Pár ével ezelőtt az Opel elhatározta, hogy reptéri szeparéban fogadja a Genfben landoló újságírókat, akik azon frissiben megnézhetik a cég újdonságait. Idén a genfi légkikötőben kialakított helyszínen a Karl volt a középpontban.

Spark híján

Az a-ra végződő fantázianevek után szokni kell a Karlt, de amíg a marketingesek maradnak az Opel-fivéreknél, nincs mitől tartanunk. Az öt testvér neve Carl, Heinrich, Fritz, Ludwig és Wilhelm; a típusjelzésként végképp furcsán hangzó Jürgen, Trude vagy Uschi nincs köztük.

Ki is volt Carl von Opel?

Karl, helyesebben Carl von Opel a Rüsselsheimben 1862-ben varrógépgyárat alapító Adam Opel egyik fia. 1869 és 1927 között élt, a nemesi rangot jelentő “von” titulust 1918-tól viselhette – írja a Wikipédia. Az öt Opel-fivér közül Carl, Wilhelm és Fritz vágott bele a családi vállalakozással az autógyártásba, midőn átvették a Lutzmann manufaktúrát 1898-ban. A cégalapítóról elnevezett Adam után a Karl a második újkori Opel, amely a család egy tagjának nevét viseli.

Az autó bevezetésének oka, hogy Chevrolet Spark híján a GM nyomott árú belépőmodell nélkül maradt Európában, pedig ilyenre nagy szükség van. Ám az Adam sosem volt olcsó, az E Corsát végképp nem szeretné a márka 2,5 millióig akciózni, mint kifutó elődjét az elmúlt évben.

3,7 méter, 195 liter

Kellett tehát egy új kisautó, de versenyképes áron. A költségcsökkentést a dél-koreai gyártás biztosítja, az autó színvonalát pedig az Opel. A Genfben kiállított kiskocsi elsőre pofás, rendesen megcsinált autónak tűnt, persze amíg egy métert sem mentünk vele, ez nem több első benyomásnál.

Automatikus légkondi, nagy érintőképernyő, korrektnek tűnő anyagok vártak a belső térben

Az Agila helyét betöltő kisautó helyből ötajtós, hossza 367,5 cm. 238,5 centiméteres tengelytávja hat centivel haladja meg a szigorúan kétajtós Adamét. Az alaphelyzetben 195 literes csomagtartó 940 literre bővíthető. Az egész jó értékekben szerepe van a viszonylag magas, 147,6 centis karosszériának.

Belül automatikus légkondicionálót, USB-csatlakozó és a műszerfalat meghatározó érintőképernyőt láttunk. Az utastér a kategória más autóihoz viszonyítva nem kelt olcsó benyomást.

Egyféle motor lesz benne, az ezres háromhengeres 75 lóerős

Számos nagymenő extra lesz kapható a kisautóhoz, felárért sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, parkolóradar, sebességtartó és -határoló rendszer is rendelhető lesz hozzá.

Egyféle motor: benzines, három henger

Motorként az 1,0 literes, de nem Szentgotthárdon készülő háromhengeresre számíthatunk. A 75 lóerős, szívócső-befecskendezéses szívómotorral 170 kilométer/óra a végsebesség, nagyjából 15 másodpercig tart a százra gyorsulás és a szabványos mérési ciklust leutánozva 4,5 l/100 km fogyasztásra számíthatunk. Eco-csomaggal 4,3 liter az étvágy, ami 99 g/kilométer széndioxid-emisszió miatt fontos. Egyelőre ennyit a Karlról, többi genfi cikkünket itt találjátok