Először két hete hallhattunk a Lexus LF-SA tanulmányáról. A szűkszavú közlemény akkor “korábban feltérképezetlen területekről” beszélt, “merész és érzelmekben gazdag kalandról”, és a virtuális élmények világában fennmaradó “valós fizikai élményről” – tények és illusztrációk hiányában nem is foglalkoztunk vele.
Most viszont kiszivárogtak a hamarosan színre lépő tanulmány első képei, és azt kell mondjuk, volt valami a hangzatos előzetesekben: ilyen apró, kétajtós járművet még nem épített a Lexus. Haladni kell azonban a korral: a Mercedesnek ott van a Smart, az Audinak az A1, a BMW-nek meg jobb híján a MINI, akadhat tehát kereslet egy városi Lexusra (mármint a CT 200h alatti méretben.) 
Az LF hagyományosan a ‘Lexus Future’ kifejezés rövidítése; az SA-ból az S akár ‘small’, azaz kicsi is lehet… de ezen a ponton be is fejezzük a spekulációkat, hiszen már holnap déltájban ki fog derülni, pontosan miről van szó. A fényképek alapján úgy tűnik, nem egyszerű kisautót, hanem valamelyest emelt hasú félszerzetet ismerhetünk meg, bár az NX szabadidőjárművet idéző szögletes idomok, merész törések őserdejében nehéz eligazodni a látványos tanulmányon.
Mindenképpen elismerést érdemel a Toyota, hogy nem hagyja magát elriasztani attól a szegmenstől, amelyben egyszer már megégette magát: emlékezetes az Aston Martinnal közös luxus-törpeautó projektjük, amely néhány év után csendesen kimúlt – igaz, nem lehet tudni, hogy azért, mert teljesítették az előre kitűzött terveket, vagy mert a kutyának sem kellett a felcicomázott iQ.