Szabadidőjárművel erősít a SEAT

MQB technológia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 09.30

Már tudtunk érkezéséről, de most láthatjuk először a SEAT leendő SUV-jának előtanulmányát.

Tavaly ilyenkor már tudni lehetett, hogy a SEAT szabadidőjárművel bővíti portfólióját. Az akkori információkhoz képest nem lettünk okosabbak, de legalább látjuk, nagyjából hogy fog kinézni az autó.
A név a tökéletes látásra (20/20), az pedig a pontos jövőbe tekintésre utal: a SEAT hosszas halogatás után végre megépíti kompakt szabadidőjárművét. A felkelő nap narancsvörösére fényezett tanulmány szabad hasmagassága 228 mm, hosszúsága 4659 mm. Jó 20 centiméterrel nagyobb tehát, mint a modellváltás előtt álló VW Tiguan, és ugyanannyival rövidebb, mint a most frissült Touareg. A hosszas kísérletezés után háromszöggé állapodott SEAT-lámpatestek jól állnak a szögletes, dinamikus karosszériának, amely modern, bár a forradalmiságtól mentes formában dolgozza fel a sportos szabadidőjármű témáját.
A beltérben látottak, mint minden tanulmány esetében, semmire sem kötelezik a gyártót, és nem is igazán engednek következtetni a leendő SUV utasterére. A helykínálat az egyetlen, amivel lehet mit kezdeni: az ötszemélyes autó több mint 600 literes csomagteret biztosít. Az alacsony (796 mm) rakodóperem mögött két kerekes csomagszállító alkalmatosságot süllyesztettek a padlóba; a raktérben egy elektromos roller is rejtőzik, áthidaló megoldásként a városi közlekedés bajaira.
A SEAT mert nagyot álmodni: a műszerfal az Auditól származó, teljesen digitális darab, a középkonzol vonala és kapcsolósora a Porschék stílusában készült. Összesen három monitort találunk az utastérben (egyet a hátsó üléseknél), a mobiltelefonok vezeték nélkül tölthetők a padlókonzol üregében. A lehetséges motorkínálatról nem esett külön szó, de mint az MQB padlólemezre épülő összes modell, a SEAT leendő terepese is szabadon gazdálkodhat a belsőégésű, hibrid és elektromos hajtásláncok rengetegében – legalábbis ez az elmélet.
Rengeteg izgalmat hoz a Genfi Autószalon, ezekről itt olvashatsz részletesen. A Volkswagen-csoport újdonságait itt szedtük csokorba.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.