Vérszomjas hiperhibrid a Koenigsegg Regera

1500 LE, 1600 kg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 09.00

Beadta a derekát, és benzin-elektromos hajtásláncot tervezett a svéd szupersportkocsi-márka – igaz, nem úgy csinálták, mint mások.

A Koenigsegg tulajdonosa gyűlöli a hibrideket – ezzel a felütéssel kezdődik a Regera (svédül annyit tesz: uralkodni) sajtóanyaga. Az embernek azonban néha erőt kell vennie magán, főleg, ha konkurensei egymás után bocsátják forgalomba az elektromos segédhajtással ellátott álommasinákat.
A Regera tehát hibrid, de a cég állítja, hogy nem olyan hibrid, mint a többi. Egy-egy villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, egy harmadikat pedig a főtengelyre illesztették rá: ez nem csak a szokásos motor/generátor funkciókat tölti be, de egyben a sebességváltót is helyettesíti. Mivel nincsenek hagyományos értelemben vett fogaskerék-párok, a hajtás közvetlennek tekinthető (erre utal a hajtáslánc elnevezése is: KDD, azaz Koenigsegg Direct Drive).
A három villanymotor együttes teljesítménye 700 LE; ezeket egy 9, 27 kWh kapacitású, 620 V üzemi feszültségű akkucsomag táplálja. Az akkumulátorok akár konnektorról is tölthetők, és igen, az autó tisztán elektromos üzemben is vezethető. Persze ekkor le kell mondanunk a több mint 1100 lóerős, 5,0 literes V8-as motor élvezetéről. A két komponens együtt “jóval több mint 1500 lóerőt” és több mint 2000 Nm nyomatékot állít elő – a belsőégésű motorban még maradtak tartalékok, nyilván készül a jövőre a gyár.
Ezzel a hajtáslánccal a Regera minden idők legerősebb alapkivitelű Koenigsegg modellje. A One:1 babérjaira mégsem fájhat a foga, hiszen menetkész tömege meghaladja az 1600 kilogrammot, így elmarad az 1 kg/LE álomértéktől.
Ha már úgysem rekorder, a fejlesztők rádobtak még 5 kilót, és minden nyitható, zárható fedelet motorizáltak, méghozzá csillapított mozgatással – logikus, hiszen így el lehetett hagyni a kitámasztó teleszkópokat. A helyükből kiugró, majd 90 fokban felfelé elforduló ajtók távirányítóról, vagy akár okostelefonról is vezérelhetők, akárcsak a motorház fedele.
A Regera további különleges részletekkel is szórakoztat, a halfarokban végződő kipufogóktól a felülről megtámasztott, behúzható légterelőig.
Az autóból mindössze 80 példányt készül építeni a cég. Az árát még nem határozták meg, de mindegy is: ahhoz képest, hogy nem puritán sportgépnek, hanem luxuskupénak szánják, 2,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 150-ről 250-re mindössze 3,2 másodperc alatt ugrik, és álló helyzetből 20 mp alatt éri el a 400-as tempót.

Kommentek

  • Iceman.

    Most akkor ez mi sebességváltó nélkül, egy teljesen soros hibrid?

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.