Befeküdtünk egy Mercedes alá

Extremitások a Mercedestől

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 08.00

Mercedes 4×4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak szánta a gyártó.

A Mercedes standján a 6,5 méter hosszú Maybach Pullmannal nem volt szerencsénk, a hatalmas vevői érdeklődés miatt újságíróknak nem volt esélyük beülni a vajbőr díszpárnák közé. Annál alaposabban megnézhettünk egy másik óriási Mercit, a 4×42 azaz négyszer négy a négyzeten névre keresztelt demóautót:

A portáltengelyes, 45 centis szabad magasságú szörnyet 422 lóerős, V8-as biturbó motor hajtja. A kerékméret: 325/55 R 22. A kocsi két és negyed méter magas, gázlómélysége egy méter. Az autó jellegét tekintve elég vicces extra, hogy a futómű beállításai az aktív lengéscsillapítókkal 15 milliszekundum alatt gombnyomásra Sport üzemmódról a puha Comfort módba kapcsolhatók. Elnézve ezt az autót sem a komfortos, sem a sportos autózás nem túl valószínű vele.

A 4×42 a Mercedes G modell fanatikus fejlesztőgárdájának gagje – ugyanazé a csapaté, amely a hatkerekű G63 AMG-t követte el két esztendeje.

  • Terepszögek: 52/54 fok
  • Rámpaszög: 47 fok
  • Leküzdhető emelkedő: 100%
  • Szabad magasság: 450 mm (standard G500: 210 mm)

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.