Erősebb motor az összkerekes Daciában

+20 lóerő, -20% fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.06. 17.00

Eddig csak elsőkerék-hajtással kínálták, mostantól 4×4 kivitelben is elérhető a legerősebb benzinmotor.


Fékenergia-visszatermelés, start-stop automata ultragyors újraindítással, változó szelepvezérlés, közvetlen befecskendezés, turbófeltöltés: a Dacia kínálatának legerősebb motorja semmit nem bíz a véletlenre. 

A 125 lóerős, 205 Nm nyomatékú (2000-3000/perc), alumínium szerkezetű motor eddig a Duster elsőkerék-hajtású kiviteleit erősítette. 
Ha eddig benzinmotorral szerettünk volna összkerekes Daciát, a 105 lóerős 1.6-os volt az egyetlen opciónk. Az a motor azonban meglehetősen torkos, 100 kilométeren 8 litert fogyaszt, míg az újonnan adaptált erőforrás beéri 6,4 literrel – a különbség 20%.
A motort a Dacia tízéves jubileumára tervezett limitált szériák kapcsán kerül a kínálatba.

Kommentek

  • M_m_m

    Szép is lenne a 6,4 literes fogyasztás. Kár, hogy nem valós.az elsőkerekes is jóval többet fogyaszt.

  • pqowieurzt

    arról az 1.2 turbósról van szó, ami a spritmonitor szerint még többet is fogyaszt mint a sima 1.6-os?

  • Szaky

    Igen igaz, csatlakozom az előttem szólókhoz, ezt én is tapasztaltam alapból többet fogyaszt a kis turbós, főleg ha összkerekes lesz!!! Ehhez az autóhoz csakis dci dízel.

  • M_m_m

    Valóban muszáj bele a dízel, mert nagyon rossz a légellenállása. Max 90 km/h sebességre való a benzines, vidéki utakra. De fölötte, pályán már nagyon sokat fogyaszt. Aki pályázik sokat, de mégis szeretné a magasabb üléshelyzet , hasmagasság előnyeit élvezni, sokkal jobban jár egy drágább 1.6-os suzuki sx4-ggyel vagy a nagyon akciózott Mitsubishi ASX-szel, mert 100 000 km alatt behozza a jóval kisebb fogyasztás az árát, és azért japán minőség, sőt a mitsut ott is gyártják. Akinek összkerék kell az meg vegyen dizel dustert. Ennek tce összkerék párosításnak semmi értelme.

  • szaboata

    A turbós benzinesek fogyasztása lehet nagyon kevés is,de könnyen felugrik az egekbe.Persze,akkor úgy is használod,mint egy turbó benzinest.Ha már használható úgy,mert élvezet a nagy nyomaték.Nekem is ilyen van,6,5-10 között vagy 10 felett van a fogyasztása.Cipőtől függ…
    A Dusterbe inkább én is dízelt vennék.

  • M_m_m

    Nem a turbós benzinessel van gond alapvetően. A duster egyszerűen nem való pályára jelenleg. Dusterből az elsőkerekes légkondis alapverziót érdemes venni 1.6 benzinnel családi használatra, mert ha felextrázzák akkor már az extrák és a többletfogyasztás miatt beéri árban a nagyobb minőséget és presztízst adó SUVokat. Munkaautónak összkerekesen pedig csakis dízel.

    Érdemes nézegetni a spritmonitor.de oldalt. Vannak márkák és típusok amiknél különösen ég és föld a különbség a tényleges és a gyári értékek miatt.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.