Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

Genfi Autókiállítás, 2015

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.03.02. 17.00

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

Mit szépítsük, stábunk megveszekedett autóbuzikból áll, így az idei Genfi Autószalonra nagy lelkesedéssel indultunk. Úgy fest, hogy a tavaszi nagy európai autókiállításon idén a nagyon erős, nagyon gyors és nagyon drága autók viszik a prímet.

A csekélyebb környezetszennyezésű, hibrid, elektromos, konnektorról újratölthető akkumulátoros hibridautók a nagyobb márkáknál már mind piacon vannak. A helyváltoztatással járó környezetkárosítás visszafogása mellett újra az élmények felé fordult az autóipar. 

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben 1

Ha megnéznétek élőben is

Március 5-15. között látogatható a Genfi Autókiállítás, a két sajtónapot követően. Hétköznap 10-20 óráig tartanak nyitva a csarnokok, hétvégén 9-19 óra között. Felnőtteknek 4600 frontnak megfelelő 16 frank a jegyár, a gyermekbelépő ára átszámítva 2600 Ft, 9 frank.

Utazni repülővel vagy autóval érdemes. Ferihegyről az Air-France jegyára – párizsi átszállással – 90-95 000 Ft körüli. Az Easyjet közvetlenül repül és 75-100 ezer Ft között kínál egy oda-vissza utat ezen a héten. Nem érdemes Zürichig repülni és onnét vonattal menni, mert a vasút nagyon drága. A kiállítási terület a reptér közvetlen közelében van, az érkezési csarnokból némi sétával megközelíthető, jól ki van táblázva.

Két embernek már megéri az autó, a sokféle lehetséges útvonal van. A táv nagyjából 1350 kilométer, a benzinköltség 8 literes fogyasztással és a drágább kinti üzemanyaggal szorozva 85 000 Ft, a 10 napos magyar és osztrák matrica kerekítve 3000-3000 Ft. A svájci úthasználati díj 39 frank, számoljunk rá 11 500 forintot.

Érdemes felkészülni rá, hogy ez francia Svájc, ahol franciául beszélnek. Az angollal el lehet boldogulni és a németért sem köpnek szembe, de ez nagyon francia világ, annak minden előnyével (pl. világraszóló sajtfundük). Aki tud, nézze meg személyesen a Genfi Szalont, látogatóként fárasztó, de csodálatos élmény.

Lesznek persze földközeli újdonságok is. A középkategóriában az új Superb és a másodszorra is átdolgozott Avensis jön ki, egy kategóriával lejjebb az Auris és az i30 modellfrissítése ad témát nekünk. A legkisebb autók között az Opel Karl a legnagyobb szám, amely az Agila utóda lesz koreai gyártásból és nyáron jelenhet meg a magyarországi márkakereskedésekben.

748,8 millió forint kicst borsosnak tűnő ár olyan autóért, amivel se a Riviérára, se a boltba nem lehet elveretni, de az Aston Martin Vulcan legalább versenypályán kiélvezhető. 7,0 literes szívómotor, 800 lóerő feletti teljesítmény, velőtrázó hang. Kár, hogy csak 18 készül belőle.

Aston Martin Vulcan

A Ferrari standján a 488 GTB előtt lehet hasra borulni. Erősebb és gyorsabb lett elődjénél a 488 GTB (Gran Tourismo Berlinetta), a Ferrari 458 Italia helyébe lépő kupé. A legfontosabb újdonság a korábban már beharangozott 3,9 literes ikerturbós V8-as motor, amely a korábbi becslésekkel összhangban pontosan 100 lóerővel erősebb és 180 Nm-rel nyomatékosabb, mint az előd 4,5 literes szívó erőforrása.

Ferrari 488 GTB

A 488 GTB 670 lóereje 330 km/óra végsebességet engedélyez (458: 325 km/óra), a módosított, hétfokozatú DSG váltón keresztül érvényesülő 760 Nm nyomaték 100 km/órára 3,0 másodperc alatt katapultálja az autót; ez pontosan 4 tizedmásodperccel jobb érték, mint amit a 458 tudott. Igazán szívszaggató lehet minden Porsche 911 Turbo S, Corvette ZR-1 és más nagyágyú számára, ahogy a 488 GTB 8,3 p alatt 200-ra gyorsul.

