Nincs nála keményebb 911-es

Más ligában játszik a GT3 RS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.05. 12.00

Nem okozott csalódást a Porsche: az eredeti várakozásoknak megfelelően 500 lóerővel lépett színre a 911 GT3 RS.

Első ránézésre akár néhány optikai extrával – plusz hűtőnyílások a motorházfedélen, légbeömlők az első kerékdobon, méretes szárny hátul – feljavított, hétköznapi 911 GT3-nak is hihetnénk a Porsche újdonságát, ám mi sem állhatna messzebb a valóságtól.
Az alumínium karosszériás autó magnézium tetőlemezt és szénszálas motorfedelet kapott; ezek a drága komponensek további módosításokkal együtt 10 kilogrammal csökkentették a kupé tömegét. Az így nyert 1420 kilóra 500 lóerő és 460 Nm jut. A 4,0 literes, hathengeres szívómotor ereje módosított, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón át jut el a hátsó kerekekig, a mechanikusan zárható, aktív differenciálmű nyomatékvektor-szabályozásra képes, azaz ívmenetben stabilizálja a járművet. Ha minden stimmel, a hajtáslánc 3,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, 200-ig 10,9 mp az út, a végsebesség meghaladja a 322 km/órát. 
A beltérben visszafogottak az eltérések. A karosszéria színére kárpitozott ülések, Alcantarával burkolt kormánykerék, szénszálas betétek és a legígéretesebb módosítás: fehér fordulatszámmérő fogadja az utasokat.
A 911 GT3 RS képességeivel kapcsolatban nem kell találgatnunk: a Nürburgring nagykörét 7 perc 20 másodperc alatt tette meg. Az autó az év első felében forgalomba kerül, a GT3-nál közel 30 százalékkal (!) magasabb áron. 

Kommentek

  • Iceman.

    Ez eléggé úgy tűnik, hogy megkapta a 997 gt3 rs 4.0 motorját. Aztán az is lehet, hogy tök új.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.