Visszatért a Honda kis szabadidő-autója

Megnéztük a Honda HR-V-t

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 13.00

Elsőkerék-hajtású kis szabadidő-autóval bővít a Honda. Visszatért Európába a Honda HR-V.

Visszatért a Honda 2005-ben eltűnt szabadidő-autója, a HR-V. A Jazz technikájára épülő modell másfél éve a világ más részein Vezel néven már forgalmazzák, Európában azonban most mutatkozott be.

 

A 4,3 méteres – a CR-V-nél kisebb – karosszéria a kupék jegyeit mossa össze a terepjárókéval. A tetőív, illetve a hátsó ablakok kialakítása mellett rájátszik a rejtett hátsó kilincs is. Az új Honda HR-V csomagtartója 435 literes, de ennél nagyobb tárgyak szállítására is alkalmas az autó, amelynek utastere gyorsan átalakítható.

 

A hátsó üléstámlák persze lehajthatók, a különlegesség az, hogy ilyenkor az ülőlapok is lentebb csúsznak, így síkban folytatódhat a csomagtartó padlója. A Jazzhez hasonlóan itt is felhajthatók önállóan a hátsó ülés üléslapjai, de – ellentétben az általános megoldással – nem az első ülések felé, hanem hátra. A hosszabb tárgyak szállításában pedig az anyósülés háttámlájának lehajthatósága segít.

 

 

A mai trendnek megfelelően fontos szerepet kap a szórakoztató és információs rendszer, amely itt alkalmazásalapú és a középkonzol – akár – héthüvelykes érintőképernyőjével vezérelhető, alkalmas internetes böngészésére, valósidejű hírek, forgalmi információk, időjárás-jelentések olvasására, internetes rádiók, zenestreamek lejátszására is. Gyárilag telepített szoftverei mellé további alkalmazások is letölthetők. Képes visszatükrözni a mobiltelefonok képernyőjét, de wifi, Bluetooth-, HDMI- és USB-kapcsolatra is képes.

Az utasokra radarszenzorok és – előre, illetve hátra néző – kamerák adatait felhasználva vigyáz  kocsi.

A belépőszinten kívül a többi modellváltozatban szerepel a Honda vezetéstámogató rendszere, olyan elemekkel, mint az adaptív tempomat, az aktív városi fékrendszer, a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a jelzőtábla-felismerő rendszer.

 

Európában kizárólag fronthajtású változatban lesz kapható a HR-V, 130 lóerős, 1,5-ös benzines, és 120 lóerős, 1,6 literes dízelmotorokkal. Alapesetben hatfokozatú kézi váltó kerül a kocsikba, a benzineshez folyamatosan változó áttételű, CVT is rendelhető.

Kommentek

  • pqowieurzt

    pöpec kis autónak tűnik

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.