Talán a gyárat is meglepte, milyen pozitívan fogadta a piac az előző generációs Passat kupélimuzin kiadását. Nem véletlen, hogy idővel saját jogú modellé avanzsált négyajtós kupé, és szimplán Volkswagen CC néven kínálta magát.
Az új tanulmány egyelőre kerüli a skatulyázást, de mérete és műszaki alapjai (MQB padlólemez) egyértelműen elárulják, hogy az Év Autójának frissen megválasztott nagyautó divatorientált kiadását hivatott megelőlegezni.
Ehhez képest alaposan eltávolodott formavilágában a kedves rokontól: a lépcsőzetes hűtőmaszk, a látványos fényszóró, a motorházfedélbe vágott szellőzőnyílások egy merőben új, egyelőre szokatlan arculatot hoznak, alighanem ezzel is szeretné minél határozottabban elválasztani konvencionális fivérétől a négyajtós kupét a VW.
A 4869 mm hosszú, 1864 mm széles, 1407 mm magas jármű minimális túlnyúlásai a valósnál (3020 mm) is nagyobb tengelytávot sejtetnek. A rövid far ugyan nem tesz jót a csomagtartó méretének (480 liter), cserében a helykínálat pazarnak ígérkezik. A digitális műszerfal ma már nem téma a Volkswagennél: a tanulmány is továbblépett, érintésérzékeny felületekre cserélte a gombokat, a középkonzol így maximálisan letisztult; a rejtett pohártartókkal egyenesen a Phaetonra hajaz.
A nagyvonalú megjelenést hatalmas panoráma-napfénytető, hátsó üléssori multimédia-rendszer, valamint az ennek a kezelésére szolgáló érintőképernyő fokozza.
A tanulmányautó nevének utolsó tagja konnektoros hibrid hajtásláncra utal. A V6-o benzinmotor és a kettő darab villanymotor együttesen 380 lóerőt biztosít. Álló helyzetből 5,2 mp alatt gyorsul százra az autó, a végsebesség 250 km/óra. Ami érdekesebb: a két villanymotor egymagában is képes hajtani az autót, akár 50 kilométeren át. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,0 liter, a teljes hatótávolság 1000 km.
Rengeteg izgalmat hoz a Genfi Autószalon, ezekről itt olvashatsz részletesen. A Volkswagen-csoport újdonságait itt szedtük csokorba.