A Renault új crossoverei Genfben

Espace és Kadjar - 2015

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.05. 13.00

A Renault attól fél, hogy elfogynak az aszfaltozott utak? Két új crossovert hozott Genfbe, így a Koleosszal és a Capturrel már négy szabadidőautó van a márka étlapján.

Az autóvásárlók terepjáró-szerű autókat akarnak. Az autógyártók pedig tudják ezt, ezért terepjárószerű autókat készítenek nekik. Mind az autóvásárlók, mind az autógyártók tudják, hogy ezek a crossovernek vagy szabadidő-autónak nevezett autók kompromisszumot követelnek a normál személyautókhoz képest a hétköznapi használatban (nagyobb fogyasztás és zaj a rosszabb légellenállás, nagyobb homlokfelület és hasmagasság miatt, de nem törődnek ezzel.

Így hát Genfet elárasztották az új szabadidő-autók, főleg az Európában legnépszerűbb kis- és kompakt méretkategóriában. A Mazda CX-3, Honda HR-V, SEAT 20V20 tanulmány, Ssangyong Tivoli, Hyundai iX25, Ford Ecosport európai változata mellé a Renault elhozta az új Espace-t, ami immár nem egyterű, hanem crossover, valamint a Kadjart, egy teljesen váratlanul, a semmiből keletkezett kocsit, ami a Captur és a Koleos közti rést tölti be a Renault szabadidő-autóinak sorában.

Az Espace-t már ősszel, Párizsban is láttuk – az 1,6 literes motorok széles választékával kínált tágas családi autóról nem kaptunk új információt a genfi szalonon sem. A Kadjar viszont teljesen új, illetve ezzel csak ezzel az emblémával az. A lemezek alatt a stratégiai partner Nissan crossovere, az új Qashqai technikája lapul. A kocsiról már február elején tudtunk minden technikai részletet, az újdonság Genfben csak annyi volt, hogy fel is ülhettünk a bakra egy kis statikus tapasztalatot szerezni:

A Renault szabadidő-autói egészen más életérzést hordoznak. Az Espace egy nagy, tágas, prémium felhangoktól sem mentes autó, ami akár extravagáns üzleti kocsinak is beválhat, urambocsá’, akár Passat helyett. A Kadjar sokkal inkább praktikus, racionális vételnek ígérkezik (már amennyiben jó lesz az ára), de azért a Dacia Dusternél nívósabb, divatosabb autó. A Renault korszerű motorkínálatával, akár összkerékhajtással, természetesen a ma elvárható infotainment és biztonsági szolgáltatásokkal jó kis családi autó lesz a Renault új kis crossovere.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.