Mire jó a hosszú farok?

McLaren 675LT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 08.45

Alapjaiban tervezte át főmodelljét a McLaren, hogy megalkossa ezt a félelmetes adottságokkal és dicső múlttal rendelkező utcai versenyautót.

Mit számít plusz huszonöt lóerő? Ha 650-ről indulunk, gyakorlatilag semmit: lám, a McLaren 675LT egy tizedmásodperccel fürgébb ugyan százra, mint a 650S kupé (2,9 mp, 3,0 helyett), viszont végsebessége 333 helyett csupán 330 km/óra. Csakhogy a pályán nem ezek a végpontok számítanak, hanem ami a kettő között történik, és a 675LT pontosan ebben remekel.
Az LT a Longtail, azaz hosszú farkú elnevezés rövidítése, és a márka csaknem húsz évvel ezelőtti, igen látványos kísérletére utal: a McLaren F1 Longtail könnyebb, áramvonalasabb, ütőképesebb volt a mezei F1-esnél. Ezt emulálták most modern köntösben.
A számok sivár nyelvére lefordítva: a 675LT 34 mm-rel hosszabb (4546 mm) és 11 mm-rel alacsonyabb (1188 mm) az alapmodellnél. Mondunk ennél érdekesebbet: annak 1428 kilós menetkész tömegével szemben a Longtail csupán 1230 kilót nyom. Ha ezt összevetjük azzal a 675 lóerővel, amelyet a 3,8 literes twin turbo motor alapjaiban áttervezett (az alkatrészek több mint fele új, vagy módosították, a turbóktól és hengerfejektől kezdve a leömlőkön és vezérműtengelyeken át a hajtókarokig és az üzemanyag-szivattyúig) kiadása tud, félelmetesen jó arányt (549 LE/tonna) kapunk. 
A könnyű építés és a nagy teljesítmény persze csak az egyik fele az egyenletnek: a másik a megnövelt farból eredő, kiegészítő idomokkal és légterelőkkel tovább finomított, optimalizált aerodinamika. A hátul elhelyezett fékszárny felülete például 50 százalékkal nagyobb, mint a 650S alapmodellé, ugyanakkor a teljesen szénszálas szerkezetnek köszönhetően könnyebb annál. 
A pályára optimalizált, de utcán is használható 675LT-hez vadonatúj színvilágokat fejlesztettek ki a dizájnerek, köztük ott van a McLaren klasszikus narancssárgája. A beltérben Alcantarával burkolt, szénszálas versenyüléseket találunk, a P1 stílusában, és több ponton megjelenik a típus logója.
Egyelőre nincs információ arról, hogy mennyibe kerül, és hány példányban készül majd a 675LT. A részletek várhatóan a jövő heti világpremier alkalmából derülnek ki.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.