A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét az Audi R8, amelyről előzetesen már beszámolt a Vezess.hu (Cikk itt), most a helyszínen lehetőségünk volt bele is ülni. Nem hagytuk ki – videónk is van róla


Az új R8 Lamborghini Huracánnal közös alapokra épül, de elődjével azonos hosszúságú és tengelytávú, ám annál  szélesebb és alacsonyabb, karosszériája 40 százalékkal nagyobb torziós szilárdságú.

Míg korábban V8-as benzinmotorral is kapható volt, most csak V10-essel mutatkozott be a német sportkocsi, de mindjárt két teljesítményszinttel. Az R8 V10 motorja 540 lóerős, míg az R8 V10 plusban 610 lóerőt teljesít az 5,2 literes szívómotor. Utóbbival álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra a kétüléses Audi, végsebessége pedig 330 kilométer/óra.

A középmotoros autó nyomatékát a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó és állandó összkerékhajtás továbbítja az útra. Az új quattro a pillanatnyi menethelyzethez igazítja a nyomatékelosztást, képes akár 100%-ot az első vagy a hátsó tengelyre irányítani.

Akinek nem tetszik a benzinégető jövőkép, annak szól az elektromos hajtású R8 e-tron. Az új modell 462 LE teljesítménnyel és 920 newtonméter forgatónyomatékkal érkezik, és álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Végsebessége 250 km/óra. Új akkumulátortechnikájának köszönhetően a korábbi 215-ről 450 kilométerre nőtt a modell hatótávja.

Míg a középkonzolról szinte teljesen eltűntek a kapcsolók, annál több jelent meg a váltókar mögött és a kormánykeréken. Az R8-ban is az úgynevezett virtuális műszerpanelt használja a VW-konszern, amelynek felületén digitális formában jelennek meg az egyes műszerek.

Az új Audi R8 értékesítése előreláthatóan 2015 nyár végén indul, sőt az e-tronra is felvesznek rendeléseket.