És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

Mansory G63 Sahara Edition

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 11.00

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül sikerült és beülhettünk egy Mansoryba.

A Mansory, az 1989-ben alapított, gazdagnál is gazdagabb olajsejkek, orosz oligarchák és más finom népek különleges ízlésvilágára szakosodott német luxusautó-manufaktúra minden évben megdobogtatja szívünket Genfben csodálatos kreációival. (Egyébként a Fura Nevek Versenyére is sikerrel nevezhetne a cég: az alapítót Kourosh Mansorynak hívják, a cég műhelye pedig Fichtelgebirgében található.)

A Mansory időnként túlzásba hajló, sőt, a túlzások világában is spirálszerűen felcsavarodó és szerteágazó stílusa, agyondíszített, teljesen értelmetlen dekorációval feldobott szupersportautói, luxusszedánjai és terepjáró-szörnyei ugyan meghaladják a bérből és fizetésből élő halandók felfogóképességét, de kár lenne elintézni a céget azzal, hogy egy giccsgyár. Komoly szerződéseik vannak a legnevesebb márkákkal, a külső-belső vizuális tuning mellett teljesítmény-emelő beavatkozásokat is elvégeznek a megrendelőknek. A 180 főt foglalkoztató cég évente a számtalan kisebb-nagyobb tuningművelet mellett nagyjából száz olyan kocsit ad el, amit teljes egészében újraértelmeznek.

Ezek az autók a hétköznapi ember számára még az autókiállításokon is majdnem megközelíthetetlenek. Horváth Zsolti kollégánk pár éve egyszer beült egy átalakított Lamborghinibe, miután átkönyörögte magát a gyönyörű hostesslányoknál az üvegkerítésen. Azért merészelte elkövetni ezt a szentségtörést, mert a Lambo utasülésén már randalírozott két kisgyermek. Zsoltit azonnal kiparancsolták az autóból. Mint kiderült, a gyerekek egy dúsgazdag vevőjelölt porontyaiként érkeztek az autószalonra, tehát ők beszállhattak Apu új játékszerébe, de a toprongyos újdondász jobban teszi, ha átkullog mondjuk a szomszédos Rolls-Royce standra, és ott koszolja össze méltatlan testével valamelyik puruttya szériamodellt, nem egy csodás Mansoryban okvetetlenkedik.

A 2015-ös Genfi Szalonon aztán valahogy megtört a jég. Megesett a magyar stábon a szokásosnál is gyönyörűbb recepciós királylány szíve és kijárta a főnöknél, hogy betehessük méltatlan fenekünket az egyik kiállított kocsiba. Az agyonkamuflázsozott G63 Sahara Editiont választottuk; az élmény csúcspontja az volt, amikor észrevettük, hogy még a kormány mögötti váltófüleket is terepszínűre álcázta a Mansory, hátha egy betörő beduin törzs így nem veszi észre őket.

A stand uralkodójával váltott rövid beszélgetésen megtudtuk, hogy a kocsi még nincs eladva,vevőre vár. Az autó nevével ellentétben nem feltétlenül sivatagi illetőségű vásárlóra számítanak, az orosz tundrákon épp olyan remekül lehet csapatni a gyári 536 helyett 828 lóerősre húzott 5,5 literes V8-assal, mint a homokban.

Kommentek

  • hova

    Valóban egy különleges “cég” és mindent elkészít, amit jónak tart és ami kikerül a kezük alól, az mindíg kiváló árú, azonnal elviszik, de legtöbbször kizárólag egyedi megrendeléseket teljesítenek-egyeztetés egyértelmű!! Igen különleges- nem nyilvános- autókat is készítenek-remek, megbízható cég, sohasem mond csődöt az amit megrendelsz és lekészítenek. Szinte képtelenség olyat kérni, amit nem tudnak megcsinálni!! Szerencsések vagytok, hogy beengedtek a márkába.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.