Minden, amit az új Audi R8-ról tudni akartál

Megnövelt teljesítmény, kisebb tömeg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 15.00

A jövő heti világpremier előtt leleplezte új szupersportkocsiját az Audi. Az R8 mindent jobban csinál, mint elődje.

Vadonatúj vázszerkezet, átdolgozott erőforrások, friss kezelőfelület: az Audi R8 második generációja nem szakít a sikeres előd értékeivel, inkább a természetes evolúció következő lépcsőjének tekinthető.
A szénszálas kompozit anyagokból és alumíniumból szerkesztett, mindössze 200 kilós térváznak (-15% tömeg, +40% torziós merevség). valamint az egyéb tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhetően a modell akár 50 kilóval könnyebb az előző típusnál; ehhez járul az alapkivitelében 15 lóerővel (525 helyett 540 LE), az R8 V10 Plus sportverzióban 60 lóerővel (550 helyett 610 LE) megnövelt motorteljesítmény. 
Előbbi 3,5, utóbbi  3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát,a végsebesség 323, illetve 330 km/óra. Az R8 V10 tehát gyorsabb, mint az előző generációs V10 Plus: az 3,8 másodperc alatt volt százon, végsebessége 319 km/óra volt. 

Az új fejlesztésű kagylóülések alapárasak a V10 Plus modellnél. A digitális műszerfal funkciói a kormányról válthatók.

A Győrött, kézzel készülő motor különlegessége, hogy a közvetlen befecskendezést szívótorok-befecskendezéssel kombinálja, részterhelésen pedig soros öthengeres üzemben fut a motor. Emellett új a start-stop rendszer, így nem csoda, hogy míg az előd 14,9 litert fogyasztott 100 kilométeren, az új modellnél ez az érték 11,8, illetve 12,4 liter/100 km.
 
A mélyen beépített motorhoz gyorsan kapcsoló, hétfokozatú váltó társul, amely három automata üzemmód mellett kézzel is váltható, sőt, rajtautomatikája is van. A váltó 55 km/óra felett képes a szabadonfutásra; ez további üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Az első tengely a régebbi viszkókuplung helyett egy elektrohidraulikusan vezérelt tengelykapcsolón keresztül kapja a nyomatékot, a variálható vezérlésű rendszerben bármely tengelyre a teljes hajtóerő 0-100 százaléka juthat.

A V10 modell hátsó légterelőjét motor mozgatja fel-le, a V10 Plus szénszálas szárnya rögzített kivitelű.

A futómű elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros konstrukció, az adaptív lengéscsillapítás feláras. A kormány elektromechanikus szervója új fejlesztés, de kérhető változó áttételezésű kormánymű is. A Drive Select üzemmód-váltó alapfelszerelés, opcióként (a V10 Plus modellhez szériában) sport üzemmódgomb is jár, ami a kormányon elhelyezett gombról indítható, és külön pályaprogramot kínál száraz, vizes vagy havas aszfaltra.

Kommentek

  • Iceman.

    Kívülről annyira nem ‘instant get’ mint az előző volt, az eleje nekem kicsit esetlen. Látszik rajta, hogy friss meg minden, de pl. azok a ‘pengék’ az oldalsó be és kiömlőkön nekem nagyon öncélúak. Lehet persze, hogy valami high tech aero csodák, de…

    A belső formára klassz lett, egyen audis, de egy kissé konzervatív maradt az autó képességeihez képest, emellett ezek a színek nem állnak túl jól neki, a szürke bőrtől amúgy is a hideg ráz.

  • milanscs
  • gabetdi

    Hát, érdekes. Szeretem az Audikat, de egy új R8 modelltől többet vár az ember.

    Ez úgy néz ki, mint egy alaposabb modellfrissítés, facelift.

    Első ránézésre, ugyanazt nyújtja, mint az előző. Csak szögletesebbek lettek a lámpák, a hűtőrács meg kisebb lett az oldalpanel.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.