Erősebb motor az összkerekes Daciában

+20 lóerő, -20% fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.06. 17.00

Eddig csak elsőkerék-hajtással kínálták, mostantól 4×4 kivitelben is elérhető a legerősebb benzinmotor.


Fékenergia-visszatermelés, start-stop automata ultragyors újraindítással, változó szelepvezérlés, közvetlen befecskendezés, turbófeltöltés: a Dacia kínálatának legerősebb motorja semmit nem bíz a véletlenre. 

A 125 lóerős, 205 Nm nyomatékú (2000-3000/perc), alumínium szerkezetű motor eddig a Duster elsőkerék-hajtású kiviteleit erősítette. 
Ha eddig benzinmotorral szerettünk volna összkerekes Daciát, a 105 lóerős 1.6-os volt az egyetlen opciónk. Az a motor azonban meglehetősen torkos, 100 kilométeren 8 litert fogyaszt, míg az újonnan adaptált erőforrás beéri 6,4 literrel – a különbség 20%.
A motort a Dacia tízéves jubileumára tervezett limitált szériák kapcsán kerül a kínálatba.

Kommentek

  • M_m_m

    Szép is lenne a 6,4 literes fogyasztás. Kár, hogy nem valós.az elsőkerekes is jóval többet fogyaszt.

  • pqowieurzt

    arról az 1.2 turbósról van szó, ami a spritmonitor szerint még többet is fogyaszt mint a sima 1.6-os?

  • Szaky

    Igen igaz, csatlakozom az előttem szólókhoz, ezt én is tapasztaltam alapból többet fogyaszt a kis turbós, főleg ha összkerekes lesz!!! Ehhez az autóhoz csakis dci dízel.

  • M_m_m

    Valóban muszáj bele a dízel, mert nagyon rossz a légellenállása. Max 90 km/h sebességre való a benzines, vidéki utakra. De fölötte, pályán már nagyon sokat fogyaszt. Aki pályázik sokat, de mégis szeretné a magasabb üléshelyzet , hasmagasság előnyeit élvezni, sokkal jobban jár egy drágább 1.6-os suzuki sx4-ggyel vagy a nagyon akciózott Mitsubishi ASX-szel, mert 100 000 km alatt behozza a jóval kisebb fogyasztás az árát, és azért japán minőség, sőt a mitsut ott is gyártják. Akinek összkerék kell az meg vegyen dizel dustert. Ennek tce összkerék párosításnak semmi értelme.

  • szaboata

    A turbós benzinesek fogyasztása lehet nagyon kevés is,de könnyen felugrik az egekbe.Persze,akkor úgy is használod,mint egy turbó benzinest.Ha már használható úgy,mert élvezet a nagy nyomaték.Nekem is ilyen van,6,5-10 között vagy 10 felett van a fogyasztása.Cipőtől függ…
    A Dusterbe inkább én is dízelt vennék.

  • M_m_m

    Nem a turbós benzinessel van gond alapvetően. A duster egyszerűen nem való pályára jelenleg. Dusterből az elsőkerekes légkondis alapverziót érdemes venni 1.6 benzinnel családi használatra, mert ha felextrázzák akkor már az extrák és a többletfogyasztás miatt beéri árban a nagyobb minőséget és presztízst adó SUVokat. Munkaautónak összkerekesen pedig csakis dízel.

    Érdemes nézegetni a spritmonitor.de oldalt. Vannak márkák és típusok amiknél különösen ég és föld a különbség a tényleges és a gyári értékek miatt.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.