Nem létező lyukat töm be a Nissan Sway?

Négyméteres ferdehátú

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 15.15

Azt hihettük, a Note, a Quashqai és a Pulsar jelenlétével lefedettnek tekinti a B és C szegmenst a Nissan. A jelek szerint nem így van.

Milyen az ideális városi kisautó? Eddig azt hihettük, a Nissan a Note-ot tekinti annak, de a jelek szerint ez nem így van: a praktikus mini-egyterű mellé örömmel állítana egy hagyományosabb vonalvezetésű, az unalmastól mégis elszakadni képes ferdehátút.
A Sway már a Nissan új, radikális formanyelvét beszéli: nem fog mindenkinek bejönni a hatalmas árkot formázó krómcsík az orron, sem a bumeráng alakú lámpák, de azt tény, hogy legalább nem unalmas a négy méternél épp csak hosszabb (4010 x 1780 x 1385 mm) ferdehátú. A Sway alacsonyabb, szélesebb és rövidebb a Note-nál, tengelytávja (2570 mm) 3 centivel rövidebb annál. 
Hogy mégse legyen szűkös, B-oszlopát eldobták, a hátsó ajtópár pedig hátrafelé nyílik, így legalábbis a beszállás kényelmesen mehet. Nem csak a B-, hanem a  C-oszlop is hiányzik, legalábbis azt hihetjük: a magasba törő övvonal és a tető lefittyedő sarka között mintha nem volt támaszték, a tető lebegni látszik.
Az utastérben a két évvel ezelőtti IDx tanulmányon felvezetett, különleges rajzolatú műszerfal uralja a teret. A Nissan állítja, kezüket a minimalizmus és a szigorú funkcionalitás vezérelte. Gomberdő helyett egyetlen táblagépről vezérelhető minden funkció; a műszerfal egyébként két egyszerű műszert tartalmaz.
Egyelőre nem egyértelmű, hogy mikor lehet sorozatgyártású modell a Swayből, de egyes vélemények szerint az új Nissan Micra vonásaiban él majd tovább a Sway.

Kommentek

  • hova

    Elsőre nagyon bejön,tisztelem a változatos, de ugyanakkor finom vonásokat.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.