Mire jó a hosszú farok?

McLaren 675LT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 08.45

Alapjaiban tervezte át főmodelljét a McLaren, hogy megalkossa ezt a félelmetes adottságokkal és dicső múlttal rendelkező utcai versenyautót.

Mit számít plusz huszonöt lóerő? Ha 650-ről indulunk, gyakorlatilag semmit: lám, a McLaren 675LT egy tizedmásodperccel fürgébb ugyan százra, mint a 650S kupé (2,9 mp, 3,0 helyett), viszont végsebessége 333 helyett csupán 330 km/óra. Csakhogy a pályán nem ezek a végpontok számítanak, hanem ami a kettő között történik, és a 675LT pontosan ebben remekel.
Az LT a Longtail, azaz hosszú farkú elnevezés rövidítése, és a márka csaknem húsz évvel ezelőtti, igen látványos kísérletére utal: a McLaren F1 Longtail könnyebb, áramvonalasabb, ütőképesebb volt a mezei F1-esnél. Ezt emulálták most modern köntösben.
A számok sivár nyelvére lefordítva: a 675LT 34 mm-rel hosszabb (4546 mm) és 11 mm-rel alacsonyabb (1188 mm) az alapmodellnél. Mondunk ennél érdekesebbet: annak 1428 kilós menetkész tömegével szemben a Longtail csupán 1230 kilót nyom. Ha ezt összevetjük azzal a 675 lóerővel, amelyet a 3,8 literes twin turbo motor alapjaiban áttervezett (az alkatrészek több mint fele új, vagy módosították, a turbóktól és hengerfejektől kezdve a leömlőkön és vezérműtengelyeken át a hajtókarokig és az üzemanyag-szivattyúig) kiadása tud, félelmetesen jó arányt (549 LE/tonna) kapunk. 
A könnyű építés és a nagy teljesítmény persze csak az egyik fele az egyenletnek: a másik a megnövelt farból eredő, kiegészítő idomokkal és légterelőkkel tovább finomított, optimalizált aerodinamika. A hátul elhelyezett fékszárny felülete például 50 százalékkal nagyobb, mint a 650S alapmodellé, ugyanakkor a teljesen szénszálas szerkezetnek köszönhetően könnyebb annál. 
A pályára optimalizált, de utcán is használható 675LT-hez vadonatúj színvilágokat fejlesztettek ki a dizájnerek, köztük ott van a McLaren klasszikus narancssárgája. A beltérben Alcantarával burkolt, szénszálas versenyüléseket találunk, a P1 stílusában, és több ponton megjelenik a típus logója.
Egyelőre nincs információ arról, hogy mennyibe kerül, és hány példányban készül majd a 675LT. A részletek várhatóan a jövő heti világpremier alkalmából derülnek ki.

Kommentek

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.