Ismét lesz Passat kupé!

Volkswagen Sport Coupé Concept GTE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 06.00

Négyajtós kupé a Passat padlólemezén: a VW sportautó-tanulmánya vadonatúj formanyelvet beszél.

Talán a gyárat is meglepte, milyen pozitívan fogadta a piac az előző generációs Passat kupélimuzin kiadását. Nem véletlen, hogy idővel saját jogú modellé avanzsált négyajtós kupé, és szimplán Volkswagen CC néven kínálta magát.
Az új tanulmány egyelőre kerüli a skatulyázást, de mérete és műszaki alapjai (MQB padlólemez) egyértelműen elárulják, hogy az Év Autójának frissen megválasztott nagyautó divatorientált kiadását hivatott megelőlegezni.
Ehhez képest alaposan eltávolodott formavilágában a kedves rokontól: a lépcsőzetes hűtőmaszk, a látványos fényszóró, a motorházfedélbe vágott szellőzőnyílások egy merőben új, egyelőre szokatlan arculatot hoznak, alighanem ezzel is szeretné minél határozottabban elválasztani konvencionális fivérétől a négyajtós kupét a VW.
A 4869 mm hosszú, 1864 mm széles, 1407 mm magas jármű minimális túlnyúlásai a valósnál (3020 mm) is nagyobb tengelytávot sejtetnek. A rövid far ugyan nem tesz jót a csomagtartó méretének (480 liter), cserében a helykínálat pazarnak ígérkezik. A digitális műszerfal ma már nem téma a Volkswagennél: a tanulmány is továbblépett, érintésérzékeny felületekre cserélte a gombokat, a középkonzol így maximálisan letisztult; a rejtett pohártartókkal egyenesen a Phaetonra hajaz.
A nagyvonalú megjelenést hatalmas panoráma-napfénytető, hátsó üléssori multimédia-rendszer, valamint az ennek a kezelésére szolgáló érintőképernyő fokozza.
A tanulmányautó nevének utolsó tagja konnektoros hibrid hajtásláncra utal. A V6-o benzinmotor és a kettő darab villanymotor együttesen 380 lóerőt biztosít. Álló helyzetből 5,2 mp alatt gyorsul százra az autó, a végsebesség 250 km/óra. Ami érdekesebb: a két villanymotor egymagában is képes hajtani az autót, akár 50 kilométeren át. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,0 liter, a teljes hatótávolság 1000 km.
Rengeteg izgalmat hoz a Genfi Autószalon, ezekről itt olvashatsz részletesen. A Volkswagen-csoport újdonságait itt szedtük csokorba.

Kommentek

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.