Volkswagennek álcázták a kínai autót

DFSK Glory: koppintott egyterű Genfből

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.03.06. 06.00

Rendesen lenyúlta a derék kínai autógyártó a Volkswagen formatervét a Glory megrajzolásakor. A jókora egyterű itthon is megjelenhet.

Na, ez meg miféle Volkswagen? – néztünk egymásra a genfi brigád többi tagjával, amikor a megláttuk a DFSK egyterűjét. Az autó leginkább egy koppintott Volkswagen, amely a Caddy vonásait követi, szinte szolgai hűséggel.

DFSK: te se hallottál róluk?

Nem, nem DSK, mert ő a nagytermészetű bankvezér, az autó márkája viszont DFSK. Gyártója a Dongfeng konszern része. Ez az a Dongfeng, amellyel a PSA Peugeot Citroën, a Kia, a Honda és a Nissan is közös gyárat létesített. Kínában az autóipari befektetőknek be kell venniük egy helyi partnert is a gyártásba, amivel persze a saját konkurenseiket építik fel, de legalább nem maradnak ki a világon a legnagyobb darabszámokat felmutató piacról. Érdemes megnézni a Dongfengnél készülő modelleket, elképesztő a mennyiség és a választék szélessége is.

A DFSK Glory 330 egy dobozos szállítójárműből domesztikált családi autó, rengeteg térrel és három sorban elhelyezett ülésekkel. Elöl és középen 2-2 embernek van helye, a harmadik sorban hárman is ülhetnek, akárcsak a Chrysler Voyagerben.

Belül az átható műanyagszagon kívül a sajátos szellőzőrendszer marad meg sokáig az emlékezetünkben. Mintha egy lemezelt hűtőkocsiból származna a rostélysor, van egy kis ipari hangulata. A belső téri minőségérzet elfogadható, nincsenek látványosan gagyi megoldások.

Végsebessége 135 km/óra

Kétféle motor szerepel a műszaki adatok között. Hengerűrtartalma alapján a dízel FIAT-tól származik, amely az óriási bódét 75 lóerővel igyekszik mozgatni. A 190 Nm nyomaték biztatóbb.

Független töréstesztet nem találtam a kocsiról, de az európai forgalmazás azt jelenti, hogy a Glory megfelel az EU szigorú ütközésbiztonsági szabványainak

115 lóerejével teljesítményben jobban, 145 Nm forgatónyomatékával erőben rosszabbul áll a benzines szívómotor, amely ezerötös és négyhengeres. Motorváltozattól függetlenül 135 kilométer/óra a Glory 330 végsebessége.

Itthon is forgalmaznák

Ahhoz Genfben túl sokba kerül a hely, hogy egy márka terjeszkedési célok nélkül, csak úgy kiállítson. A standon annyit sikerült kideríteni, hogy a DFSK valóban be kívánja vezetni autóit Európában.
 

A látvány hűen idézi a Volkswagenek belső terét, a műanyagszag azonban saját fejlesztés

Olaszország az első pont a térképükön, 2016-ra tervezett indulással. A céget képviselő hölgy a magyarországi forgalmazás lehetőségéről határozottan azt mondta, hogy tervben van. A leendő partnereket firtató kérdésre bizonytalanabbul reagált, végül az Emil Freyt említette lehetséges márkakereskedőként. Ennek majd otthon igyekszem utánajárni.

A térhasznosítás csodája a 4,5 méteres kisbusz. Négy üléssorban, 2-2-2-3 leosztásban kilenc magas embernek van helye. Elöl Müller András, a Vezess és az Autó Magazin termékmenedzsere ül, hátul Földes Attila, középen a szerző élvezi

Kommentek

  • Szaky

    Dehogy felel meg az európai biztonságnak! Anno a Ceot is forgalmazták, de ott a Tata is, bele nem ülnék az biztos, ezek koporsók! 15 éve foglalkozom az egyik multinknál karosszéria építéssel, tudom mi az nagyszilárdság

  • Szaky

    bór acél és trip acél,és ezek galvanizált változatai,valamint milyen a biztonságos hegesztett szerkezet kialakítása, ha ilyen anagokból építenének autót a kínaiak akkor ugyanannyiba kerülne, mint más európai márka típusai! Főleg hogy a dél kínai keresetek, még a betanított munkában is elkerültés a magyar kereseteket, pl: Shenzneben!

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.