Vadonatúj szupersportkocsit készít elő a Bentley

Bentley Exp 10 Speed 6

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 07.00

A Bentley hagyományos értékeit ultramodern felfogásban, XXI. századi gyártási módszerekkel tálalja a tanulmány. Egy új, rendkívül sportos kupé előfutára lehet.

Tudja a Bentley, hogyan okozzon meglepetést. Miközben az egész világ tűkön ül, hogy mikor lesz már kész első hiper-szabadidőjárművük, hogy fog kinézni, és mire lesz képes, ők suttyomban egy másik, nem kevésbé izgalmas projekten dolgoztak.
Az Exp 10 Speed 6 nem a Continental GT kupé utódja: a kevés konkrétum egyike, amit elárultak, pontosan ez, azaz hogy az esetleges szériagyártású modell vadonatúj termék lesz, nem valaminek a helyére érkezik. Ha érkezik. Egyelőre ugyanis azt szeretnénk, ha nem ezen rágnánk magunkat, hanem barátkoznánk a márka lehetséges új formanyelvével, amely merészebb, izmosabb, pimaszabb formában tolmácsolja a Bentley régi üzenetét – mintha egy klasszikus film XXI. századi remake-jét látnánk.
Az is igaz, hogy a 3D nyomtatással kialakított, bonyolult térhatású játékot űző hűtőmaszk, vagy  a szintén térbeli geometriájú, de nemes fából esztergált ajtókárpit, amelynek domborulatait egyenként látták el rézbevonattal, talán még egy Bentley számára is túl aprólékos, túl drága részletek. 
Másfelől viszont az autó egyéb elemei nagyon is megvalósíthatók. Ilyen a helyzetjelző körökkel megrajzolt, dupla fényszóró, az eddigi meredek kialakítás helyett a mélybe zuhanó, erősen versenyautós orr, a vázra rátapadó, végletekig fogyasztott élsportoló képzetét ébresztő karosszéria, a hátsó tengelynél szinte felrobbanó kerékdob; vagy a csomagtérnyílás nélküli, csodálatosan homogén far (az autóhoz tervezett, méretre készített bőröndöket az utastérből helyezhetjük el a hátsó ülés helyén kialakított rekeszekben), ahol a kipufogó és a lámpatestek szégyentelenül rímelnek egymásra, újraértelmezve a jelenleg is oválisokkal operáló formatervet.
Az utastérben minden eddiginél sportosabb a hangulat. A középkonzol hídként ível a műszerfaltól a pilóta csípőjéig; a felületet a modern, elektronikus váltóegységek korában értelmetlenül, ám nagyon látványosan uralja a sebességváltó előválasztó karja, alatta üzemmódválasztó tárcsa, fölötte a minden egyéb funkciót kiszolgáló érintőképernyő terül el. Utóbbi az Auditól eltanult módon ívelt érintőfelületet kapott. 
A rendszert az aszimmetrikus váltókaron elhelyezett B betű indítja. Ennek megnyomásakor a műszerek feltápászkodnak fekvő helyzetükből, a digitális kijelzők mellett mechanikus fordulatszámmérőt találunk, mert csakazértis.
Az Exp 10 Speed 6 lehetséges hajtásláncáról csak annyit árult el a gyár, hogy hibrid technológiáról van szó. A Bentley még tavaly áprilisban mutatta be a Mulsanne fedélzetén kísérleti benzin-elektromos hajtásláncát. A rendszer 70 százalékos fogyasztáscsökkenést ígért, ami a Bentayga fedélzetén bizony nagyon is örvendetes opció lesz, erős azonban a gyanúnk, hogy a lehetséges szupersportkocsi esetében a kétharmados hatásfoknövelést inkább a teljesítmény növelésére, semmint az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére fogják fordítani. Ha így lesz, akár 800 lóerős is lehet a Speed 6 végleges verziója – más kérdés persze, hogy szeretne-e a Volkswagen csoport befűteni a Lamborghininek, amely épp most mutatta be az Aventador eddigi leggyorsabb, legextrémebb kiadását.
Egyébként elég tíz percig emészteni a képeket, és az ember már nem akar visszamenni a Bentley jelenlegi formanyelvéhez: Rácz kolléga élőben rém rusnyának találta az újoncot, a cikk írásának kezdetén még fintorogva néztem a karikaturisztikusan széles, lapos, elnyújtott formát, most meg rápillantok a Continental GT Speedre, és semmi: hiába, az átiratok, ha elég szélsőségesek, általában bejönnek. 
Rengeteg izgalmat hoz a Genfi Autószalon, ezekről itt olvashatsz részletesen. A Volkswagen-csoport újdonságait itt szedtük csokorba.

Kommentek

  • Malacka

    A régi békalámpás Toyota Corolla jut eszembe, de a mai egybe épített elejű autók után üde színfolt.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.