Az autóvásárlók terepjáró-szerű autókat akarnak. Az autógyártók pedig tudják ezt, ezért terepjárószerű autókat készítenek nekik. Mind az autóvásárlók, mind az autógyártók tudják, hogy ezek a crossovernek vagy szabadidő-autónak nevezett autók kompromisszumot követelnek a normál személyautókhoz képest a hétköznapi használatban (nagyobb fogyasztás és zaj a rosszabb légellenállás, nagyobb homlokfelület és hasmagasság miatt, de nem törődnek ezzel.

Így hát Genfet elárasztották az új szabadidő-autók, főleg az Európában legnépszerűbb kis- és kompakt méretkategóriában. A Mazda CX-3, Honda HR-V, SEAT 20V20 tanulmány, Ssangyong Tivoli, Hyundai iX25, Ford Ecosport európai változata mellé a Renault elhozta az új Espace-t, ami immár nem egyterű, hanem crossover, valamint a Kadjart, egy teljesen váratlanul, a semmiből keletkezett kocsit, ami a Captur és a Koleos közti rést tölti be a Renault szabadidő-autóinak sorában.

Az Espace-t már ősszel, Párizsban is láttuk – az 1,6 literes motorok széles választékával kínált tágas családi autóról nem kaptunk új információt a genfi szalonon sem. A Kadjar viszont teljesen új, illetve ezzel csak ezzel az emblémával az. A lemezek alatt a stratégiai partner Nissan crossovere, az új Qashqai technikája lapul. A kocsiról már február elején tudtunk minden technikai részletet, az újdonság Genfben csak annyi volt, hogy fel is ülhettünk a bakra egy kis statikus tapasztalatot szerezni:

A Renault szabadidő-autói egészen más életérzést hordoznak. Az Espace egy nagy, tágas, prémium felhangoktól sem mentes autó, ami akár extravagáns üzleti kocsinak is beválhat, urambocsá’, akár Passat helyett. A Kadjar sokkal inkább praktikus, racionális vételnek ígérkezik (már amennyiben jó lesz az ára), de azért a Dacia Dusternél nívósabb, divatosabb autó. A Renault korszerű motorkínálatával, akár összkerékhajtással, természetesen a ma elvárható infotainment és biztonsági szolgáltatásokkal jó kis családi autó lesz a Renault új kis crossovere.