Nincs nála keményebb 911-es

Más ligában játszik a GT3 RS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.05. 12.00

Nem okozott csalódást a Porsche: az eredeti várakozásoknak megfelelően 500 lóerővel lépett színre a 911 GT3 RS.

Első ránézésre akár néhány optikai extrával – plusz hűtőnyílások a motorházfedélen, légbeömlők az első kerékdobon, méretes szárny hátul – feljavított, hétköznapi 911 GT3-nak is hihetnénk a Porsche újdonságát, ám mi sem állhatna messzebb a valóságtól.
Az alumínium karosszériás autó magnézium tetőlemezt és szénszálas motorfedelet kapott; ezek a drága komponensek további módosításokkal együtt 10 kilogrammal csökkentették a kupé tömegét. Az így nyert 1420 kilóra 500 lóerő és 460 Nm jut. A 4,0 literes, hathengeres szívómotor ereje módosított, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón át jut el a hátsó kerekekig, a mechanikusan zárható, aktív differenciálmű nyomatékvektor-szabályozásra képes, azaz ívmenetben stabilizálja a járművet. Ha minden stimmel, a hajtáslánc 3,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, 200-ig 10,9 mp az út, a végsebesség meghaladja a 322 km/órát. 
A beltérben visszafogottak az eltérések. A karosszéria színére kárpitozott ülések, Alcantarával burkolt kormánykerék, szénszálas betétek és a legígéretesebb módosítás: fehér fordulatszámmérő fogadja az utasokat.
A 911 GT3 RS képességeivel kapcsolatban nem kell találgatnunk: a Nürburgring nagykörét 7 perc 20 másodperc alatt tette meg. Az autó az év első felében forgalomba kerül, a GT3-nál közel 30 százalékkal (!) magasabb áron. 

Kommentek

  • Iceman.

    Ez eléggé úgy tűnik, hogy megkapta a 997 gt3 rs 4.0 motorját. Aztán az is lehet, hogy tök új.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.