswagennek álcázták a kínai autót

DFSK Glory: koppintott egyterű Genfből

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.03.06. 06.00

Rendesen lenyúlta a derék kínai autógyártó a Volkswagen formatervét a Glory megrajzolásakor. A jókora egyterű itthon is megjelenhet.

Na, ez meg miféle Volkswagen? – néztünk egymásra a genfi brigád többi tagjával, amikor a megláttuk a DFSK egyterűjét. Az autó leginkább egy koppintott Volkswagen, amely a Caddy vonásait követi, szinte szolgai hűséggel.

DFSK: te se hallottál róluk?

Nem, nem DSK, mert ő a nagytermészetű bankvezér, az autó márkája viszont DFSK. Gyártója a Dongfeng konszern része. Ez az a Dongfeng, amellyel a PSA Peugeot Citroën, a Kia, a Honda és a Nissan is közös gyárat létesített. Kínában az autóipari befektetőknek be kell venniük egy helyi partnert is a gyártásba, amivel persze a saját konkurenseiket építik fel, de legalább nem maradnak ki a világon a legnagyobb darabszámokat felmutató piacról. Érdemes megnézni a Dongfengnél készülő modelleket, elképesztő a mennyiség és a választék szélessége is.

A DFSK Glory 330 egy dobozos szállítójárműből domesztikált családi autó, rengeteg térrel és három sorban elhelyezett ülésekkel. Elöl és középen 2-2 embernek van helye, a harmadik sorban hárman is ülhetnek, akárcsak a Chrysler Voyagerben.

Belül az átható műanyagszagon kívül a sajátos szellőzőrendszer marad meg sokáig az emlékezetünkben. Mintha egy lemezelt hűtőkocsiból származna a rostélysor, van egy kis ipari hangulata. A belső téri minőségérzet elfogadható, nincsenek látványosan gagyi megoldások.

Végsebessége 135 km/óra

Kétféle motor szerepel a műszaki adatok között. Hengerűrtartalma alapján a dízel FIAT-tól származik, amely az óriási bódét 75 lóerővel igyekszik mozgatni. A 190 Nm nyomaték biztatóbb.

Független töréstesztet nem találtam a kocsiról, de az európai forgalmazás azt jelenti, hogy a Glory megfelel az EU szigorú ütközésbiztonsági szabványainak

115 lóerejével teljesítményben jobban, 145 Nm forgatónyomatékával erőben rosszabbul áll a benzines szívómotor, amely ezerötös és négyhengeres. Motorváltozattól függetlenül 135 kilométer/óra a Glory 330 végsebessége.

Itthon is forgalmaznák

Ahhoz Genfben túl sokba kerül a hely, hogy egy márka terjeszkedési célok nélkül, csak úgy kiállítson. A standon annyit sikerült kideríteni, hogy a DFSK valóban be kívánja vezetni autóit Európában.
 

A látvány hűen idézi a Volkswagenek belső terét, a műanyagszag azonban saját fejlesztés

Olaszország az első pont a térképükön, 2016-ra tervezett indulással. A céget képviselő hölgy a magyarországi forgalmazás lehetőségéről határozottan azt mondta, hogy tervben van. A leendő partnereket firtató kérdésre bizonytalanabbul reagált, végül az Emil Freyt említette lehetséges márkakereskedőként. Ennek majd otthon igyekszem utánajárni.

A térhasznosítás csodája a 4,5 méteres kisbusz. Négy üléssorban, 2-2-2-3 leosztásban kilenc magas embernek van helye. Elöl Müller András, a Vezess és az Autó Magazin termékmenedzsere ül, hátul Földes Attila, középen a szerző élvezi

Kommentek

  • Szaky

    Dehogy felel meg az európai biztonságnak! Anno a Ceot is forgalmazták, de ott a Tata is, bele nem ülnék az biztos, ezek koporsók! 15 éve foglalkozom az egyik multinknál karosszéria építéssel, tudom mi az nagyszilárdság

  • Szaky

    bór acél és trip acél,és ezek galvanizált változatai,valamint milyen a biztonságos hegesztett szerkezet kialakítása, ha ilyen anagokból építenének autót a kínaiak akkor ugyanannyiba kerülne, mint más európai márka típusai! Főleg hogy a dél kínai keresetek, még a betanított munkában is elkerültés a magyar kereseteket, pl: Shenzneben!

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.