Újra R8

Itt mutatkozik be az új R8. A szénszálas kompozit anyagokból és alumíniumból szerkesztett, mindössze 200 kilós térváznak (-15% tömeg, +40% torziós merevség), valamint az egyéb tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhetően a modell akár 50 kilóval könnyebb az előző típusnál. Alapkivitelében 15 lóerővel (525 helyett 540 LE), az R8 V10 Plus sportverzióban 60 lóerővel (550 helyett 610 LE) megnövelt motorteljesítmény.

Audi R8

Előbbi 3,5, utóbbi  3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, a végsebesség 323, illetve 330 km/óra. Az R8 V10 tehát gyorsabb, mint az előző generációs V10 Plus: az 3,8 másodperc alatt volt százon, végsebessége 319 km/óra volt.

Ebben a ligában debütál a Koenigsegg Agera RS, állítólag a Morgan is bemutat egy sportautót. Elérhetőbb közelségben is lesznek vérforraló modellek: a Civic Type-R-től nagyon sokat várunk, ahogy a Focus RS-től is.

Szaporodó terepjárók

Aki tudja, crossoverekkel és egyéb aszfaltterepjárókkal bővíti kínálatát. A Lexus egészen a kiskategóriáig merészkedne az LF (Lexus Future) SA tanulmány alapján. Az SA rövidítést nem tudjuk feloldani, de biztosan nem a Sturmabteilungé.

A Hyundai az ix35 utódát Tucson néven vezeti be. A design teljesen új és sokkal több a vezetőtámogató rendszer. Van parkolástámogató, automatikus vészfékrendszer, sávtartó, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet és holttérfigyelő is. Az új Kia Sorentóban látott intelligens csomagtérfedél a Tucsonban is magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött.

Hyundai Tucson

A motorkínálat nem változik. Kétféle benzinmotor (1,6 GDI – 135 LE és 1,6 T-GDI – 176 LE) mellett három különböző dízelt kínál a Hyundai Tucson (1,7 – 115 LE, valamint a 2,0 -136, illetve 184 LE). Alapesetben minden modellhez hatfokozatú manuális sebességváltó jár, a 2,0 literes dízelekhez és az erősebb benzines kérhető automata is, előbbiekhez hat, utóbbihoz hét fokozattal.

Az Infiniti QX30 végre a szériaváltozat lehet a régóta ígért, több koncepcióautóval megelőlegezett crossoverből. Nagyon kíváncsiak vagyunk a Suzuki standjára, ahol két világpremier is lesz. Az ik.2 egy kompakt autó lehet, ami a Baleno-Liana vonal megszűnése óta hiányzik a Suzukinál. (A Daewoo Lacettiből emblémacserével készült Suzuki Forenza ésReno Európában nem volt kapható.)

Ott leszünk idén is

A Vezess.hu munkatársaiként a 2001-es Frankfurti Autókiállítás óta minden nagy európai autószalonról tudósítottunk, ezúttal is derekasan küldjük majd a cikkeket és videókat a helyszínről.

A brigád jó része Citroën Jumpy fedélzetén suhant Genf felé, hogy lerója a csak éves egységben megváltható úthasználati díjat. Kizárólag éves matricát az EU nem tűrne el, ám a derék svejciak, elvannak az unión kívül is.

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben 2

Pezsgőmetál kisbuszunk mostanra átszáguldott hatodikban az osztrák és a német szakaszon. A kétliteres dízelmotor nyomatékára a telepakolt Citroënben is számíthatunk, a masszív terhelés ellenére megállt a fogyasztás 8,5 literből százon.

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben 3

A Jumpy tucatnyi rekesze, hálója, zsebe, műszerfali és magaslati tárolóhelye keksszel, vízzel és kefírrel táplálta a vezetőt, csokival és sörrel az ejtőző pajtásokat. Az esernyősejtek gondoskodtak a közlekedésbiztonságilag javasolt szünetekről 2-3 óránként.

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben 4

Mi hamarosan a nyakkendőnket csomózzuk, hogy megnézzük, amit előzetesen megcsillantanak az autógyártók az idei parádéból. HKeddtől aztán a Vezess.hu/Genf cím alatt jönnek a legérdekesebb újdonságok Daciától Koenigseggig, és persze a legszebb lányok a kocsik mellől videóban, képben, szövegben. Stábunk nagyon örül, ha megtiszteltek érdeklődésetekkel!

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Jó utat és jó szórakozást a szerző(k)nek! Érdeklődéssel követjük a beszámolót!

  • Iceman.

    képen lévő skoda biztos nem superb! :) Jó szórakozást nekem sajna idén genf kimarad!

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.