Személyesen találkoztunk az első és az utolsó Veyronnal

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 09.15

A 450. Bugatti Veyron is gazdára talált nemrég, ez volt az utolsó darab, amit legyártottak, ezzel lezárult egy korszák.

Néhány hete jelentették be, hogy az utolsó Bugatti Veyron is gazdára talált, egészen pontosan a 450. darab, és ezzel lezárult világ egyik leggyorsabb utcai autójának korszaka, ezentúl csak magánkézből lehet hozzájutni egy-egy Veyronhoz, ami, higgyétek el, nem lesz olcsó.
2005-ben, amikor Franciaországban, egészen pontosan Molsheimben elkezdték gyártani a Bugatti Veyront, 450 darabos sorozatot álmodtak meg (300 kupé, 150 roadster). A modell azóta számos különleges kiadást ért meg, szinte nincs is két egyforma belőle, azonban most vége van, a gyártó már a jövőre koncentrál. 
De mielőtt gőzerővel elkezdenének az új modellre koncentrálni, elhozták a Genfi Autószalonra a legelső és a legutolsó Veyront, hogy még utoljára megcsodálhassa őket együtt a nagyérdemű. Naná, hogy mi is megnéztük.
Az utolsó, 450-es alvázszámú Veyron egy teljesen egyénre szabott Grand Sport Vitesse, melyet La Finale (az utolsó) névre kereszteltek, és ezt fel is pingálták a sprinterre.
A Vitesse 8,0 literes, 16 hengeres motorja 1200 lóerős, maximális nyomatéka pedig eléri az 1500 Nm-t. A többi Veyronhoz hasonlóan összkerékhajtással szerelt modell 2,6 másodperc alatt gyorsulhat százra, 7,1 másodperc alatt kétszázra és 16 másodperc alatt 300 km/órás sebességre. Normál módban a sportkocsi végsebessége 375 km/óra, de plusz kulccsal aktiválható a Top Speed mód, ami 410 km/órát is elérhetővé tesz, zárt tetővel. Így immár az új változat a világ leggyorsabb roadstere.
A Veyron 16.4 volt a szupersportautó első szériája, ami eredetileg 2003-ban debütált volna, de a 8 literes, W16-os erőforrás hűtésével gondok akadtak, így eltolták a premiert 2005-re. A sorozatgyártásra kész változat 1001 lóerőt és 1250 Nm nyomatékot küldött az abroncsokra.

Kíváncsi vagy Veyron-utódra? Kattints a képre, és jönnek a részletek:

Személyesen találkoztunk az első és az utolsó Veyronnal 1

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.