Genf 2015: az első autó, amit láttunk

Nyáron jön az Opel Karl

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 08.00

Elsőként egy nagy márka legkisebb autóját néztük meg Genfben, rögtön érkezés után. A Karl az Opel Agilát pótolja, nem is rosszul.

Pár ével ezelőtt az Opel elhatározta, hogy reptéri szeparéban fogadja a Genfben landoló újságírókat, akik azon frissiben megnézhetik a cég újdonságait. Idén a genfi légkikötőben kialakított helyszínen a Karl volt a középpontban.

Spark híján

Az a-ra végződő fantázianevek után szokni kell a Karlt, de amíg a marketingesek maradnak az Opel-fivéreknél, nincs mitől tartanunk. Az öt testvér neve Carl, Heinrich, Fritz, Ludwig és Wilhelm; a típusjelzésként végképp furcsán hangzó Jürgen, Trude vagy Uschi nincs köztük.

Ki is volt Carl von Opel?

Karl, helyesebben Carl von Opel a Rüsselsheimben 1862-ben varrógépgyárat alapító Adam Opel egyik fia. 1869 és 1927 között élt, a nemesi rangot jelentő “von” titulust 1918-tól viselhette – írja a Wikipédia. Az öt Opel-fivér közül Carl, Wilhelm és Fritz vágott bele a családi vállalakozással az autógyártásba, midőn átvették a Lutzmann manufaktúrát 1898-ban. A cégalapítóról elnevezett Adam után a Karl a második újkori Opel, amely a család egy tagjának nevét viseli.

Az autó bevezetésének oka, hogy Chevrolet Spark híján a GM nyomott árú belépőmodell nélkül maradt Európában, pedig ilyenre nagy szükség van. Ám az Adam sosem volt olcsó, az E Corsát végképp nem szeretné a márka 2,5 millióig akciózni, mint kifutó elődjét az elmúlt évben.

3,7 méter, 195 liter

Kellett tehát egy új kisautó, de versenyképes áron. A költségcsökkentést a dél-koreai gyártás biztosítja, az autó színvonalát pedig az Opel. A Genfben kiállított kiskocsi elsőre pofás, rendesen megcsinált autónak tűnt, persze amíg egy métert sem mentünk vele, ez nem több első benyomásnál.

Automatikus légkondi, nagy érintőképernyő, korrektnek tűnő anyagok vártak a belső térben

Az Agila helyét betöltő kisautó helyből ötajtós, hossza 367,5 cm. 238,5 centiméteres tengelytávja hat centivel haladja meg a szigorúan kétajtós Adamét. Az alaphelyzetben 195 literes csomagtartó 940 literre bővíthető. Az egész jó értékekben szerepe van a viszonylag magas, 147,6 centis karosszériának.

Belül automatikus légkondicionálót, USB-csatlakozó és a műszerfalat meghatározó érintőképernyőt láttunk. Az utastér a kategória más autóihoz viszonyítva nem kelt olcsó benyomást.

Egyféle motor lesz benne, az ezres háromhengeres 75 lóerős

Számos nagymenő extra lesz kapható a kisautóhoz, felárért sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, parkolóradar, sebességtartó és -határoló rendszer is rendelhető lesz hozzá.

Egyféle motor: benzines, három henger

Motorként az 1,0 literes, de nem Szentgotthárdon készülő háromhengeresre számíthatunk. A 75 lóerős, szívócső-befecskendezéses szívómotorral 170 kilométer/óra a végsebesség, nagyjából 15 másodpercig tart a százra gyorsulás és a szabványos mérési ciklust leutánozva 4,5 l/100 km fogyasztásra számíthatunk. Eco-csomaggal 4,3 liter az étvágy, ami 99 g/kilométer széndioxid-emisszió miatt fontos. Egyelőre ennyit a Karlról, többi genfi cikkünket itt találjátok

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.