Ellenfél a Qashqainak a Hyundaitól

Hyundai Tucson: nemcsak a neve új

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.03.05. 08.00

Tavaly megbicsaklott az értékesítések bővülése Európában, idén viszont a Hyundai kínálata 80 százalékát megújítja. A legfontosabb új autó az iX35 utóda.

Bár az idei Genfi Autószalon sztárjai a szupersportautók, az autóipar a tömegtermelésről szól. Ebben a műfajban a nagy pénzeket és a nagy darabszámokat mostanában az aszfaltterepjárók hozzák. Az SUV-k között az egyik legfontosabb újdonság a idei Genfi Autószalon a Hyundai Tucson.

Régi-új név

Ezek szerint az iX35 elnevezés egyetlen generációt ér meg, az iX35 utóda az elődje nevét kapja vissza. Most megint másképp gondolják a marketingstratégák, ezúttal nem az i betűvel hangsúlyozott összetartozás, hanem a márka terepjáróihoz igazodó név volt a lényeges. A Santa Fé, Grand Santa Fé vonalhoz jobban illik a Tucson, amely egy észak-amerikai városról kapta a nevét. A szót tákszön helyett tuszonnak ejtették a gyári emberek a világpremieren.

Élőben a Tucson jó kiállású, mutatós autó és már nem tűnik annyira fordos ihletésűnek, mint a kifutó kompakt SUV. Persze egy gondosan megválasztott fényezéssel és 19 colos felnikkel mindig fel lehet dobni a kiállított autókat, de a Tucson harmonikus, nem agresszív, de erőteljes formája támogatni fogja az eladásokat.

Egy új, öt átdolgozott motor

Kell is a vonzerő, mert az autó motorkínálata nem sokat változik. Az eddigi négyhengeres szívómotorok közül az 1,6-os benzines az alapmodell 132 lóerővel. Az 1,7 CRDi 115, a kétliteres dízel változattól függően 136 vagy 186 lóerős lehet. A megszokottnál nagyobb nyomatékot tolnak a kétezres dízelek, 373 illetve 402 Nm a maximum.

Elégedettek lehetünk a minőségérzettel. Fontos vezetőtámogató rendszereket csak most vezet be a Hyundai

Újdonság az 1,6 T-GDI, tehát a feltöltős, közvetlen befecskendezéses benzines 175 lóerővel és 265 Nm nyomatékkal. Ez a verzió a hatgangos kézi mellett hétfokozatú, kettős kuplungos automatikus váltóval is megvásárolható. Bár a motorok zömmel ismertek, az autó alapjaiban új technikára épül. A Tucson padlólemeze új fejlesztés.

Gajdán Miklós, az Autó Magazin vezetőszerkesztője, az Év Autója zsűri tagja mesél a Tucsonról

Belül korrekt anyagokkal találkoztunk a nagyon tágas belső térben. Továbbra is elérhető a hátsó ülésfűtés, azt sajnos nem tudjuk megmondani, hogy ezúttal is az ülőlap fűtéséről van szó a második sorban, vagy a modellváltással a háttámlába is építenek fűtőszálakat. A csomagtér jó nagy, 513 literes.

Őszre megjön a Tucson

A Tucsonban lesznek gazdagon vezetőtámogató biztonsági rendszerek, közöttük az autonóm vészfékezés, a sávelhagyást megakadályozó berendezés, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés, a holttérfigyelés és a gyalogosgázoláskor a gépháztetőt megemelő aktív motorháztető. (Ez azért jó, mert így több hely marad a motor felett, az elgázolt biciklista vagy gyalogos fejének a felpattanó és deformálódó motorháztető több túlélési teret enged, mint alapesetben.)

Négykerék-hajtással a kétliteres dízel és a turbós benzines 1,6 T-GDI rendelhető. Automatikus állásban a nyomatéka 40 százaléka mehet hátra, kis sebességnél fixre zárható a hajts 50:50 nyomatékaránnyal az első és a hátsó kerekek között

Hazánkban ősz elején kezdődhet az autó értékesítése, gyártása nyáron kezdődik a csehországi üzemben – tudtuk meg Genfben Kovács Páltól, a Hyundai-importőr márkaigazgatójától. A kompakt terepjáró árairól nem tudnunk mit mondani. A gyengeségében is kiszámíthatatlan forint-euró árfolyam miatt és fél évvel a bevezetés előtt túl korai erről spekulálni.

Kétféle hibrid készül?

A standon látható a 48 voltos elektromos hálózattal ellátott hibridváltozat és a konnektorról tölthető hibrid is. Mindkettő a Tucsonra épül és mindkettő tanulmányautó. A 48 voltos hibridrendszer lítium-ion akkumulátorokba tárolja a fékezés és gázelvétel közben árammá alakított mozgási energiát.

Mindkét hibrid hajtásláncát az új Tucsonba tették. Az egyik a 48 voltos rendszerű félhibrid, amely 10 százalékos fogyasztáscsökkentést ígér a 14 lóerős villamos géppel. A másik a hálózatról újratölthető hibrid, 50 km füstmentes hatótávval

A villanymotor 14 lóerős, valószínűleg nem képes önállóan mozgatni az autót, de nem is ez a célja. A belsőégésű motor támogatására elég ez a teljesítmény, a gyár 10 százalékos fogyasztáscsökkenéssel számol a sima belsőégésű motorokhoz képest. Az itt kiállított megoldásban az az érdekes, hogy a valódi hibridek költségének negyedéből megvalósítható.

