Vadonatúj szupersportkocsit készít elő a Bentley

Bentley Exp 10 Speed 6

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 07.00

A Bentley hagyományos értékeit ultramodern felfogásban, XXI. századi gyártási módszerekkel tálalja a tanulmány. Egy új, rendkívül sportos kupé előfutára lehet.

Tudja a Bentley, hogyan okozzon meglepetést. Miközben az egész világ tűkön ül, hogy mikor lesz már kész első hiper-szabadidőjárművük, hogy fog kinézni, és mire lesz képes, ők suttyomban egy másik, nem kevésbé izgalmas projekten dolgoztak.
Az Exp 10 Speed 6 nem a Continental GT kupé utódja: a kevés konkrétum egyike, amit elárultak, pontosan ez, azaz hogy az esetleges szériagyártású modell vadonatúj termék lesz, nem valaminek a helyére érkezik. Ha érkezik. Egyelőre ugyanis azt szeretnénk, ha nem ezen rágnánk magunkat, hanem barátkoznánk a márka lehetséges új formanyelvével, amely merészebb, izmosabb, pimaszabb formában tolmácsolja a Bentley régi üzenetét – mintha egy klasszikus film XXI. századi remake-jét látnánk.
Az is igaz, hogy a 3D nyomtatással kialakított, bonyolult térhatású játékot űző hűtőmaszk, vagy  a szintén térbeli geometriájú, de nemes fából esztergált ajtókárpit, amelynek domborulatait egyenként látták el rézbevonattal, talán még egy Bentley számára is túl aprólékos, túl drága részletek. 
Másfelől viszont az autó egyéb elemei nagyon is megvalósíthatók. Ilyen a helyzetjelző körökkel megrajzolt, dupla fényszóró, az eddigi meredek kialakítás helyett a mélybe zuhanó, erősen versenyautós orr, a vázra rátapadó, végletekig fogyasztott élsportoló képzetét ébresztő karosszéria, a hátsó tengelynél szinte felrobbanó kerékdob; vagy a csomagtérnyílás nélküli, csodálatosan homogén far (az autóhoz tervezett, méretre készített bőröndöket az utastérből helyezhetjük el a hátsó ülés helyén kialakított rekeszekben), ahol a kipufogó és a lámpatestek szégyentelenül rímelnek egymásra, újraértelmezve a jelenleg is oválisokkal operáló formatervet.
Az utastérben minden eddiginél sportosabb a hangulat. A középkonzol hídként ível a műszerfaltól a pilóta csípőjéig; a felületet a modern, elektronikus váltóegységek korában értelmetlenül, ám nagyon látványosan uralja a sebességváltó előválasztó karja, alatta üzemmódválasztó tárcsa, fölötte a minden egyéb funkciót kiszolgáló érintőképernyő terül el. Utóbbi az Auditól eltanult módon ívelt érintőfelületet kapott. 
A rendszert az aszimmetrikus váltókaron elhelyezett B betű indítja. Ennek megnyomásakor a műszerek feltápászkodnak fekvő helyzetükből, a digitális kijelzők mellett mechanikus fordulatszámmérőt találunk, mert csakazértis.
Az Exp 10 Speed 6 lehetséges hajtásláncáról csak annyit árult el a gyár, hogy hibrid technológiáról van szó. A Bentley még tavaly áprilisban mutatta be a Mulsanne fedélzetén kísérleti benzin-elektromos hajtásláncát. A rendszer 70 százalékos fogyasztáscsökkenést ígért, ami a Bentayga fedélzetén bizony nagyon is örvendetes opció lesz, erős azonban a gyanúnk, hogy a lehetséges szupersportkocsi esetében a kétharmados hatásfoknövelést inkább a teljesítmény növelésére, semmint az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére fogják fordítani. Ha így lesz, akár 800 lóerős is lehet a Speed 6 végleges verziója – más kérdés persze, hogy szeretne-e a Volkswagen csoport befűteni a Lamborghininek, amely épp most mutatta be az Aventador eddigi leggyorsabb, legextrémebb kiadását.
Egyébként elég tíz percig emészteni a képeket, és az ember már nem akar visszamenni a Bentley jelenlegi formanyelvéhez: Rácz kolléga élőben rém rusnyának találta az újoncot, a cikk írásának kezdetén még fintorogva néztem a karikaturisztikusan széles, lapos, elnyújtott formát, most meg rápillantok a Continental GT Speedre, és semmi: hiába, az átiratok, ha elég szélsőségesek, általában bejönnek. 
Rengeteg izgalmat hoz a Genfi Autószalon, ezekről itt olvashatsz részletesen. A Volkswagen-csoport újdonságait itt szedtük csokorba.

Kommentek

  • Malacka

    A régi békalámpás Toyota Corolla jut eszembe, de a mai egybe épített elejű autók után üde színfolt.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.