Világpremier: újraalkották a Volkswagen buszlimuzinját

MQB padlón az új Touran

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 08.00

Minden tudását beleadta vadonatúj egyterűjébe a Volkswagen. Tágasabb, szórakoztatóbb, takarékosabb, biztonságosabb lett.

A Volkswagen Golffal bevezetett keresztmotoros, moduláris padlólemez elérte eddigi legpraktikusabb megvalósulási formáját: az új generációs Touran messzemenőkig kiaknázza a rugalmasan variálható platformban rejlő lehetőségeket.
Az autó 130 mm-rel hosszabb elődjénél (4527 mm), ami szinte kizárólag a tengelytáv növekedéséből (+113 mm)  adódott. A 2791 mm-es tengelytáv a 41 mm-rel megnövelt szélességgel (1814 mm) együtt jelentősen tágasabb belső teret eredményezett, a csomagtartó ötszemélyes konfigurációban 48 literrel bővült. A plafonig mérve a kategória legnagyobb, 1040 literes üregét pakolhatjuk meg (hétüléses modelleknél 917 liter az érték), annak ellenére, hogy az autó 6 mm-rel alacsonyabb (1628 mm) elődjénél.
A rakodás megkönnyítéséhez mind az öt hátsó ülés a padlóba hajtható. Ilyenkor plafonig mérve 1857 literrel gazdálkodhatunk; ha nem hét-, hanem ötszemélyes a Touran, akkor 1980 liternyi cókmókot vihet magával két ember. Ha egyedül utazunk, az anyósülés támlája vízszintesbe fektethető. 
Az ötüléses Touran duplafenekű csomagtartót kap, opcióként mindkét kivitelhez kérhető csomagrendező rendszer, variálható helyzetű és funkcionalitású hálóval. A csomagtér ajtaja opcióként kéz nélkül, lábfejünket a lökhárító alatt megmozgatva is felnyitható.
A második sor ülései 4 centiméterrel hosszabb úton, összesen 20 centiméteren tologathatók, természetesen egyesével, a háttámla dőlésszöge három pozícióban változtatható. A harmadik sorban 54 mm-rel nőtt a lábtér, 13-mal a fejtér; és mivel a második sori ülések előredöntve előre is csúsznak, a be- és kiszállás is egyszerűbb. 

Jobb minőség, vezetőcentrikus kialakítás, tárolóhelyek garmadája

Az utazás kényelmét fűthető második sori ülések, a középső ülésből kihajtható könyöklő, háromzónás klímaberendezés, ajtókba integrált árnyékoló rolók fokozzák. Mind az öt hátsó ülésen Isofix rögzítőpontot találunk, és az 1518 mm-es belső szélességgel el is fér három gyerekülés egymás mellett.
A nagyobb méretek dacára a Touran könnyebb elődjénél, a megtakarítás  motortól függően akár 62 kilogramm. 
A motorok is takarékosabbak, erősebbek lettek. Az 1,2 literes alap benzines az eddigi 105 helyett 110 lóerős, ez az egyetlen erőforrás a kínálatban, amelyhez nem kérhető DSG váltó. Az 1,4 TSI 150 lóerős (régen 140 LE), míg az 1,8-as motor teljesítménye a korábbi 170-ről 180 lóerőre nőtt. Ehhez alapáras a duplakuplungos váltó. 

Az eddigi 1,15 helyett 1,34 négyzetméteres a panoráma napfénytető; belül hangulatvilágítás keretezi.

Dízelmotorból is három van: a 110 lóerős 1.6 TDI (+5 LE) 4,1 litert fogyaszt százon, a 2.0 TDI 140-ről 150 lóerősre izmosodott, míg a csúcsmotor a Golf GTD-ből átemelt 190 lóerős, két kiegyenlítő tengelyes négyhengeres, hatfokozatú DSG váltóval. Újdonság a négy, illetve öt állásban szabályozható üzemmódkapcsoló, amely a takarékostól a sportosig szabályozza a különböző rendszerek karakterét.
A szeptembertől kapható modell széles körű biztonsági és szórakoztató arzenállal csábítja a vevőket. 
A moduláris infotainment-rendszerek teljes körű mobiltelefonos integrációt kínálnak (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink), a vezető dolgát ütközés utáni automata vészfékrendszer, városi automata fékrendszer, távolságtartó tempomat, éberségfelügyelet, parkolósegéd, holttérfigyelő, valamint a kategóriában első ízben alkalmazott vontatmány-stabilizáló rendszer segíti.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.