Személyesen találkoztunk az első és az utolsó Veyronnal

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 09.15

A 450. Bugatti Veyron is gazdára talált nemrég, ez volt az utolsó darab, amit legyártottak, ezzel lezárult egy korszák.

Néhány hete jelentették be, hogy az utolsó Bugatti Veyron is gazdára talált, egészen pontosan a 450. darab, és ezzel lezárult világ egyik leggyorsabb utcai autójának korszaka, ezentúl csak magánkézből lehet hozzájutni egy-egy Veyronhoz, ami, higgyétek el, nem lesz olcsó.
2005-ben, amikor Franciaországban, egészen pontosan Molsheimben elkezdték gyártani a Bugatti Veyront, 450 darabos sorozatot álmodtak meg (300 kupé, 150 roadster). A modell azóta számos különleges kiadást ért meg, szinte nincs is két egyforma belőle, azonban most vége van, a gyártó már a jövőre koncentrál. 
De mielőtt gőzerővel elkezdenének az új modellre koncentrálni, elhozták a Genfi Autószalonra a legelső és a legutolsó Veyront, hogy még utoljára megcsodálhassa őket együtt a nagyérdemű. Naná, hogy mi is megnéztük.
Az utolsó, 450-es alvázszámú Veyron egy teljesen egyénre szabott Grand Sport Vitesse, melyet La Finale (az utolsó) névre kereszteltek, és ezt fel is pingálták a sprinterre.
A Vitesse 8,0 literes, 16 hengeres motorja 1200 lóerős, maximális nyomatéka pedig eléri az 1500 Nm-t. A többi Veyronhoz hasonlóan összkerékhajtással szerelt modell 2,6 másodperc alatt gyorsulhat százra, 7,1 másodperc alatt kétszázra és 16 másodperc alatt 300 km/órás sebességre. Normál módban a sportkocsi végsebessége 375 km/óra, de plusz kulccsal aktiválható a Top Speed mód, ami 410 km/órát is elérhetővé tesz, zárt tetővel. Így immár az új változat a világ leggyorsabb roadstere.
A Veyron 16.4 volt a szupersportautó első szériája, ami eredetileg 2003-ban debütált volna, de a 8 literes, W16-os erőforrás hűtésével gondok akadtak, így eltolták a premiert 2005-re. A sorozatgyártásra kész változat 1001 lóerőt és 1250 Nm nyomatékot küldött az abroncsokra.

Kíváncsi vagy Veyron-utódra? Kattints a képre, és jönnek a részletek:

Személyesen találkoztunk az első és az utolsó Veyronnal 1

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.