Szabadidőjárművel erősít a SEAT

MQB technológia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 09.30

Már tudtunk érkezéséről, de most láthatjuk először a SEAT leendő SUV-jának előtanulmányát.

Tavaly ilyenkor már tudni lehetett, hogy a SEAT szabadidőjárművel bővíti portfólióját. Az akkori információkhoz képest nem lettünk okosabbak, de legalább látjuk, nagyjából hogy fog kinézni az autó.
A név a tökéletes látásra (20/20), az pedig a pontos jövőbe tekintésre utal: a SEAT hosszas halogatás után végre megépíti kompakt szabadidőjárművét. A felkelő nap narancsvörösére fényezett tanulmány szabad hasmagassága 228 mm, hosszúsága 4659 mm. Jó 20 centiméterrel nagyobb tehát, mint a modellváltás előtt álló VW Tiguan, és ugyanannyival rövidebb, mint a most frissült Touareg. A hosszas kísérletezés után háromszöggé állapodott SEAT-lámpatestek jól állnak a szögletes, dinamikus karosszériának, amely modern, bár a forradalmiságtól mentes formában dolgozza fel a sportos szabadidőjármű témáját.
A beltérben látottak, mint minden tanulmány esetében, semmire sem kötelezik a gyártót, és nem is igazán engednek következtetni a leendő SUV utasterére. A helykínálat az egyetlen, amivel lehet mit kezdeni: az ötszemélyes autó több mint 600 literes csomagteret biztosít. Az alacsony (796 mm) rakodóperem mögött két kerekes csomagszállító alkalmatosságot süllyesztettek a padlóba; a raktérben egy elektromos roller is rejtőzik, áthidaló megoldásként a városi közlekedés bajaira.
A SEAT mert nagyot álmodni: a műszerfal az Auditól származó, teljesen digitális darab, a középkonzol vonala és kapcsolósora a Porschék stílusában készült. Összesen három monitort találunk az utastérben (egyet a hátsó üléseknél), a mobiltelefonok vezeték nélkül tölthetők a padlókonzol üregében. A lehetséges motorkínálatról nem esett külön szó, de mint az MQB padlólemezre épülő összes modell, a SEAT leendő terepese is szabadon gazdálkodhat a belsőégésű, hibrid és elektromos hajtásláncok rengetegében – legalábbis ez az elmélet.
Rengeteg izgalmat hoz a Genfi Autószalon, ezekről itt olvashatsz részletesen. A Volkswagen-csoport újdonságait itt szedtük csokorba.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.