Személyesen találkoztunk az első és az utolsó Veyronnal

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 09.15

A 450. Bugatti Veyron is gazdára talált nemrég, ez volt az utolsó darab, amit legyártottak, ezzel lezárult egy korszák.

Néhány hete jelentették be, hogy az utolsó Bugatti Veyron is gazdára talált, egészen pontosan a 450. darab, és ezzel lezárult világ egyik leggyorsabb utcai autójának korszaka, ezentúl csak magánkézből lehet hozzájutni egy-egy Veyronhoz, ami, higgyétek el, nem lesz olcsó.
2005-ben, amikor Franciaországban, egészen pontosan Molsheimben elkezdték gyártani a Bugatti Veyront, 450 darabos sorozatot álmodtak meg (300 kupé, 150 roadster). A modell azóta számos különleges kiadást ért meg, szinte nincs is két egyforma belőle, azonban most vége van, a gyártó már a jövőre koncentrál. 
De mielőtt gőzerővel elkezdenének az új modellre koncentrálni, elhozták a Genfi Autószalonra a legelső és a legutolsó Veyront, hogy még utoljára megcsodálhassa őket együtt a nagyérdemű. Naná, hogy mi is megnéztük.
Az utolsó, 450-es alvázszámú Veyron egy teljesen egyénre szabott Grand Sport Vitesse, melyet La Finale (az utolsó) névre kereszteltek, és ezt fel is pingálták a sprinterre.
A Vitesse 8,0 literes, 16 hengeres motorja 1200 lóerős, maximális nyomatéka pedig eléri az 1500 Nm-t. A többi Veyronhoz hasonlóan összkerékhajtással szerelt modell 2,6 másodperc alatt gyorsulhat százra, 7,1 másodperc alatt kétszázra és 16 másodperc alatt 300 km/órás sebességre. Normál módban a sportkocsi végsebessége 375 km/óra, de plusz kulccsal aktiválható a Top Speed mód, ami 410 km/órát is elérhetővé tesz, zárt tetővel. Így immár az új változat a világ leggyorsabb roadstere.
A Veyron 16.4 volt a szupersportautó első szériája, ami eredetileg 2003-ban debütált volna, de a 8 literes, W16-os erőforrás hűtésével gondok akadtak, így eltolták a premiert 2005-re. A sorozatgyártásra kész változat 1001 lóerőt és 1250 Nm nyomatékot küldött az abroncsokra.

Kíváncsi vagy Veyron-utódra? Kattints a képre, és jönnek a részletek:

Személyesen találkoztunk az első és az utolsó Veyronnal 1

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.