Látványsportoló

Alfa Romeo MiTo Racer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.26. 10.00

Hangzatos neve tüzes kalandokat ígér, de a MiTo Racer csak a külsőségekről szól – különben nem árulnák 78 lóerős motorral.

Durva marhabőr(t idéző műbőr), nemes, réz(hatású) anyagok: az Alfa legújabb limitált szériája igazán ad a megjelenésre. Átrajzolt lökhárítók, szélesebb kerékívek, tetszetős, 17 colos keréktárcsák, fémpedálok, kockászászló-matrica a tetőlemezen: így kell kinéznie egy igazi városi sportautónak.
A MiTo Racer április végétől rendelhető Európa-szerte, hogy légterelőivel és krómozott kipufogójával odakacsintson a bámulóknak.
Csak nehogy az ígéretes megjelenés után bizonyítékot is kérjenek tőle: a Racer ugyanis nem több látványos és teljes körű optikai csomagnál, amely az egyedi, kéttónusú üléskárpitozástól a krómozott kilincseken át a barnával hímzett bőr burkolati elemeken át a fekete műszerfallal látványos kontrasztban álló kormánykerékig tart. 
A választható motorkínálat legizmosabb tagja a duplakuplungos váltóval szerelt, 140 lóerős 1.4 Turbo, a leggyengébb pedig a 78 lovas, azonos lökettérfogatú szívómotor – a kettő között további két-két benzines, illetve dízelmotor szerepel -, szó sem lesz itt tehát semmiféle száguldozásról, a lényeg a stílus.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez a cikk mélyrehatóan gáz, igazi vagizós műmájartől akinek a p*pója alá minden héten újabb 20 millás verdáékat tol az MB Hungaria, és még sosem látott igazi Mercedesket, mondjuk AMG csomagos E klassékat 200 CDI-vel “man made leather” Artico ülésekkel.

    Ez a Mito ugyanazt a széles palettát hozza amelyet a német prémiummárkák már évek (lassan évtizedek) óta kínűlnak. Az 1.4 turbó megy mint a meszes, DSGvel annyira nem lehet rossz. Akinek a belső fontosabb, mondjuk egy stílusos autót kap ami a városra tökéletesen elég, és a lámpánál még mindig porig aláz egy 80 lóerős belépő A klassét a maga 14 (!!!!) másodperces gyorsulásával…

  • zoldfulu2000

    És röviden áttekintve, akinek van rá pénze ott a Frau prémiumbőr a Mitóba, ez egyike azon igényes bőröknek ami mellett pl nem csak az Artico, de a prémiummárkák sztenderd bőrkínálata is sírva elbújhat.

    Persze aki saját pénzből vesz autót annak lehet hogy jobban jön, hogy van nem túl drágán valami olyan huzat ami igényesebb mint a német prémiummárkák által kínált röhejes alapmintás szövetek.

  • Drake

    zf: a lelkedbe gázoltak kisfiú?:D Mit hisztizel,ennyire fáj,hogy az alfán már réges-régen mindenki túllépett,még a Hyundai-Kia is többet letett az asztalra 1 év alatt,mint az Alfa az elmúlt 10 évben?:D

  • Kanyaró Malvin

    Egyszerűen nem Racer, hanem Style vagy bármi más néven kellett volna piacra dobni, esetleg kivenni az alapmotorokat és máris nem volna min élcelődni, amúgy teljes joggal. Én csak a 78 lóerő miatt kattintottam a cikkre, mert az Alfa évek óta legfeljebb felnit cserél az autókon, ha jön Genf.

    Az AR ebben is szánalmas, béna, nyomorék társaság, akik méltatlanok arra, hogy a 20 éve sárban hempergetett márkával kezdjenek valamit. A legalja, amit termékoldalon előadnak, a Saab próbálkozott 2-3 modellel túlélni, de ők is csődbe mentek. Lassan tényleg ott tartok, hogy nosztalgia ide vagy oda, húzzák le a rolót az olaszok vagy adják el a Volkswagennek. Nekik van fogalmuk a márkaépítésről, a Fiat-érában csak a pusztítás ment és már tényleg semmi ok nincs arra, hogy megvegyek egy Alfát. A MiTo befosott tengerimalac pofája szánalom, a Giulietta önmagában nem sokra elég, hiába jó. Az Alfa megítéléséről a használtpiac mond a legtöbbet, nézd meg, mibe kerül egy 159 a többiekhez képest.

