A Cadillacnél a CTS utódja, az ATS prémium szedán az, ami a BMW-nél a 3-as, a Mercedesnél a C-osztály, a Lexusnál az IS, az Infinitinél a Q50. Azért nem említem meg itt az Audi A4-est, mert az ATS, csakúgy, mint felsorolt vetélytársai, a jó végén hajt – hátsókerekes.

KIEGÉSZÍTÉS MÁRCIUS NEGYEDIKÉN REGGEL: a kommentmezőben az olvasók felhívták figyelmünket arra, hogy a CTS cseppet sem tűnt el, az ATS inkább az 5-ös BMW kategóriája, mint a 3-asé. Megnéztük az adatokat: 4,95 méter hosszú az ATS, tengelytávolsága 278 cm. A BMW M3 szedán méretei: 4,69 méter illetve 2,81 centi, vagyis az ATS hosszabb autó ugyan, tényleg felső-középkategóriás külméretei vannak, de beltere inkább prémium közép, a szűk tengelytáv miatt. A 75 ezer eurós ATS-V árban is közelebb áll az M3-hoz, ami 71.800 euróról indul szedánként, míg az M5 104 ezer euróról indul, ami azért ugyancsak más mezőny. Szóval az ATS besorolása az európai kategóriarendszerbe nem egyszerű.

A Genfi Autószalonon, a Cadillac standján csak azért álltunk meg egy pillanatra a fel-alá rohangálásban, hogy egy pillanatra megtapasztalhassuk, amit Magyarországon jelenleg hivatalos márkaértékesítés híján nem tapasztalhatunk meg: milyen ülés esik ebben a sportos amerikai kocsiban. Aztán észrevettünk egy kicsit még sportosabb ATS-t egy picit odébb. Odaléptünk, és nahát, mit látunk? A Cadillac elhozta Genfbe a 430 lóerős M3-as BMW-t is megalázó új csúcsverziót, az ATS-V-t, 455 lóval a hátsó keréken!

Cadillac ATS-V, számokban:

  • 3,6 literes, V6-os twinturbó-motor
  • nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi váltó
  • 3,9 másodperc 0-ról 100-ra
  • 298 km/h végsebesség
  • hatdugattyús Brembo féknyereg elöl, négydugattyús hátul
  • Németországban 75 ezer eurós, kb. 23 millió forintos ár (kupé: 77500 euró)

A Cadillacet Európában jelenleg Németország, Franciaország, Svájc és talán a Beenelux-államok területén árulja hivatalosan a General Motors, amióta 2013-ban a Chevrolet kivezetésével párhuzamosan újra elhozta prémiummárkáját az Óhaza szerencsésebb vidékeire.