Beültünk a leggyorsabb Audiba

Audi R8 V10 2015

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.05. 11.00

Az új Audi R8 V10 plus minden idők legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Audija. Megnéztük közelről.

A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét az Audi R8, amelyről előzetesen már beszámolt a Vezess.hu (Cikk itt), most a helyszínen lehetőségünk volt bele is ülni. Nem hagytuk ki – videónk is van róla


Az új R8 Lamborghini Huracánnal közös alapokra épül, de elődjével azonos hosszúságú és tengelytávú, ám annál  szélesebb és alacsonyabb, karosszériája 40 százalékkal nagyobb torziós szilárdságú.

Míg korábban V8-as benzinmotorral is kapható volt, most csak V10-essel mutatkozott be a német sportkocsi, de mindjárt két teljesítményszinttel. Az R8 V10 motorja 540 lóerős, míg az R8 V10 plusban 610 lóerőt teljesít az 5,2 literes szívómotor. Utóbbival álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra a kétüléses Audi, végsebessége pedig 330 kilométer/óra.

A középmotoros autó nyomatékát a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó és állandó összkerékhajtás továbbítja az útra. Az új quattro a pillanatnyi menethelyzethez igazítja a nyomatékelosztást, képes akár 100%-ot az első vagy a hátsó tengelyre irányítani.

Akinek nem tetszik a benzinégető jövőkép, annak szól az elektromos hajtású R8 e-tron. Az új modell 462 LE teljesítménnyel és 920 newtonméter forgatónyomatékkal érkezik, és álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Végsebessége 250 km/óra. Új akkumulátortechnikájának köszönhetően a korábbi 215-ről 450 kilométerre nőtt a modell hatótávja.

Míg a középkonzolról szinte teljesen eltűntek a kapcsolók, annál több jelent meg a váltókar mögött és a kormánykeréken. Az R8-ban is az úgynevezett virtuális műszerpanelt használja a VW-konszern, amelynek felületén digitális formában jelennek meg az egyes műszerek.

Az új Audi R8 értékesítése előreláthatóan 2015 nyár végén indul, sőt az e-tronra is felvesznek rendeléseket.

Kommentek

  • Iceman.

    A DSG természetesen automataváltó. Mondhatnánk úgy is, hogy minden DSG automataváltó, de nem minden automataváltó DSG.

    Az autofókusz totál élvezhetetlenné teszi a videót. Nem volt kéznél egy 200 dodós gopro?

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.