    Adni az alap A Mercinek 100-ig, ez aztán a vívmány egy Alfától. Ennek kéne örülni? Egyébként 14,0 a 70 és 13,0 a 78 lóerős MiTo ideje, tehát nem fogod vele otthagyni a büdös életben.
    http://www.alfaromeo.it/it/Documents/schede-tecniche/scheda_tecnica_mito_14.pdf

    A cikk szerintem mélyrehatóan igaz, az a gáz, amit az Alfa összehoz.

  • Drake

    Egyébként ott van a valóban csodaszép 4C is,de hiába,az önmagában édeskevés az eladások növeléséhez.Sehol a 166 utód,sehol a sok éve beharangott SUV,sehol az új Spider,a 159-es utód is csak tanulmány,miközben pl.a BMW hetente mutat be valami újdonságot,az eladásai meg a csillagos eget verdesik…

  • zoldfulu2000

    drake: nézd öcskös, lehet hogy te elégedett vagy az autóskártyáiddal, én néha néha tudok venni egy új autót, és ilyenkor igenis számít hogy mit miért kap az ember. A cikk ostoba és felszínes, olyan dolgokat szól le amit a német prémiummárkák messze alaulteljesítenek. Az 1.4es turbó még mindig elég korrekt darab, a 78LE-s benya pedig simán legyorsul egy két AMG pakkos alapdízel merzdsót. Akkor hol itt a hiiba?

    Bár én sem szeretem a Mitót, sőt egyetlen azt követő Alfát, Marchiónét is utálom a xarkavarása miatt, attól még egy újságíró legyen korrekt.

    Egyik (férfi) kolégám vett néhány éve Mitót, és imádja, pedig a fő autójuk egy E46 volt (amit azóta egy új XC60asra cseréltek). szal nem mondhatnám hogy nincs összehasonlítási alapja.

  • zoldfulu2000

    Malvin A klassét is kapsz AMG csomaggal 14mp-s gyorsulással. A 78LE-s motor oka az olasz szabályozás, friss jogsival le van korlátozva az első autó, így ki kellett hozni egy ilyet nekik a legnagyobb piacukra. De ott van mellette az ágyúgolyó 1.4 turbó. Ez a te döntésed, és mint vevő igenis pozitívum, hogy van olcsóbb belépőmotor

  • zoldfulu2000

    “a 20 éve sárban hempergetett márkával kezdjenek valamit” aha persze, ez idő alatt két év autója cím, a mai autópiacot meghatározó common rail dízelek, kifejlesztése, ez alatt a BMW nek nem volt egy olyan fejlesztése ami a többiek előtt járt volna és a bajorokat másolták volna, szépen megvárták amig a Mercedes, Fiat/Alfa, Volvo VW gruppe kihozza aztán 1-2 éven belül ők is kihoztak egyet.

    De egyrészt minden ilyen fejlesztést konzekvensen és gyorsan ők is kihoztak, és ha esetleg nem akkor az összehasonlító tesztek majd fedezik őket, és a sok birka akkor is megveszi. Tény ettől még hogy ha most a legjobb prémiumfelsőközepes autót keresed akkor azt valszeg a BMW-től kapod meg. De emögött több marketing van mint innováció…

  • szaboata

    Való igaz,hogy a Fiat az utóbbi időben piacépítésen dolgozott és megvette a Chryslert,így elmaradt a modellépítés,konszernen belül.Talán idénre várható egy nagyobb Alfa,ami remélhetőleg üt majd. 8 év 156-os után már negyedik éve hajtok egy Mitot,és csak ajánlani tudom.Persze az überfa@a német autófanokat nem is akarom meggyőzni semmiről,főleg arról,hogy kicsit szabassák át a nagy mellényüket.

    A DNA kapcsoló nagy élvezet,ahogy menet közben tudod tuningolni az autót,Direkté és nyerssé varázsolod,vagy sima egynégyesként használod.A futómű,és a 17-es kerekek pedig nagyon kanyarbiztossá teszik a könnyű gépet.Kanyargós utakon nyáron fel szoktam idegesíteni a motorosokat.
    Egy jó autózás nem arról szól nekem,hogy beülök az ötszáz lovas nagy budiba,és nyomom neki az autópályán ezerrel…Cuore sportivo,..,ha értitek,vagy érzitek.Das ist kein sportliche Herz.
    Egyik Alfámmal sem volt semmi bajom,csak kopó alkatrészek lettek cserélve.Ha rendesen van szervízelve,minden autó meghálálja.Még az olaszok is.

    A forma mindig relatív,de aki ismeri a 8C Competizionét,az tudja,hogy a Mito annak a formavilágát viszi tovább.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.