Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

Cadillac ATS és ATS-V, Genf, 2015

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.03.03. 18.30

A Cadillac hivatalosan nincs jelen nálunk, nem lehet magyar szalonból a BMW 3-as kategóriájába illő kis hátsókerekes ATS szedánt vagy az M3-verő ATS-V-t venni.

A Cadillacnél a CTS utódja, az ATS prémium szedán az, ami a BMW-nél a 3-as, a Mercedesnél a C-osztály, a Lexusnál az IS, az Infinitinél a Q50. Azért nem említem meg itt az Audi A4-est, mert az ATS, csakúgy, mint felsorolt vetélytársai, a jó végén hajt – hátsókerekes.

KIEGÉSZÍTÉS MÁRCIUS NEGYEDIKÉN REGGEL: a kommentmezőben az olvasók felhívták figyelmünket arra, hogy a CTS cseppet sem tűnt el, az ATS inkább az 5-ös BMW kategóriája, mint a 3-asé. Megnéztük az adatokat: 4,95 méter hosszú az ATS, tengelytávolsága 278 cm. A BMW M3 szedán méretei: 4,69 méter illetve 2,81 centi, vagyis az ATS hosszabb autó ugyan, tényleg felső-középkategóriás külméretei vannak, de beltere inkább prémium közép, a szűk tengelytáv miatt. A 75 ezer eurós ATS-V árban is közelebb áll az M3-hoz, ami 71.800 euróról indul szedánként, míg az M5 104 ezer euróról indul, ami azért ugyancsak más mezőny. Szóval az ATS besorolása az európai kategóriarendszerbe nem egyszerű.

A Genfi Autószalonon, a Cadillac standján csak azért álltunk meg egy pillanatra a fel-alá rohangálásban, hogy egy pillanatra megtapasztalhassuk, amit Magyarországon jelenleg hivatalos márkaértékesítés híján nem tapasztalhatunk meg: milyen ülés esik ebben a sportos amerikai kocsiban. Aztán észrevettünk egy kicsit még sportosabb ATS-t egy picit odébb. Odaléptünk, és nahát, mit látunk? A Cadillac elhozta Genfbe a 430 lóerős M3-as BMW-t is megalázó új csúcsverziót, az ATS-V-t, 455 lóval a hátsó keréken!

Cadillac ATS-V, számokban:

  • 3,6 literes, V6-os twinturbó-motor
  • nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi váltó
  • 3,9 másodperc 0-ról 100-ra
  • 298 km/h végsebesség
  • hatdugattyús Brembo féknyereg elöl, négydugattyús hátul
  • Németországban 75 ezer eurós, kb. 23 millió forintos ár (kupé: 77500 euró)

A Cadillacet Európában jelenleg Németország, Franciaország, Svájc és talán a Beenelux-államok területén árulja hivatalosan a General Motors, amióta 2013-ban a Chevrolet kivezetésével párhuzamosan újra elhozta prémiummárkáját az Óhaza szerencsésebb vidékeire.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.