Milyen az ideális városi kisautó? Eddig azt hihettük, a Nissan a Note-ot tekinti annak, de a jelek szerint ez nem így van: a praktikus mini-egyterű mellé örömmel állítana egy hagyományosabb vonalvezetésű, az unalmastól mégis elszakadni képes ferdehátút.
A Sway már a Nissan új, radikális formanyelvét beszéli: nem fog mindenkinek bejönni a hatalmas árkot formázó krómcsík az orron, sem a bumeráng alakú lámpák, de azt tény, hogy legalább nem unalmas a négy méternél épp csak hosszabb (4010 x 1780 x 1385 mm) ferdehátú. A Sway alacsonyabb, szélesebb és rövidebb a Note-nál, tengelytávja (2570 mm) 3 centivel rövidebb annál. 
Hogy mégse legyen szűkös, B-oszlopát eldobták, a hátsó ajtópár pedig hátrafelé nyílik, így legalábbis a beszállás kényelmesen mehet. Nem csak a B-, hanem a  C-oszlop is hiányzik, legalábbis azt hihetjük: a magasba törő övvonal és a tető lefittyedő sarka között mintha nem volt támaszték, a tető lebegni látszik.
Az utastérben a két évvel ezelőtti IDx tanulmányon felvezetett, különleges rajzolatú műszerfal uralja a teret. A Nissan állítja, kezüket a minimalizmus és a szigorú funkcionalitás vezérelte. Gomberdő helyett egyetlen táblagépről vezérelhető minden funkció; a műszerfal egyébként két egyszerű műszert tartalmaz.
Egyelőre nem egyértelmű, hogy mikor lehet sorozatgyártású modell a Swayből, de egyes vélemények szerint az új Nissan Micra vonásaiban él majd tovább a Sway.