Dízelmotor a plugin hibridben

50 kilométer a másik koncepcióautó hatótávolsága tisztán elektromos üzemben. A konnektoros hibrid akkumulátorai 2,5 óra alatt laknak jól gyorstöltőről etetve. A hajtásláncban az 1,7 literes, 115 lóerős dízelmotort egészíti ki az 50 kW (68 LE) teljesítményű villamos gép. Az erőátvitel nem bolygóműves, mint a Priusé, itt van sebességváltó, méghozzá hétfokozatú, duplakuplungos egység.

Egyelőre tanulmány a konnektorról újratölthető, lítium-polimer akkus hibrid. Az 1,7 literes dízelt támogatja az elektromos motor. Elvileg 48 g/km a szén-dioxid-kibocsátása

A genfi világpremieren ott volt Peter Schreyer is, az Audi és a Volkswagen formatervező csapatától eredetileg a Kiához átcsábított sztárdizájner. Schreyer kivételes kvalitású formatervező. Állítólag az ő távozásáról még a döntéseiben való kétkedést is megtorló Ferdinand Piëch, a VW konszern felügyelőbizottságának elnöke is azt mondta, hogy hiba volt elengedni.

Kia-Hyundai: bizonytalan pozicionálás

Peter Schreyer feladata szétválasztani és formailag önálló arculattal gazdagítani a konszern két márkáját, ahol jelenleg nagyon hasonló autók harcolnak nagyon hasonló ügyfelekért. Ennek könnyen az a vége, hogy a vevő ott vásárol, ahol olcsóban megkapja az egymást helyettesítő termékeket, a nyers árverseny sem az arculatnak, sem a jövedelmezőségnek nem tesz jót.

A választék értelmes strukturálására jó példa a kombiként nem kapható Kia Optima és a Hyundai i40 cw együttélése, de a Kia épp most adott hírt egy ígéretes kombiról az i40-hez hasonló méretben. Meglátjuk, hol marad átfedés és hol egészítik majd ki egymást a konszern autói, köztük a Hyundai Genesis hátsókerék-hajtású nagyautói. Ha Hyundai tényleg le akarja nyomni a világelsőségért a Toyotát, a Volkswagent és a General Motorst, muszáj lesz kitalálniuk, melyik márka miben jó és miben ad mást a vevőknek, mint az azonos technikával dolgozó testvér

Modellváltozat Teljesítmény Nyomaték
1,6 GDI benzines 132 LE Nincs adat
1,6 T-GDI benzines 175 LE 265 Nm/1500-4500
1,7 CRDi dízel 115 LE 280 Nm/1250-2500
2,0 CRDi dízel 136 LE 373 Nm/1500-2500
2,0 CRDi dízel 186 LE 402 Nm/1750-2750
Hossz/szél./magasság 4475/1850/1645 mm
Tengelytáv 2670 mm
Várható magyarországi bevezetés 2015. ősz

Kommentek

  • demagóg

    Csak egy apró megjegyzés a műszerekhez. A fordulatszámmérő beosztásánál szeirntem a 200-as felosztása legszerencsésebb, főleg egy viszonylag szűk tartományban dolgozó dízelnél. A sebességmuatónál pedig hiányolom az 5-ös beosztásokat.

  • pqowieurzt

    T. Szörényi Úr

    https://www.youtube.com/watch?v=OOw4d8K33c0

    de van egy viszonlyag ismert nóta is a világtörténelemben, amiben megemlítik a nevet:
    https://www.youtube.com/watch?v=bB_99TDwCVk

    kb 0:30-nál

    Maradok tisztelettel

  • hova

    A hyundai még sokáig nem lesz ellenfél, sokat kell neki “nőni”, hogy belépjen egy felsőbb emeletre.

  • somebody

    hova –
    Miféle felső emeletre? A nem prémium kategóriában bőven hozzák az átlagot. A japánokra már régen köröket vernek formatervben és minőségérzetben. Egyedül a Mazda van velük pariban. De az európai konkurencia mellett is megállják a helyüket. Mondom ezt úgy, hogy nem rajongok az ázsiai autókért. Szóval nem kell nekik nőni sehová, igen komoly tényezői a piacnak, főleg ha még tovább tudják növelni a márkák ismertségét.

  • Steppenwolf

    hova – 2015.03.05 10:21

    A világ egyik legnagyobb autóipari konszernjének melyik emeletre kéne még belépnie, amit még nem hódított meg? Bárhol és bármelyik márkával összevetve megállják a helyüket a Hyundai típusai.

  • hova

    Gyenge az autó srácok, minőségben, összeszerelésben, formatervben. Nem éppen a japánokat kellett volna emlegetni, mert tőlük aztán fényévnyi távolságra vannak, a mazdához hasonlítani pedig halálos vétek, szinte szentségsértés. Egy átlagos autónak besorolható, de semmi több.

  • somebody

    hova –
    A 30 éves rizsrakétádból aztán nagyon tudod. Majd ha egyáltalán beültél egy 5 évnél fiatalabb koreaiba, akkor rájössz, hogy ha hallgattál volna, nem égeted be magad.

  • Vorserie

    Teee seHova!

    “Nem éppen a japánokat kellett volna emlegetni, mert t?lük aztán fényévnyi távolságra vannak, a mazdához hasonlítani pedig halálos vétek, szinte szentségsértés.”

    Mondod ezt úgy,hogy nem ültél még egy Hyundaiban sem és japán autó rajongó vagy,azon belül is csak Mazda rajongó és egy 24 éves 323-ast hajtasz,már ha nem simogatod éppen.

    Kb. annyira releváns a véleményed a témát meg úgy általában a szakmát illetően,mint egy frissen végzett műkörmösnek!

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.