Négy literrel elmegy a Mazda kis terepese

Mazda CX-3

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 17.00

A Mazda is beszáll a kompakt méretű szabadidő-autók versenyébe. A Genfi Autószalonon megnéztük a japán újdonságot.

Peugeot 2008, Opel Mokka, Fiat 500X, Nissan Juke, Renault Captur; rengeteg kis terepes modell verseng a vevők érdeklődéséért. Ebbe a csatába száll be a Mazda a Genfi Autószalonon a CX-3-assal. A kocsi a Mazda6-tal megkezdett KODO formanyelvet viszi tovább, ami már a Mazda3-ason, Mazda2-esen és CX-5-ösön is látható. Így pedig a CX-3 is igazán sportosnak mutatja magát. A karosszéria 4,2 méter hosszú, 1,7 széles és 1,5 méter magas. A legkönnyebb CX-3 1150 kilót nyom, a legnehezebb azonban 1370 kg.

Aki ismeri a többi Mazdát, annak a CX-3 utastere sem lesz meglepetés, hiszen az is hasonló a fent említett járművekéhez. Az utastér is sportos jellegű, jó összeszereléssel párosítva. A sofőrnek és utasainak kényelmes hely jut, többek között a kategória legnagyobb tartományban állítható vezetőülése miatt (260 mm előre-hátra, 40 mm-es magasság-szabályozás), de a váll- és lábtér is kiemelkedő az első üléseknél. Az autó csomagtartója 350 literes, de a hátsó üléseket lehajtva 1260 literesre bővíthető.

Amellett, hogy hét col átmérőjű érintőképernyő is választható a Mazda CX-3-ashoz, a kategóriában elsőként head-up-display is kérhető, amely a vezető számára legfontosabb információkat a motorháztető fölé vetíti ki. Olyan extrákkal szerelhető fel a kocsi, mint a távolságtartó tempomat, ráfutásra figyelmeztető rendszer, városi fékasszisztens, holttérfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.


2,0 literes benzines (120 és 150 LE), illetve 1,5-ös dízelmotor (105 LE) választható a Mazda CX-3-asokhoz. Mindkét motorhoz van első-, illetve összkerékhajtás (aktív nyomatékszabályozással társítva), a 4×4 párosítható automata sebességváltóval. Alapesetben hatfokozatú kézi váltó kerül a CX-3-ba. Minden modellben start-stop rendszer dolgozik, felárért a benzinesekben fékenergia-visszanyerő rendszer (i-Eloop) is segíti a takarékoskodást. A legtakarékosabb változat az elsőkerék-hajtású dízel, amely négyliteres átlaggal is megelégszik százon.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.