Világpremier: újraalkották a Volkswagen buszlimuzinját

MQB padlón az új Touran

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 08.00

Minden tudását beleadta vadonatúj egyterűjébe a Volkswagen. Tágasabb, szórakoztatóbb, takarékosabb, biztonságosabb lett.

A Volkswagen Golffal bevezetett keresztmotoros, moduláris padlólemez elérte eddigi legpraktikusabb megvalósulási formáját: az új generációs Touran messzemenőkig kiaknázza a rugalmasan variálható platformban rejlő lehetőségeket.
Az autó 130 mm-rel hosszabb elődjénél (4527 mm), ami szinte kizárólag a tengelytáv növekedéséből (+113 mm)  adódott. A 2791 mm-es tengelytáv a 41 mm-rel megnövelt szélességgel (1814 mm) együtt jelentősen tágasabb belső teret eredményezett, a csomagtartó ötszemélyes konfigurációban 48 literrel bővült. A plafonig mérve a kategória legnagyobb, 1040 literes üregét pakolhatjuk meg (hétüléses modelleknél 917 liter az érték), annak ellenére, hogy az autó 6 mm-rel alacsonyabb (1628 mm) elődjénél.
A rakodás megkönnyítéséhez mind az öt hátsó ülés a padlóba hajtható. Ilyenkor plafonig mérve 1857 literrel gazdálkodhatunk; ha nem hét-, hanem ötszemélyes a Touran, akkor 1980 liternyi cókmókot vihet magával két ember. Ha egyedül utazunk, az anyósülés támlája vízszintesbe fektethető. 
Az ötüléses Touran duplafenekű csomagtartót kap, opcióként mindkét kivitelhez kérhető csomagrendező rendszer, variálható helyzetű és funkcionalitású hálóval. A csomagtér ajtaja opcióként kéz nélkül, lábfejünket a lökhárító alatt megmozgatva is felnyitható.
A második sor ülései 4 centiméterrel hosszabb úton, összesen 20 centiméteren tologathatók, természetesen egyesével, a háttámla dőlésszöge három pozícióban változtatható. A harmadik sorban 54 mm-rel nőtt a lábtér, 13-mal a fejtér; és mivel a második sori ülések előredöntve előre is csúsznak, a be- és kiszállás is egyszerűbb. 

Jobb minőség, vezetőcentrikus kialakítás, tárolóhelyek garmadája

Az utazás kényelmét fűthető második sori ülések, a középső ülésből kihajtható könyöklő, háromzónás klímaberendezés, ajtókba integrált árnyékoló rolók fokozzák. Mind az öt hátsó ülésen Isofix rögzítőpontot találunk, és az 1518 mm-es belső szélességgel el is fér három gyerekülés egymás mellett.
A nagyobb méretek dacára a Touran könnyebb elődjénél, a megtakarítás  motortól függően akár 62 kilogramm. 
A motorok is takarékosabbak, erősebbek lettek. Az 1,2 literes alap benzines az eddigi 105 helyett 110 lóerős, ez az egyetlen erőforrás a kínálatban, amelyhez nem kérhető DSG váltó. Az 1,4 TSI 150 lóerős (régen 140 LE), míg az 1,8-as motor teljesítménye a korábbi 170-ről 180 lóerőre nőtt. Ehhez alapáras a duplakuplungos váltó. 

Az eddigi 1,15 helyett 1,34 négyzetméteres a panoráma napfénytető; belül hangulatvilágítás keretezi.

Dízelmotorból is három van: a 110 lóerős 1.6 TDI (+5 LE) 4,1 litert fogyaszt százon, a 2.0 TDI 140-ről 150 lóerősre izmosodott, míg a csúcsmotor a Golf GTD-ből átemelt 190 lóerős, két kiegyenlítő tengelyes négyhengeres, hatfokozatú DSG váltóval. Újdonság a négy, illetve öt állásban szabályozható üzemmódkapcsoló, amely a takarékostól a sportosig szabályozza a különböző rendszerek karakterét.
A szeptembertől kapható modell széles körű biztonsági és szórakoztató arzenállal csábítja a vevőket. 
A moduláris infotainment-rendszerek teljes körű mobiltelefonos integrációt kínálnak (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink), a vezető dolgát ütközés utáni automata vészfékrendszer, városi automata fékrendszer, távolságtartó tempomat, éberségfelügyelet, parkolósegéd, holttérfigyelő, valamint a kategóriában első ízben alkalmazott vontatmány-stabilizáló rendszer segíti.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.