Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

Cadillac ATS és ATS-V, Genf, 2015

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 18.30

A Cadillac hivatalosan nincs jelen nálunk, nem lehet magyar szalonból a BMW 3-as kategóriájába illő kis hátsókerekes ATS szedánt vagy az M3-verő ATS-V-t venni.

A Cadillacnél a CTS utódja, az ATS prémium szedán az, ami a BMW-nél a 3-as, a Mercedesnél a C-osztály, a Lexusnál az IS, az Infinitinél a Q50. Azért nem említem meg itt az Audi A4-est, mert az ATS, csakúgy, mint felsorolt vetélytársai, a jó végén hajt – hátsókerekes.

KIEGÉSZÍTÉS MÁRCIUS NEGYEDIKÉN REGGEL: a kommentmezőben az olvasók felhívták figyelmünket arra, hogy a CTS cseppet sem tűnt el, az ATS inkább az 5-ös BMW kategóriája, mint a 3-asé. Megnéztük az adatokat: 4,95 méter hosszú az ATS, tengelytávolsága 278 cm. A BMW M3 szedán méretei: 4,69 méter illetve 2,81 centi, vagyis az ATS hosszabb autó ugyan, tényleg felső-középkategóriás külméretei vannak, de beltere inkább prémium közép, a szűk tengelytáv miatt. A 75 ezer eurós ATS-V árban is közelebb áll az M3-hoz, ami 71.800 euróról indul szedánként, míg az M5 104 ezer euróról indul, ami azért ugyancsak más mezőny. Szóval az ATS besorolása az európai kategóriarendszerbe nem egyszerű.

A Genfi Autószalonon, a Cadillac standján csak azért álltunk meg egy pillanatra a fel-alá rohangálásban, hogy egy pillanatra megtapasztalhassuk, amit Magyarországon jelenleg hivatalos márkaértékesítés híján nem tapasztalhatunk meg: milyen ülés esik ebben a sportos amerikai kocsiban. Aztán észrevettünk egy kicsit még sportosabb ATS-t egy picit odébb. Odaléptünk, és nahát, mit látunk? A Cadillac elhozta Genfbe a 430 lóerős M3-as BMW-t is megalázó új csúcsverziót, az ATS-V-t, 455 lóval a hátsó keréken!

Cadillac ATS-V, számokban:

  • 3,6 literes, V6-os twinturbó-motor
  • nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi váltó
  • 3,9 másodperc 0-ról 100-ra
  • 298 km/h végsebesség
  • hatdugattyús Brembo féknyereg elöl, négydugattyús hátul
  • Németországban 75 ezer eurós, kb. 23 millió forintos ár (kupé: 77500 euró)

A Cadillacet Európában jelenleg Németország, Franciaország, Svájc és talán a Beenelux-államok területén árulja hivatalosan a General Motors, amióta 2013-ban a Chevrolet kivezetésével párhuzamosan újra elhozta prémiummárkáját az Óhaza szerencsésebb vidékeire.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.