Bátor újdonságok a Suzukitól

Genfi koncepciók: iK-2 és iM-4

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 06.00

El sem hiszed, hogy ezek Suzukik: az iK-2 és az iM-4 révén két fontos kategóriában jelenhet meg a japán márka, mert a genfi a koncepcióautók megvalósulnak.

Penny pinching. Ha nem is fillérszexuálásra, de hangsúlyozottan takarékos működésre vonatkozik a kifejezés, amit a Suzuki kapcsán tanultam meg pár éve. A Suzuki tényleg csak arra költ, akire érdemes, de új termékekre szerintük is megéri beruházni.

Újdonságok a Swift felett, a Vitara alatt

A városi autóival és kis terepjáróival egész sikeres márka idén Genfben új irányokat villantott fel két koncepcióautóval. Genfi standján az iK-2 nevű ötajtós tanulmány és egy fehérben pompázó, apró SUV áll a középpontban. Az egyik egy majdnem alsó középkategóriás modell, a másik egy a Vitaránál kisebb terepjáró.

Az iM-4 mellett megmarad a Jimny is, amely valódi terepjáróként más közönségnek szól

Egyik sem öncélú koncepcióautó, a közeljövőben megvalósul mindkettő. Az újdonságok egy új fejlesztésű padlólemezre épülnek, amely szilárdabb, egyben könnyebb a Suzuki mostani műszaki alapjainál. A jelenlegi négy padlólemez helyett a gyár hármat kíván használni költségcsökkentési okból, az új lesz az egyik a három közül. A kialakítás összkerék-hajtású autók gyártását is lehetővé teszi, ami a legtöbb modelljéből 4×4-est is kínáló Suzukinak fontos opció.

Turbómotor és direkt befecskendezés

Újdonság a Suzuki benzines motorjaiban az iK-2 szériaváltozatában megjelenő turbófeltöltés és közvetlen befecskendezés is. A Boosterjet fantázianevű benzines takarékosságát félhibrid hajtáslánc növeli, stop-start rendszerrel. A motorról semmi közelebbit nem árult el a márka, így azt sem tudjuk, hogy az egyliteres hengerűrtartalom mellett hány hengeres az új motor.

Elvileg az iK-2 a kiskocsik és a kompakt autók között áll. 402 centis hossza alapján a Hyundai i20 vagy Kia Rio jellegű, nagyméretű kisautókhoz áll közel. Ezek a négy méter körüli kisautók városi bevetésre és családi használatra is befoghatók. Sajnos a koncepcióautó zárva volt, nem tudtuk megnézni a belsejét és a gyár sem adott ki fotókat róla.

IM-4: aszfaltdzsip Japánból

A másik világpremier az iM-4-é. Szélvédőoszlopa a III-as (itthon sokaknak kettes) Swiftet idézte, a motorházfedél oldalán lévő levegőbelépő az első generációs Vitara öröksége, a kerek lámpákat pedig a Fronte Coupé és a Suzuki Cervo ihlette. Az autó hossza 3693, szélessége 1709, magassága 1566 mm. Ez a modell is az új padlólemezre épül, de részleteket erről sem tudtunk meg.

Mindkét autóból egy év múlva kész lesz a szériamodell

Szavazás

Hogy tetszenek a Suzuki tanulmányautói?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A Suzukival kapcsolatos hír, hogy nyár végén vagy szeptemberben megkezdődhet a Celerio értékesítése hazánkban. Az autó bevezetésének feltétele, hogy a rajthoz szükséges autómennyiség megérkezzék Indiából.

Mivel a Suzukinak – a szolnoki bővítést követően – 78 szalonja van itthon, legalább 120-140 autónak kell eljutnia a kereskedőhálózatba, hogy árulni lehessen az Alto és a Splash közös utódát – tudtuk meg a kinti standon.

Genfben gyorsan be is ültem a Celerióba, amely tényleg a két modell között áll. Külső méreteihez képest igen tágas az olcsó műanyagokkal megszórt belső tér. Az üléshelyzet viszonylag magas, így idősebbeknek is kényelmes a ki- és a beszállás, de a maga kategóriájából kiemelkedő Splash értékeit az olcsó indiai tömegautónak tervezett Celerio közel sem biztos, hogy meg tudja adni.

További cikkeinket a Genfi Autószalonról itt találjátok.

Kommentek

  • szaboata

    Suzuki forever.Főleg a VStrom 1000

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.