Erősebb motor az összkerekes Daciában

+20 lóerő, -20% fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.06. 17.00

Eddig csak elsőkerék-hajtással kínálták, mostantól 4×4 kivitelben is elérhető a legerősebb benzinmotor.


Fékenergia-visszatermelés, start-stop automata ultragyors újraindítással, változó szelepvezérlés, közvetlen befecskendezés, turbófeltöltés: a Dacia kínálatának legerősebb motorja semmit nem bíz a véletlenre. 

A 125 lóerős, 205 Nm nyomatékú (2000-3000/perc), alumínium szerkezetű motor eddig a Duster elsőkerék-hajtású kiviteleit erősítette. 
Ha eddig benzinmotorral szerettünk volna összkerekes Daciát, a 105 lóerős 1.6-os volt az egyetlen opciónk. Az a motor azonban meglehetősen torkos, 100 kilométeren 8 litert fogyaszt, míg az újonnan adaptált erőforrás beéri 6,4 literrel – a különbség 20%.
A motort a Dacia tízéves jubileumára tervezett limitált szériák kapcsán kerül a kínálatba.

Kommentek

  • M_m_m

    Szép is lenne a 6,4 literes fogyasztás. Kár, hogy nem valós.az elsőkerekes is jóval többet fogyaszt.

  • pqowieurzt

    arról az 1.2 turbósról van szó, ami a spritmonitor szerint még többet is fogyaszt mint a sima 1.6-os?

  • Szaky

    Igen igaz, csatlakozom az előttem szólókhoz, ezt én is tapasztaltam alapból többet fogyaszt a kis turbós, főleg ha összkerekes lesz!!! Ehhez az autóhoz csakis dci dízel.

  • M_m_m

    Valóban muszáj bele a dízel, mert nagyon rossz a légellenállása. Max 90 km/h sebességre való a benzines, vidéki utakra. De fölötte, pályán már nagyon sokat fogyaszt. Aki pályázik sokat, de mégis szeretné a magasabb üléshelyzet , hasmagasság előnyeit élvezni, sokkal jobban jár egy drágább 1.6-os suzuki sx4-ggyel vagy a nagyon akciózott Mitsubishi ASX-szel, mert 100 000 km alatt behozza a jóval kisebb fogyasztás az árát, és azért japán minőség, sőt a mitsut ott is gyártják. Akinek összkerék kell az meg vegyen dizel dustert. Ennek tce összkerék párosításnak semmi értelme.

  • szaboata

    A turbós benzinesek fogyasztása lehet nagyon kevés is,de könnyen felugrik az egekbe.Persze,akkor úgy is használod,mint egy turbó benzinest.Ha már használható úgy,mert élvezet a nagy nyomaték.Nekem is ilyen van,6,5-10 között vagy 10 felett van a fogyasztása.Cipőtől függ…
    A Dusterbe inkább én is dízelt vennék.

  • M_m_m

    Nem a turbós benzinessel van gond alapvetően. A duster egyszerűen nem való pályára jelenleg. Dusterből az elsőkerekes légkondis alapverziót érdemes venni 1.6 benzinnel családi használatra, mert ha felextrázzák akkor már az extrák és a többletfogyasztás miatt beéri árban a nagyobb minőséget és presztízst adó SUVokat. Munkaautónak összkerekesen pedig csakis dízel.

    Érdemes nézegetni a spritmonitor.de oldalt. Vannak márkák és típusok amiknél különösen ég és föld a különbség a tényleges és a gyári értékek miatt.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.