Első ránézésre akár néhány optikai extrával – plusz hűtőnyílások a motorházfedélen, légbeömlők az első kerékdobon, méretes szárny hátul – feljavított, hétköznapi 911 GT3-nak is hihetnénk a Porsche újdonságát, ám mi sem állhatna messzebb a valóságtól.
Az alumínium karosszériás autó magnézium tetőlemezt és szénszálas motorfedelet kapott; ezek a drága komponensek további módosításokkal együtt 10 kilogrammal csökkentették a kupé tömegét. Az így nyert 1420 kilóra 500 lóerő és 460 Nm jut. A 4,0 literes, hathengeres szívómotor ereje módosított, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón át jut el a hátsó kerekekig, a mechanikusan zárható, aktív differenciálmű nyomatékvektor-szabályozásra képes, azaz ívmenetben stabilizálja a járművet. Ha minden stimmel, a hajtáslánc 3,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, 200-ig 10,9 mp az út, a végsebesség meghaladja a 322 km/órát. 
A beltérben visszafogottak az eltérések. A karosszéria színére kárpitozott ülések, Alcantarával burkolt kormánykerék, szénszálas betétek és a legígéretesebb módosítás: fehér fordulatszámmérő fogadja az utasokat.
A 911 GT3 RS képességeivel kapcsolatban nem kell találgatnunk: a Nürburgring nagykörét 7 perc 20 másodperc alatt tette meg. Az autó az év első felében forgalomba kerül, a GT3-nál közel 30 százalékkal (!) magasabb áron.