Nem épült még ennél durvább utcai Lamborghini

Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 15.00

Könnyebb, áramvonalasabb, erősebb, intenzívebb: sorolhatjuk a jelzőket, a Lamborghini minden téren a csúcsra tört legújabb modellváltozatának megépítésekor.

A klasszikus receptet követte a Lamborghini, amikor megalkotta a valaha létezett legsportosabb Aventadort – sőt, a valaha létezett legsportosabb utcai Lamborghinit.
Az LP 750-4 Superveloce tömegét a legkülönfélébb eljárásokkal – elsősorban szénszálas komponensek kiterjedt alkalmazásával fél mázsával csökkentették, miközben a teljesítmény 700-ról 750 lóerőre nőtt. Egy a gyakorlatiban azt jelenti, hogy a V12-es szívómotor minden egyes lóerejének csupán 2030 grammot kell mozgatnia – az alap Aventador esetében 2250 g/LE az arány, azaz nagyjából 10 százalék a javulás!
Így aztán a Superveloce állórajttal 2,8 másodperc alatt ugrik 100-ra, a vége valahol 350 km/óra fölött van – az alapmodell 2,9 másodpercet és szigorúan 350 km/órát tud.
Egyelőre nem tudni, mennyiért fogják kínálni a kiélezett Aventadort; sem azt, hogy limitált példányszámú szériáról van-e szó.
Rengeteg izgalmat hoz a Genfi Autószalon, ezekről itt olvashatsz részletesen. A Volkswagen-csoport újdonságait itt szedtük csokorba.

Kommentek

  • Norbi50

    Azt látom, hogy valahol 2.5-2.6 mp-nél van a 0-100 km/h gyorsulási érték alsó határa utcai sportautók esetében. Ennél jobbat nem tudnak, gondolom főképp a gumik miatt és az a fránya fizika sem legyőzhető tényező, csupán szelidíthető ….

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.