És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

Mansory G63 Sahara Edition

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 11.00

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül sikerült és beülhettünk egy Mansoryba.

A Mansory, az 1989-ben alapított, gazdagnál is gazdagabb olajsejkek, orosz oligarchák és más finom népek különleges ízlésvilágára szakosodott német luxusautó-manufaktúra minden évben megdobogtatja szívünket Genfben csodálatos kreációival. (Egyébként a Fura Nevek Versenyére is sikerrel nevezhetne a cég: az alapítót Kourosh Mansorynak hívják, a cég műhelye pedig Fichtelgebirgében található.)

A Mansory időnként túlzásba hajló, sőt, a túlzások világában is spirálszerűen felcsavarodó és szerteágazó stílusa, agyondíszített, teljesen értelmetlen dekorációval feldobott szupersportautói, luxusszedánjai és terepjáró-szörnyei ugyan meghaladják a bérből és fizetésből élő halandók felfogóképességét, de kár lenne elintézni a céget azzal, hogy egy giccsgyár. Komoly szerződéseik vannak a legnevesebb márkákkal, a külső-belső vizuális tuning mellett teljesítmény-emelő beavatkozásokat is elvégeznek a megrendelőknek. A 180 főt foglalkoztató cég évente a számtalan kisebb-nagyobb tuningművelet mellett nagyjából száz olyan kocsit ad el, amit teljes egészében újraértelmeznek.

Ezek az autók a hétköznapi ember számára még az autókiállításokon is majdnem megközelíthetetlenek. Horváth Zsolti kollégánk pár éve egyszer beült egy átalakított Lamborghinibe, miután átkönyörögte magát a gyönyörű hostesslányoknál az üvegkerítésen. Azért merészelte elkövetni ezt a szentségtörést, mert a Lambo utasülésén már randalírozott két kisgyermek. Zsoltit azonnal kiparancsolták az autóból. Mint kiderült, a gyerekek egy dúsgazdag vevőjelölt porontyaiként érkeztek az autószalonra, tehát ők beszállhattak Apu új játékszerébe, de a toprongyos újdondász jobban teszi, ha átkullog mondjuk a szomszédos Rolls-Royce standra, és ott koszolja össze méltatlan testével valamelyik puruttya szériamodellt, nem egy csodás Mansoryban okvetetlenkedik.

A 2015-ös Genfi Szalonon aztán valahogy megtört a jég. Megesett a magyar stábon a szokásosnál is gyönyörűbb recepciós királylány szíve és kijárta a főnöknél, hogy betehessük méltatlan fenekünket az egyik kiállított kocsiba. Az agyonkamuflázsozott G63 Sahara Editiont választottuk; az élmény csúcspontja az volt, amikor észrevettük, hogy még a kormány mögötti váltófüleket is terepszínűre álcázta a Mansory, hátha egy betörő beduin törzs így nem veszi észre őket.

A stand uralkodójával váltott rövid beszélgetésen megtudtuk, hogy a kocsi még nincs eladva,vevőre vár. Az autó nevével ellentétben nem feltétlenül sivatagi illetőségű vásárlóra számítanak, az orosz tundrákon épp olyan remekül lehet csapatni a gyári 536 helyett 828 lóerősre húzott 5,5 literes V8-assal, mint a homokban.

Kommentek

  • hova

    Valóban egy különleges “cég” és mindent elkészít, amit jónak tart és ami kikerül a kezük alól, az mindíg kiváló árú, azonnal elviszik, de legtöbbször kizárólag egyedi megrendeléseket teljesítenek-egyeztetés egyértelmű!! Igen különleges- nem nyilvános- autókat is készítenek-remek, megbízható cég, sohasem mond csődöt az amit megrendelsz és lekészítenek. Szinte képtelenség olyat kérni, amit nem tudnak megcsinálni!! Szerencsések vagytok, hogy beengedtek a márkába.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.