Még élesebb a sport-Clio

Clio Renaultsport 220 Trophy EDC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 17.15

Átdolgozott váltómű, nagyobb teljesítmény, még mélyebbre ültetett futómű: a Trophy modell még több élményt ígér.

Idén nyáron kerül forgalomba a Renault legfrissebb sportmodellje, a Clio R.S. Trophy kiadása. A franciák a klasszikus recept szerint minden komponensen csavartak még egy fél fordulatnyit: a teljesítményt 10 százalékkal növelték, a 220 LE az eddigi 6500 helyett 6800/percnél ébred, a motorból átmeneti túltöltéssel plusz 40 Nm hozható ki, lecserélték a turbót, a szívótraktust és a kipufogórendszert, így a motor mindkét oldalán szabadabban áramlanak a gázok.
Az élesebb motorteljesítmény dacára a motor valamivel tisztább üzemű lett, 144 helyett 138 gramm CO2-t küld ki kilométerenként a légkörbe.
A duplakuplungos EDC váltót is átdolgozták; normál és sport állásban 40, verseny üzemmódban 50 százalékkal gyorsabban kapcsol; amit kézi üzemmódban tovább gyorsít a 30 százalékkal rövidebb úton mozgó váltófül. Az új szoftver hamarabb vált vissza erőteljes fékezés esetén. A három állású programválasztó új funkciója a rajtautomatika, verseny üzemmódban sem a start-stop nem üzemel, sem az automatikus váltóprogramok, az autó nem kúszik, és fordulatszámhatáron sem vált fel.
A futóművet elöl 20, hátul 10 mm-rel ültették le, a rugók és a csillapítók is feszesebbek, a bakok a versenysportból származnak. A kormánymű áttételét közvetlenebbre vették, a 18-as felniken Michelin Pilot Super Sport abroncsok feszülnek.

Kommentek

  • menõmanó

    Ez már egy elcseszett autó. Sosem lesz olyan mint az előző generáció.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.