Peugeot 2008, Opel Mokka, Fiat 500X, Nissan Juke, Renault Captur; rengeteg kis terepes modell verseng a vevők érdeklődéséért. Ebbe a csatába száll be a Mazda a Genfi Autószalonon a CX-3-assal. A kocsi a Mazda6-tal megkezdett KODO formanyelvet viszi tovább, ami már a Mazda3-ason, Mazda2-esen és CX-5-ösön is látható. Így pedig a CX-3 is igazán sportosnak mutatja magát. A karosszéria 4,2 méter hosszú, 1,7 széles és 1,5 méter magas. A legkönnyebb CX-3 1150 kilót nyom, a legnehezebb azonban 1370 kg.

Aki ismeri a többi Mazdát, annak a CX-3 utastere sem lesz meglepetés, hiszen az is hasonló a fent említett járművekéhez. Az utastér is sportos jellegű, jó összeszereléssel párosítva. A sofőrnek és utasainak kényelmes hely jut, többek között a kategória legnagyobb tartományban állítható vezetőülése miatt (260 mm előre-hátra, 40 mm-es magasság-szabályozás), de a váll- és lábtér is kiemelkedő az első üléseknél. Az autó csomagtartója 350 literes, de a hátsó üléseket lehajtva 1260 literesre bővíthető.

Amellett, hogy hét col átmérőjű érintőképernyő is választható a Mazda CX-3-ashoz, a kategóriában elsőként head-up-display is kérhető, amely a vezető számára legfontosabb információkat a motorháztető fölé vetíti ki. Olyan extrákkal szerelhető fel a kocsi, mint a távolságtartó tempomat, ráfutásra figyelmeztető rendszer, városi fékasszisztens, holttérfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.


2,0 literes benzines (120 és 150 LE), illetve 1,5-ös dízelmotor (105 LE) választható a Mazda CX-3-asokhoz. Mindkét motorhoz van első-, illetve összkerékhajtás (aktív nyomatékszabályozással társítva), a 4×4 párosítható automata sebességváltóval. Alapesetben hatfokozatú kézi váltó kerül a CX-3-ba. Minden modellben start-stop rendszer dolgozik, felárért a benzinesekben fékenergia-visszanyerő rendszer (i-Eloop) is segíti a takarékoskodást. A legtakarékosabb változat az elsőkerék-hajtású dízel, amely négyliteres átlaggal is megelégszik százon.