Világpremier: újraalkották a Volkswagen buszlimuzinját

MQB padlón az új Touran

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 08.00

Minden tudását beleadta vadonatúj egyterűjébe a Volkswagen. Tágasabb, szórakoztatóbb, takarékosabb, biztonságosabb lett.

A Volkswagen Golffal bevezetett keresztmotoros, moduláris padlólemez elérte eddigi legpraktikusabb megvalósulási formáját: az új generációs Touran messzemenőkig kiaknázza a rugalmasan variálható platformban rejlő lehetőségeket.
Az autó 130 mm-rel hosszabb elődjénél (4527 mm), ami szinte kizárólag a tengelytáv növekedéséből (+113 mm)  adódott. A 2791 mm-es tengelytáv a 41 mm-rel megnövelt szélességgel (1814 mm) együtt jelentősen tágasabb belső teret eredményezett, a csomagtartó ötszemélyes konfigurációban 48 literrel bővült. A plafonig mérve a kategória legnagyobb, 1040 literes üregét pakolhatjuk meg (hétüléses modelleknél 917 liter az érték), annak ellenére, hogy az autó 6 mm-rel alacsonyabb (1628 mm) elődjénél.
A rakodás megkönnyítéséhez mind az öt hátsó ülés a padlóba hajtható. Ilyenkor plafonig mérve 1857 literrel gazdálkodhatunk; ha nem hét-, hanem ötszemélyes a Touran, akkor 1980 liternyi cókmókot vihet magával két ember. Ha egyedül utazunk, az anyósülés támlája vízszintesbe fektethető. 
Az ötüléses Touran duplafenekű csomagtartót kap, opcióként mindkét kivitelhez kérhető csomagrendező rendszer, variálható helyzetű és funkcionalitású hálóval. A csomagtér ajtaja opcióként kéz nélkül, lábfejünket a lökhárító alatt megmozgatva is felnyitható.
A második sor ülései 4 centiméterrel hosszabb úton, összesen 20 centiméteren tologathatók, természetesen egyesével, a háttámla dőlésszöge három pozícióban változtatható. A harmadik sorban 54 mm-rel nőtt a lábtér, 13-mal a fejtér; és mivel a második sori ülések előredöntve előre is csúsznak, a be- és kiszállás is egyszerűbb. 

Jobb minőség, vezetőcentrikus kialakítás, tárolóhelyek garmadája

Az utazás kényelmét fűthető második sori ülések, a középső ülésből kihajtható könyöklő, háromzónás klímaberendezés, ajtókba integrált árnyékoló rolók fokozzák. Mind az öt hátsó ülésen Isofix rögzítőpontot találunk, és az 1518 mm-es belső szélességgel el is fér három gyerekülés egymás mellett.
A nagyobb méretek dacára a Touran könnyebb elődjénél, a megtakarítás  motortól függően akár 62 kilogramm. 
A motorok is takarékosabbak, erősebbek lettek. Az 1,2 literes alap benzines az eddigi 105 helyett 110 lóerős, ez az egyetlen erőforrás a kínálatban, amelyhez nem kérhető DSG váltó. Az 1,4 TSI 150 lóerős (régen 140 LE), míg az 1,8-as motor teljesítménye a korábbi 170-ről 180 lóerőre nőtt. Ehhez alapáras a duplakuplungos váltó. 

Az eddigi 1,15 helyett 1,34 négyzetméteres a panoráma napfénytető; belül hangulatvilágítás keretezi.

Dízelmotorból is három van: a 110 lóerős 1.6 TDI (+5 LE) 4,1 litert fogyaszt százon, a 2.0 TDI 140-ről 150 lóerősre izmosodott, míg a csúcsmotor a Golf GTD-ből átemelt 190 lóerős, két kiegyenlítő tengelyes négyhengeres, hatfokozatú DSG váltóval. Újdonság a négy, illetve öt állásban szabályozható üzemmódkapcsoló, amely a takarékostól a sportosig szabályozza a különböző rendszerek karakterét.
A szeptembertől kapható modell széles körű biztonsági és szórakoztató arzenállal csábítja a vevőket. 
A moduláris infotainment-rendszerek teljes körű mobiltelefonos integrációt kínálnak (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink), a vezető dolgát ütközés utáni automata vészfékrendszer, városi automata fékrendszer, távolságtartó tempomat, éberségfelügyelet, parkolósegéd, holttérfigyelő, valamint a kategóriában első ízben alkalmazott vontatmány-stabilizáló rendszer segíti.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.