Minden, amit az új Audi R8-ról tudni akartál

Megnövelt teljesítmény, kisebb tömeg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 15.00

A jövő heti világpremier előtt leleplezte új szupersportkocsiját az Audi. Az R8 mindent jobban csinál, mint elődje.

Vadonatúj vázszerkezet, átdolgozott erőforrások, friss kezelőfelület: az Audi R8 második generációja nem szakít a sikeres előd értékeivel, inkább a természetes evolúció következő lépcsőjének tekinthető.
A szénszálas kompozit anyagokból és alumíniumból szerkesztett, mindössze 200 kilós térváznak (-15% tömeg, +40% torziós merevség). valamint az egyéb tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhetően a modell akár 50 kilóval könnyebb az előző típusnál; ehhez járul az alapkivitelében 15 lóerővel (525 helyett 540 LE), az R8 V10 Plus sportverzióban 60 lóerővel (550 helyett 610 LE) megnövelt motorteljesítmény. 
Előbbi 3,5, utóbbi  3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát,a végsebesség 323, illetve 330 km/óra. Az R8 V10 tehát gyorsabb, mint az előző generációs V10 Plus: az 3,8 másodperc alatt volt százon, végsebessége 319 km/óra volt. 

Az új fejlesztésű kagylóülések alapárasak a V10 Plus modellnél. A digitális műszerfal funkciói a kormányról válthatók.

A Győrött, kézzel készülő motor különlegessége, hogy a közvetlen befecskendezést szívótorok-befecskendezéssel kombinálja, részterhelésen pedig soros öthengeres üzemben fut a motor. Emellett új a start-stop rendszer, így nem csoda, hogy míg az előd 14,9 litert fogyasztott 100 kilométeren, az új modellnél ez az érték 11,8, illetve 12,4 liter/100 km.
 
A mélyen beépített motorhoz gyorsan kapcsoló, hétfokozatú váltó társul, amely három automata üzemmód mellett kézzel is váltható, sőt, rajtautomatikája is van. A váltó 55 km/óra felett képes a szabadonfutásra; ez további üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Az első tengely a régebbi viszkókuplung helyett egy elektrohidraulikusan vezérelt tengelykapcsolón keresztül kapja a nyomatékot, a variálható vezérlésű rendszerben bármely tengelyre a teljes hajtóerő 0-100 százaléka juthat.

A V10 modell hátsó légterelőjét motor mozgatja fel-le, a V10 Plus szénszálas szárnya rögzített kivitelű.

A futómű elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros konstrukció, az adaptív lengéscsillapítás feláras. A kormány elektromechanikus szervója új fejlesztés, de kérhető változó áttételezésű kormánymű is. A Drive Select üzemmód-váltó alapfelszerelés, opcióként (a V10 Plus modellhez szériában) sport üzemmódgomb is jár, ami a kormányon elhelyezett gombról indítható, és külön pályaprogramot kínál száraz, vizes vagy havas aszfaltra.

Kommentek

  • Iceman.

    Kívülről annyira nem ‘instant get’ mint az előző volt, az eleje nekem kicsit esetlen. Látszik rajta, hogy friss meg minden, de pl. azok a ‘pengék’ az oldalsó be és kiömlőkön nekem nagyon öncélúak. Lehet persze, hogy valami high tech aero csodák, de…

    A belső formára klassz lett, egyen audis, de egy kissé konzervatív maradt az autó képességeihez képest, emellett ezek a színek nem állnak túl jól neki, a szürke bőrtől amúgy is a hideg ráz.

  • milanscs
  • gabetdi

    Hát, érdekes. Szeretem az Audikat, de egy új R8 modelltől többet vár az ember.

    Ez úgy néz ki, mint egy alaposabb modellfrissítés, facelift.

    Első ránézésre, ugyanazt nyújtja, mint az előző. Csak szögletesebbek lettek a lámpák, a hűtőrács meg kisebb lett az oldalpanel.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.