Bátor újdonságok a Suzukitól

Genfi koncepciók: iK-2 és iM-4

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.03.04. 06.00

El sem hiszed, hogy ezek Suzukik: az iK-2 és az iM-4 révén két fontos kategóriában jelenhet meg a japán márka, mert a genfi a koncepcióautók megvalósulnak.

Penny pinching. Ha nem is fillérszexuálásra, de hangsúlyozottan takarékos működésre vonatkozik a kifejezés, amit a Suzuki kapcsán tanultam meg pár éve. A Suzuki tényleg csak arra költ, akire érdemes, de új termékekre szerintük is megéri beruházni.

Újdonságok a Swift felett, a Vitara alatt

A városi autóival és kis terepjáróival egész sikeres márka idén Genfben új irányokat villantott fel két koncepcióautóval. Genfi standján az iK-2 nevű ötajtós tanulmány és egy fehérben pompázó, apró SUV áll a középpontban. Az egyik egy majdnem alsó középkategóriás modell, a másik egy a Vitaránál kisebb terepjáró.

Az iM-4 mellett megmarad a Jimny is, amely valódi terepjáróként más közönségnek szól

Egyik sem öncélú koncepcióautó, a közeljövőben megvalósul mindkettő. Az újdonságok egy új fejlesztésű padlólemezre épülnek, amely szilárdabb, egyben könnyebb a Suzuki mostani műszaki alapjainál. A jelenlegi négy padlólemez helyett a gyár hármat kíván használni költségcsökkentési okból, az új lesz az egyik a három közül. A kialakítás összkerék-hajtású autók gyártását is lehetővé teszi, ami a legtöbb modelljéből 4×4-est is kínáló Suzukinak fontos opció.

Turbómotor és direkt befecskendezés

Újdonság a Suzuki benzines motorjaiban az iK-2 szériaváltozatában megjelenő turbófeltöltés és közvetlen befecskendezés is. A Boosterjet fantázianevű benzines takarékosságát félhibrid hajtáslánc növeli, stop-start rendszerrel. A motorról semmi közelebbit nem árult el a márka, így azt sem tudjuk, hogy az egyliteres hengerűrtartalom mellett hány hengeres az új motor.

Elvileg az iK-2 a kiskocsik és a kompakt autók között áll. 402 centis hossza alapján a Hyundai i20 vagy Kia Rio jellegű, nagyméretű kisautókhoz áll közel. Ezek a négy méter körüli kisautók városi bevetésre és családi használatra is befoghatók. Sajnos a koncepcióautó zárva volt, nem tudtuk megnézni a belsejét és a gyár sem adott ki fotókat róla.

IM-4: aszfaltdzsip Japánból

A másik világpremier az iM-4-é. Szélvédőoszlopa a III-as (itthon sokaknak kettes) Swiftet idézte, a motorházfedél oldalán lévő levegőbelépő az első generációs Vitara öröksége, a kerek lámpákat pedig a Fronte Coupé és a Suzuki Cervo ihlette. Az autó hossza 3693, szélessége 1709, magassága 1566 mm. Ez a modell is az új padlólemezre épül, de részleteket erről sem tudtunk meg.

Mindkét autóból egy év múlva kész lesz a szériamodell

Szavazás

Hogy tetszenek a Suzuki tanulmányautói?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A Suzukival kapcsolatos hír, hogy nyár végén vagy szeptemberben megkezdődhet a Celerio értékesítése hazánkban. Az autó bevezetésének feltétele, hogy a rajthoz szükséges autómennyiség megérkezzék Indiából.

Mivel a Suzukinak – a szolnoki bővítést követően – 78 szalonja van itthon, legalább 120-140 autónak kell eljutnia a kereskedőhálózatba, hogy árulni lehessen az Alto és a Splash közös utódát – tudtuk meg a kinti standon.

Genfben gyorsan be is ültem a Celerióba, amely tényleg a két modell között áll. Külső méreteihez képest igen tágas az olcsó műanyagokkal megszórt belső tér. Az üléshelyzet viszonylag magas, így idősebbeknek is kényelmes a ki- és a beszállás, de a maga kategóriájából kiemelkedő Splash értékeit az olcsó indiai tömegautónak tervezett Celerio közel sem biztos, hogy meg tudja adni.

További cikkeinket a Genfi Autószalonról itt találjátok.

Kommentek

  • szaboata

    Suzuki forever.Főleg a VStrom 1000

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.