Látványsportoló

Alfa Romeo MiTo Racer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 10.00

Hangzatos neve tüzes kalandokat ígér, de a MiTo Racer csak a külsőségekről szól – különben nem árulnák 78 lóerős motorral.

Durva marhabőr(t idéző műbőr), nemes, réz(hatású) anyagok: az Alfa legújabb limitált szériája igazán ad a megjelenésre. Átrajzolt lökhárítók, szélesebb kerékívek, tetszetős, 17 colos keréktárcsák, fémpedálok, kockászászló-matrica a tetőlemezen: így kell kinéznie egy igazi városi sportautónak.
A MiTo Racer április végétől rendelhető Európa-szerte, hogy légterelőivel és krómozott kipufogójával odakacsintson a bámulóknak.
Csak nehogy az ígéretes megjelenés után bizonyítékot is kérjenek tőle: a Racer ugyanis nem több látványos és teljes körű optikai csomagnál, amely az egyedi, kéttónusú üléskárpitozástól a krómozott kilincseken át a barnával hímzett bőr burkolati elemeken át a fekete műszerfallal látványos kontrasztban álló kormánykerékig tart. 
A választható motorkínálat legizmosabb tagja a duplakuplungos váltóval szerelt, 140 lóerős 1.4 Turbo, a leggyengébb pedig a 78 lovas, azonos lökettérfogatú szívómotor – a kettő között további két-két benzines, illetve dízelmotor szerepel -, szó sem lesz itt tehát semmiféle száguldozásról, a lényeg a stílus.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez a cikk mélyrehatóan gáz, igazi vagizós műmájartől akinek a p*pója alá minden héten újabb 20 millás verdáékat tol az MB Hungaria, és még sosem látott igazi Mercedesket, mondjuk AMG csomagos E klassékat 200 CDI-vel “man made leather” Artico ülésekkel.

    Ez a Mito ugyanazt a széles palettát hozza amelyet a német prémiummárkák már évek (lassan évtizedek) óta kínűlnak. Az 1.4 turbó megy mint a meszes, DSGvel annyira nem lehet rossz. Akinek a belső fontosabb, mondjuk egy stílusos autót kap ami a városra tökéletesen elég, és a lámpánál még mindig porig aláz egy 80 lóerős belépő A klassét a maga 14 (!!!!) másodperces gyorsulásával…

  • zoldfulu2000

    És röviden áttekintve, akinek van rá pénze ott a Frau prémiumbőr a Mitóba, ez egyike azon igényes bőröknek ami mellett pl nem csak az Artico, de a prémiummárkák sztenderd bőrkínálata is sírva elbújhat.

    Persze aki saját pénzből vesz autót annak lehet hogy jobban jön, hogy van nem túl drágán valami olyan huzat ami igényesebb mint a német prémiummárkák által kínált röhejes alapmintás szövetek.

  • Drake

    zf: a lelkedbe gázoltak kisfiú?:D Mit hisztizel,ennyire fáj,hogy az alfán már réges-régen mindenki túllépett,még a Hyundai-Kia is többet letett az asztalra 1 év alatt,mint az Alfa az elmúlt 10 évben?:D

  • Kanyaró Malvin

    Egyszerűen nem Racer, hanem Style vagy bármi más néven kellett volna piacra dobni, esetleg kivenni az alapmotorokat és máris nem volna min élcelődni, amúgy teljes joggal. Én csak a 78 lóerő miatt kattintottam a cikkre, mert az Alfa évek óta legfeljebb felnit cserél az autókon, ha jön Genf.

    Az AR ebben is szánalmas, béna, nyomorék társaság, akik méltatlanok arra, hogy a 20 éve sárban hempergetett márkával kezdjenek valamit. A legalja, amit termékoldalon előadnak, a Saab próbálkozott 2-3 modellel túlélni, de ők is csődbe mentek. Lassan tényleg ott tartok, hogy nosztalgia ide vagy oda, húzzák le a rolót az olaszok vagy adják el a Volkswagennek. Nekik van fogalmuk a márkaépítésről, a Fiat-érában csak a pusztítás ment és már tényleg semmi ok nincs arra, hogy megvegyek egy Alfát. A MiTo befosott tengerimalac pofája szánalom, a Giulietta önmagában nem sokra elég, hiába jó. Az Alfa megítéléséről a használtpiac mond a legtöbbet, nézd meg, mibe kerül egy 159 a többiekhez képest.

