Minden, amit az új Audi R8-ról tudni akartál

Megnövelt teljesítmény, kisebb tömeg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 15.00

A jövő heti világpremier előtt leleplezte új szupersportkocsiját az Audi. Az R8 mindent jobban csinál, mint elődje.

Vadonatúj vázszerkezet, átdolgozott erőforrások, friss kezelőfelület: az Audi R8 második generációja nem szakít a sikeres előd értékeivel, inkább a természetes evolúció következő lépcsőjének tekinthető.
A szénszálas kompozit anyagokból és alumíniumból szerkesztett, mindössze 200 kilós térváznak (-15% tömeg, +40% torziós merevség). valamint az egyéb tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhetően a modell akár 50 kilóval könnyebb az előző típusnál; ehhez járul az alapkivitelében 15 lóerővel (525 helyett 540 LE), az R8 V10 Plus sportverzióban 60 lóerővel (550 helyett 610 LE) megnövelt motorteljesítmény. 
Előbbi 3,5, utóbbi  3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát,a végsebesség 323, illetve 330 km/óra. Az R8 V10 tehát gyorsabb, mint az előző generációs V10 Plus: az 3,8 másodperc alatt volt százon, végsebessége 319 km/óra volt. 

Az új fejlesztésű kagylóülések alapárasak a V10 Plus modellnél. A digitális műszerfal funkciói a kormányról válthatók.

A Győrött, kézzel készülő motor különlegessége, hogy a közvetlen befecskendezést szívótorok-befecskendezéssel kombinálja, részterhelésen pedig soros öthengeres üzemben fut a motor. Emellett új a start-stop rendszer, így nem csoda, hogy míg az előd 14,9 litert fogyasztott 100 kilométeren, az új modellnél ez az érték 11,8, illetve 12,4 liter/100 km.
 
A mélyen beépített motorhoz gyorsan kapcsoló, hétfokozatú váltó társul, amely három automata üzemmód mellett kézzel is váltható, sőt, rajtautomatikája is van. A váltó 55 km/óra felett képes a szabadonfutásra; ez további üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Az első tengely a régebbi viszkókuplung helyett egy elektrohidraulikusan vezérelt tengelykapcsolón keresztül kapja a nyomatékot, a variálható vezérlésű rendszerben bármely tengelyre a teljes hajtóerő 0-100 százaléka juthat.

A V10 modell hátsó légterelőjét motor mozgatja fel-le, a V10 Plus szénszálas szárnya rögzített kivitelű.

A futómű elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros konstrukció, az adaptív lengéscsillapítás feláras. A kormány elektromechanikus szervója új fejlesztés, de kérhető változó áttételezésű kormánymű is. A Drive Select üzemmód-váltó alapfelszerelés, opcióként (a V10 Plus modellhez szériában) sport üzemmódgomb is jár, ami a kormányon elhelyezett gombról indítható, és külön pályaprogramot kínál száraz, vizes vagy havas aszfaltra.

Kommentek

  • Iceman.

    Kívülről annyira nem ‘instant get’ mint az előző volt, az eleje nekem kicsit esetlen. Látszik rajta, hogy friss meg minden, de pl. azok a ‘pengék’ az oldalsó be és kiömlőkön nekem nagyon öncélúak. Lehet persze, hogy valami high tech aero csodák, de…

    A belső formára klassz lett, egyen audis, de egy kissé konzervatív maradt az autó képességeihez képest, emellett ezek a színek nem állnak túl jól neki, a szürke bőrtől amúgy is a hideg ráz.

  • milanscs
  • gabetdi

    Hát, érdekes. Szeretem az Audikat, de egy új R8 modelltől többet vár az ember.

    Ez úgy néz ki, mint egy alaposabb modellfrissítés, facelift.

    Első ránézésre, ugyanazt nyújtja, mint az előző. Csak szögletesebbek lettek a lámpák, a hűtőrács meg kisebb lett az oldalpanel.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.