A Volkswagen Golffal bevezetett keresztmotoros, moduláris padlólemez elérte eddigi legpraktikusabb megvalósulási formáját: az új generációs Touran messzemenőkig kiaknázza a rugalmasan variálható platformban rejlő lehetőségeket.
Az autó 130 mm-rel hosszabb elődjénél (4527 mm), ami szinte kizárólag a tengelytáv növekedéséből (+113 mm)  adódott. A 2791 mm-es tengelytáv a 41 mm-rel megnövelt szélességgel (1814 mm) együtt jelentősen tágasabb belső teret eredményezett, a csomagtartó ötszemélyes konfigurációban 48 literrel bővült. A plafonig mérve a kategória legnagyobb, 1040 literes üregét pakolhatjuk meg (hétüléses modelleknél 917 liter az érték), annak ellenére, hogy az autó 6 mm-rel alacsonyabb (1628 mm) elődjénél.
A rakodás megkönnyítéséhez mind az öt hátsó ülés a padlóba hajtható. Ilyenkor plafonig mérve 1857 literrel gazdálkodhatunk; ha nem hét-, hanem ötszemélyes a Touran, akkor 1980 liternyi cókmókot vihet magával két ember. Ha egyedül utazunk, az anyósülés támlája vízszintesbe fektethető. 
Az ötüléses Touran duplafenekű csomagtartót kap, opcióként mindkét kivitelhez kérhető csomagrendező rendszer, variálható helyzetű és funkcionalitású hálóval. A csomagtér ajtaja opcióként kéz nélkül, lábfejünket a lökhárító alatt megmozgatva is felnyitható.
A második sor ülései 4 centiméterrel hosszabb úton, összesen 20 centiméteren tologathatók, természetesen egyesével, a háttámla dőlésszöge három pozícióban változtatható. A harmadik sorban 54 mm-rel nőtt a lábtér, 13-mal a fejtér; és mivel a második sori ülések előredöntve előre is csúsznak, a be- és kiszállás is egyszerűbb. 

Jobb minőség, vezetőcentrikus kialakítás, tárolóhelyek garmadája

Az utazás kényelmét fűthető második sori ülések, a középső ülésből kihajtható könyöklő, háromzónás klímaberendezés, ajtókba integrált árnyékoló rolók fokozzák. Mind az öt hátsó ülésen Isofix rögzítőpontot találunk, és az 1518 mm-es belső szélességgel el is fér három gyerekülés egymás mellett.
A nagyobb méretek dacára a Touran könnyebb elődjénél, a megtakarítás  motortól függően akár 62 kilogramm. 
A motorok is takarékosabbak, erősebbek lettek. Az 1,2 literes alap benzines az eddigi 105 helyett 110 lóerős, ez az egyetlen erőforrás a kínálatban, amelyhez nem kérhető DSG váltó. Az 1,4 TSI 150 lóerős (régen 140 LE), míg az 1,8-as motor teljesítménye a korábbi 170-ről 180 lóerőre nőtt. Ehhez alapáras a duplakuplungos váltó. 

Az eddigi 1,15 helyett 1,34 négyzetméteres a panoráma napfénytető; belül hangulatvilágítás keretezi.

Dízelmotorból is három van: a 110 lóerős 1.6 TDI (+5 LE) 4,1 litert fogyaszt százon, a 2.0 TDI 140-ről 150 lóerősre izmosodott, míg a csúcsmotor a Golf GTD-ből átemelt 190 lóerős, két kiegyenlítő tengelyes négyhengeres, hatfokozatú DSG váltóval. Újdonság a négy, illetve öt állásban szabályozható üzemmódkapcsoló, amely a takarékostól a sportosig szabályozza a különböző rendszerek karakterét.
A szeptembertől kapható modell széles körű biztonsági és szórakoztató arzenállal csábítja a vevőket. 
A moduláris infotainment-rendszerek teljes körű mobiltelefonos integrációt kínálnak (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink), a vezető dolgát ütközés utáni automata vészfékrendszer, városi automata fékrendszer, távolságtartó tempomat, éberségfelügyelet, parkolósegéd, holttérfigyelő, valamint a kategóriában első ízben alkalmazott vontatmány-stabilizáló rendszer segíti.