    Adni az alap A Mercinek 100-ig, ez aztán a vívmány egy Alfától. Ennek kéne örülni? Egyébként 14,0 a 70 és 13,0 a 78 lóerős MiTo ideje, tehát nem fogod vele otthagyni a büdös életben.
    http://www.alfaromeo.it/it/Documents/schede-tecniche/scheda_tecnica_mito_14.pdf

    A cikk szerintem mélyrehatóan igaz, az a gáz, amit az Alfa összehoz.

  • Drake

    Egyébként ott van a valóban csodaszép 4C is,de hiába,az önmagában édeskevés az eladások növeléséhez.Sehol a 166 utód,sehol a sok éve beharangott SUV,sehol az új Spider,a 159-es utód is csak tanulmány,miközben pl.a BMW hetente mutat be valami újdonságot,az eladásai meg a csillagos eget verdesik…

  • zoldfulu2000

    drake: nézd öcskös, lehet hogy te elégedett vagy az autóskártyáiddal, én néha néha tudok venni egy új autót, és ilyenkor igenis számít hogy mit miért kap az ember. A cikk ostoba és felszínes, olyan dolgokat szól le amit a német prémiummárkák messze alaulteljesítenek. Az 1.4es turbó még mindig elég korrekt darab, a 78LE-s benya pedig simán legyorsul egy két AMG pakkos alapdízel merzdsót. Akkor hol itt a hiiba?

    Bár én sem szeretem a Mitót, sőt egyetlen azt követő Alfát, Marchiónét is utálom a xarkavarása miatt, attól még egy újságíró legyen korrekt.

    Egyik (férfi) kolégám vett néhány éve Mitót, és imádja, pedig a fő autójuk egy E46 volt (amit azóta egy új XC60asra cseréltek). szal nem mondhatnám hogy nincs összehasonlítási alapja.

  • zoldfulu2000

    Malvin A klassét is kapsz AMG csomaggal 14mp-s gyorsulással. A 78LE-s motor oka az olasz szabályozás, friss jogsival le van korlátozva az első autó, így ki kellett hozni egy ilyet nekik a legnagyobb piacukra. De ott van mellette az ágyúgolyó 1.4 turbó. Ez a te döntésed, és mint vevő igenis pozitívum, hogy van olcsóbb belépőmotor

  • zoldfulu2000

    “a 20 éve sárban hempergetett márkával kezdjenek valamit” aha persze, ez idő alatt két év autója cím, a mai autópiacot meghatározó common rail dízelek, kifejlesztése, ez alatt a BMW nek nem volt egy olyan fejlesztése ami a többiek előtt járt volna és a bajorokat másolták volna, szépen megvárták amig a Mercedes, Fiat/Alfa, Volvo VW gruppe kihozza aztán 1-2 éven belül ők is kihoztak egyet.

    De egyrészt minden ilyen fejlesztést konzekvensen és gyorsan ők is kihoztak, és ha esetleg nem akkor az összehasonlító tesztek majd fedezik őket, és a sok birka akkor is megveszi. Tény ettől még hogy ha most a legjobb prémiumfelsőközepes autót keresed akkor azt valszeg a BMW-től kapod meg. De emögött több marketing van mint innováció…

  • szaboata

    Való igaz,hogy a Fiat az utóbbi időben piacépítésen dolgozott és megvette a Chryslert,így elmaradt a modellépítés,konszernen belül.Talán idénre várható egy nagyobb Alfa,ami remélhetőleg üt majd. 8 év 156-os után már negyedik éve hajtok egy Mitot,és csak ajánlani tudom.Persze az überfa@a német autófanokat nem is akarom meggyőzni semmiről,főleg arról,hogy kicsit szabassák át a nagy mellényüket.

    A DNA kapcsoló nagy élvezet,ahogy menet közben tudod tuningolni az autót,Direkté és nyerssé varázsolod,vagy sima egynégyesként használod.A futómű,és a 17-es kerekek pedig nagyon kanyarbiztossá teszik a könnyű gépet.Kanyargós utakon nyáron fel szoktam idegesíteni a motorosokat.
    Egy jó autózás nem arról szól nekem,hogy beülök az ötszáz lovas nagy budiba,és nyomom neki az autópályán ezerrel…Cuore sportivo,..,ha értitek,vagy érzitek.Das ist kein sportliche Herz.
    Egyik Alfámmal sem volt semmi bajom,csak kopó alkatrészek lettek cserélve.Ha rendesen van szervízelve,minden autó meghálálja.Még az olaszok is.

    A forma mindig relatív,de aki ismeri a 8C Competizionét,az tudja,hogy a Mito annak a formavilágát viszi tovább.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.