Penny pinching. Ha nem is fillérszexuálásra, de hangsúlyozottan takarékos működésre vonatkozik a kifejezés, amit a Suzuki kapcsán tanultam meg pár éve. A Suzuki tényleg csak arra költ, akire érdemes, de új termékekre szerintük is megéri beruházni.

Újdonságok a Swift felett, a Vitara alatt

A városi autóival és kis terepjáróival egész sikeres márka idén Genfben új irányokat villantott fel két koncepcióautóval. Genfi standján az iK-2 nevű ötajtós tanulmány és egy fehérben pompázó, apró SUV áll a középpontban. Az egyik egy majdnem alsó középkategóriás modell, a másik egy a Vitaránál kisebb terepjáró.

Az iM-4 mellett megmarad a Jimny is, amely valódi terepjáróként más közönségnek szól

Egyik sem öncélú koncepcióautó, a közeljövőben megvalósul mindkettő. Az újdonságok egy új fejlesztésű padlólemezre épülnek, amely szilárdabb, egyben könnyebb a Suzuki mostani műszaki alapjainál. A jelenlegi négy padlólemez helyett a gyár hármat kíván használni költségcsökkentési okból, az új lesz az egyik a három közül. A kialakítás összkerék-hajtású autók gyártását is lehetővé teszi, ami a legtöbb modelljéből 4×4-est is kínáló Suzukinak fontos opció.

Turbómotor és direkt befecskendezés

Újdonság a Suzuki benzines motorjaiban az iK-2 szériaváltozatában megjelenő turbófeltöltés és közvetlen befecskendezés is. A Boosterjet fantázianevű benzines takarékosságát félhibrid hajtáslánc növeli, stop-start rendszerrel. A motorról semmi közelebbit nem árult el a márka, így azt sem tudjuk, hogy az egyliteres hengerűrtartalom mellett hány hengeres az új motor.

Elvileg az iK-2 a kiskocsik és a kompakt autók között áll. 402 centis hossza alapján a Hyundai i20 vagy Kia Rio jellegű, nagyméretű kisautókhoz áll közel. Ezek a négy méter körüli kisautók városi bevetésre és családi használatra is befoghatók. Sajnos a koncepcióautó zárva volt, nem tudtuk megnézni a belsejét és a gyár sem adott ki fotókat róla.

IM-4: aszfaltdzsip Japánból

A másik világpremier az iM-4-é. Szélvédőoszlopa a III-as (itthon sokaknak kettes) Swiftet idézte, a motorházfedél oldalán lévő levegőbelépő az első generációs Vitara öröksége, a kerek lámpákat pedig a Fronte Coupé és a Suzuki Cervo ihlette. Az autó hossza 3693, szélessége 1709, magassága 1566 mm. Ez a modell is az új padlólemezre épül, de részleteket erről sem tudtunk meg.

Mindkét autóból egy év múlva kész lesz a szériamodell

Hogy tetszenek a Suzuki tanulmányautói?

  • Mindkettő tetszik54%
  • Az ötajtós tetszik, a dzsip nem31%
  • A dzsip tetszik, az ötajtós nem9%
  • Egyik sem tetszik6%

Hogy tetszenek a Suzuki tanulmányautói?


A Suzukival kapcsolatos hír, hogy nyár végén vagy szeptemberben megkezdődhet a Celerio értékesítése hazánkban. Az autó bevezetésének feltétele, hogy a rajthoz szükséges autómennyiség megérkezzék Indiából.

Mivel a Suzukinak – a szolnoki bővítést követően – 78 szalonja van itthon, legalább 120-140 autónak kell eljutnia a kereskedőhálózatba, hogy árulni lehessen az Alto és a Splash közös utódát – tudtuk meg a kinti standon.

Genfben gyorsan be is ültem a Celerióba, amely tényleg a két modell között áll. Külső méreteihez képest igen tágas az olcsó műanyagokkal megszórt belső tér. Az üléshelyzet viszonylag magas, így idősebbeknek is kényelmes a ki- és a beszállás, de a maga kategóriájából kiemelkedő Splash értékeit az olcsó indiai tömegautónak tervezett Celerio közel sem biztos, hogy meg tudja adni.

További cikkeinket a Genfi Autószalonról itt találjátok.