Vérszomjas hiperhibrid a Koenigsegg Regera

1500 LE, 1600 kg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 09.00

Beadta a derekát, és benzin-elektromos hajtásláncot tervezett a svéd szupersportkocsi-márka – igaz, nem úgy csinálták, mint mások.

A Koenigsegg tulajdonosa gyűlöli a hibrideket – ezzel a felütéssel kezdődik a Regera (svédül annyit tesz: uralkodni) sajtóanyaga. Az embernek azonban néha erőt kell vennie magán, főleg, ha konkurensei egymás után bocsátják forgalomba az elektromos segédhajtással ellátott álommasinákat.
A Regera tehát hibrid, de a cég állítja, hogy nem olyan hibrid, mint a többi. Egy-egy villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, egy harmadikat pedig a főtengelyre illesztették rá: ez nem csak a szokásos motor/generátor funkciókat tölti be, de egyben a sebességváltót is helyettesíti. Mivel nincsenek hagyományos értelemben vett fogaskerék-párok, a hajtás közvetlennek tekinthető (erre utal a hajtáslánc elnevezése is: KDD, azaz Koenigsegg Direct Drive).
A három villanymotor együttes teljesítménye 700 LE; ezeket egy 9, 27 kWh kapacitású, 620 V üzemi feszültségű akkucsomag táplálja. Az akkumulátorok akár konnektorról is tölthetők, és igen, az autó tisztán elektromos üzemben is vezethető. Persze ekkor le kell mondanunk a több mint 1100 lóerős, 5,0 literes V8-as motor élvezetéről. A két komponens együtt “jóval több mint 1500 lóerőt” és több mint 2000 Nm nyomatékot állít elő – a belsőégésű motorban még maradtak tartalékok, nyilván készül a jövőre a gyár.
Ezzel a hajtáslánccal a Regera minden idők legerősebb alapkivitelű Koenigsegg modellje. A One:1 babérjaira mégsem fájhat a foga, hiszen menetkész tömege meghaladja az 1600 kilogrammot, így elmarad az 1 kg/LE álomértéktől.
Ha már úgysem rekorder, a fejlesztők rádobtak még 5 kilót, és minden nyitható, zárható fedelet motorizáltak, méghozzá csillapított mozgatással – logikus, hiszen így el lehetett hagyni a kitámasztó teleszkópokat. A helyükből kiugró, majd 90 fokban felfelé elforduló ajtók távirányítóról, vagy akár okostelefonról is vezérelhetők, akárcsak a motorház fedele.
A Regera további különleges részletekkel is szórakoztat, a halfarokban végződő kipufogóktól a felülről megtámasztott, behúzható légterelőig.
Az autóból mindössze 80 példányt készül építeni a cég. Az árát még nem határozták meg, de mindegy is: ahhoz képest, hogy nem puritán sportgépnek, hanem luxuskupénak szánják, 2,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 150-ről 250-re mindössze 3,2 másodperc alatt ugrik, és álló helyzetből 20 mp alatt éri el a 400-as tempót.

Kommentek

  • Iceman.

    Most akkor ez mi sebességváltó nélkül, egy teljesen soros hibrid?

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.