Néhány hete jelentették be, hogy az utolsó Bugatti Veyron is gazdára talált, egészen pontosan a 450. darab, és ezzel lezárult világ egyik leggyorsabb utcai autójának korszaka, ezentúl csak magánkézből lehet hozzájutni egy-egy Veyronhoz, ami, higgyétek el, nem lesz olcsó.
2005-ben, amikor Franciaországban, egészen pontosan Molsheimben elkezdték gyártani a Bugatti Veyront, 450 darabos sorozatot álmodtak meg (300 kupé, 150 roadster). A modell azóta számos különleges kiadást ért meg, szinte nincs is két egyforma belőle, azonban most vége van, a gyártó már a jövőre koncentrál. 
De mielőtt gőzerővel elkezdenének az új modellre koncentrálni, elhozták a Genfi Autószalonra a legelső és a legutolsó Veyront, hogy még utoljára megcsodálhassa őket együtt a nagyérdemű. Naná, hogy mi is megnéztük.
Az utolsó, 450-es alvázszámú Veyron egy teljesen egyénre szabott Grand Sport Vitesse, melyet La Finale (az utolsó) névre kereszteltek, és ezt fel is pingálták a sprinterre.
A Vitesse 8,0 literes, 16 hengeres motorja 1200 lóerős, maximális nyomatéka pedig eléri az 1500 Nm-t. A többi Veyronhoz hasonlóan összkerékhajtással szerelt modell 2,6 másodperc alatt gyorsulhat százra, 7,1 másodperc alatt kétszázra és 16 másodperc alatt 300 km/órás sebességre. Normál módban a sportkocsi végsebessége 375 km/óra, de plusz kulccsal aktiválható a Top Speed mód, ami 410 km/órát is elérhetővé tesz, zárt tetővel. Így immár az új változat a világ leggyorsabb roadstere.
A Veyron 16.4 volt a szupersportautó első szériája, ami eredetileg 2003-ban debütált volna, de a 8 literes, W16-os erőforrás hűtésével gondok akadtak, így eltolták a premiert 2005-re. A sorozatgyártásra kész változat 1001 lóerőt és 1250 Nm nyomatékot küldött az abroncsokra.

Kíváncsi vagy Veyron-utódra? Kattints a képre, és jönnek a részletek:

Személyesen találkoztunk az első és az utolsó Veyronnal 1