Űrtechnológiával a közutakra

Spania GTA Spano

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.05. 09.35

Különleges anyagokból épül fel, félelmetesen erős, és nem mellesleg észbontóan néz ki a spanyol műhely legújabb alkotása.

A XXI. század nanotechnológiai csodájának kikiáltott grafénból, a felfedezőinek Nobel-díjat hozó, egyetlen atom vastagságú anyagból készült a GTA Spano néhány alkatrésze. A rendkívül könnyű, kemény és rugalmas matéria alkalmazása már önmagában is érdekessé teszi a kupét, amely egyébként szénszálas monocoque vázra épül, és titán, valamint kevlár komponenseket is tartalmaz.
Az egzotikus anyagokon túl a hajtáslánc a klasszikus izomreceptet követi: a nyolcliteres, tízhengeres turbómotor 925 lóerőt és 1220 Nm nyomatékot mozgósít. A hétfokozatú sebességváltó közbeiktatásával 2,9 mp alatt gyorsul százra az 1,4 tonnás spanyol csődör, a végsebesség meghaladja a 370 km/órát.
A mindössze 99 példányban készülő, hátsókerékhajtású GTA Spano áráról nem nyilatkozik a manufaktúra, de annak fényében, hogy az említett graféntartalom miatt maguk is guruló laboratóriumként emlegetik az autót, vélhetően csillagászati összegeket kérnek majd el az egyébként kifejezetten tetszetős kupéért.
A GTA Spano 468 x 198 x 118 centiméteres, a tengelytáv 2,8 méter, a csomagtartó 150, az üzemanyagtartály 100 literes. Elöl-hátul kettős keresztlengőkarokat alkalmaz, elöl 19, hátul 20 colos kerekekkel. A lengéscsillapítók adaptívak, a hasmagasság szabályozható, akárcsak a hátsó légterelő állása. A karbon-kerámia fékeket az AP Racing szállítja.
 

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.