Volt már olyan, hogy egy Ford csúnyán odavert a Ferrarinak, de nem tegnap történt. Le Mans-ban, 1966 és 1969 között, amikor a GT40 négyszer egymás után az élen végzett a 24 órás versenyen. A Ford a 2003-as GT után ismét a szupersportautók közé merészkedik. Az új GT európai premierjén sajnos néma maradt a kipufogó és mozdulatlan az autó, de reméljük, hogy a jövőben nem csak statikus műalkotásként csodálhatjuk a középmotoros, szénszálas karosszériás szupersportkocsit.

Ismerve az évi 250-es darabszámot, szinte nulla az esély, hogy valaha padlóra küldjük benne a gázt. Főleg, mert még nálunk kicsit nagyobb propagandaértékkel bíró hollywoodi hírességeknek is nehéz bejelentkezniük a rendkívül exkluzív szupersportautóra. Részletek a videóban, amelyben Gajdán Miklós, az Autó Magazin vezető szerkesztője, az Év Autója-zsűri tagja mesél a lövedék technikájáról.

Még mindig nem derült ki a Focus RS-ről, hogy mennyit gyorsul százra és mit visz a német autópálya belső sávjában, de Genfben legalább újra láthattuk az autót. Teljesítménye 320 LE.  A legjobb benne, hogy 4×4-es autóként hátul is hajt, nem is akárhogy. A hátsó kerekek nyomatékaránya elérheti a 70 százalékot és az oldalankénti erőelosztás ennek az erőnek a 100 százalékát képes az ívkülső kerékre vezérelni. Ezekkel az adottságokkal nem kell Ken Blocknak lenni, hogy elússzon keresztbe a Focus RS. Jöhet róla a videó?

Ide kattintva megtaláljátok az összes cikkünket a Genfi Autószalonról.