A Ford a Genfi Autószalonon állította ki a vadonatúj Fiesta R2 raliautót, amelyet egyliteres turbómotor hajt. 170 lóerős! Az M-Sport és a Ford által kifejlesztett Fiesta R2 az első közvetlen befecskendezéses, egyliteres, háromhengeres autó, amelyet az FIA ebben a kategóriában homologizált. A sorozatgyártású Fiestára épülő R2 versenyautó ralizásra optimalizált sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztéseket kapott, májusban lép először pályára a Portugál-ralin.

A 2010-ben bemutatott első generációs Fiesta R2 volt a legelső globális raliautó abban a fiatal versenyzők számára indított programban, amelynek célja a tehetséges pilóták nemzetközi karrierének beindítása volt. Az R2 kategóriában kiemelkedően szereplő versenyzők idővel átülhetnek a Fiesta R5, majd a Fiesta RS WRC volánja mögé.

Világszerte jelenleg több mint 250 Fiesta R2 versenyez, értékes segítséget nyújtva a fiatal tehetségek számára, hogy ismertté váljanak a sportban. Az új autó Portugália után Finnországban, Németországban, Lengyelországban és Spanyolországban folytatja a versenysorozatot a Drive DMACK Fiesta Kupa keretében.