Tüzet köp az Aston Martin fenevadja

Aston Martin Vulcan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 11.00

Kizárólag versenypályára szánja új, limitált példányszámú típusát a brit sportmárka. A Vulcan elemi ereje méltó az elnevezéshez.

Az ókori görögök, rómaiak isteni alkotásoknak képzelték a vulkánokat, és az Aston Martin újdonságát szemlélve bizony nem nehéz felfedezni a párhuzamot.
A mindössze 24 példányban készülő Vulcan különleges versenyautó, amelynek minden elemét pontosan az ügyfél igényeihez és képességeihez lehet szabni, így akárki ül is be a volán mögé, garantáltan kiautózhatja magából és a Vulcanból a maximumot.
A házon belül tervezett autó  progresszív dizájnja már a következő generációs Aston Martinokat előlegezi meg, feltűnő a hasonlóság a Vulcan és a közelgő James Bond filmben szerepet vállaló DB10 között.
A dizájnnál lényegesebbek a menetképességek. Az autó a cég 7,0 literes, V12-es behemótjának végletekig felhúzott változatát kapta meg. Az orrba messze hátratolva beépített szívómotor teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, ami a szénszálas karosszériával és számos könnyített alkatrésszel (pl. magnézium kardáncső, karbon kardántengely) együtt az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban részt vevő versenyautóknál is jobb tömeg-teljesítmény arányt eredményez.
Nem holmi játékszer tehát a Vulcan gazdag vevőknek, hanem potens pályaautó. Pontosan ezért az ügyfeleknek fel kell nőniük a feladathoz: a márka egyedi versenyzői programjában lépcsőzetesen szoktatják hozzá az autóhoz a vásárlókat, olyan egzotikus típusokat alkalmazva, mint a V12 Vantage S, a hiperritka One-77 vagy a Vantage GT4 versenyautó. Emellett gyári szimulátorban is versenyezhetnek.
A motor ereje részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a versenyabroncsokkal szerelt hátsó kerekekre, a lassításról elöl 380, hátul 360 mm átmérőjű karbon-kerámia fékek gondoskodnak. A váltó hatfokozatú, szekvenciális.
A futómű nyomórudas kialakítású, a lengéscsillapítók állíthatók, a fékerő eloszlását a vezető szabályozhatja, ahogy a kipörgésgátló is módosítható.
Bár versenyautóhoz méltóan a tömegcsökkentés mindenek felett áll, mégis csak luxusautóról van szó, így a színek és kárpitok tekintetében szabad kezet kapnak a vásárlók.
A további műszaki adatok, valamint a költségek hamarosan kiderülnek, talán már a jövő héten, amikor az Aston Martin Vulkánja hivatalosan is kitör.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.