Tüzet köp az Aston Martin fenevadja

Aston Martin Vulcan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 11.00

Kizárólag versenypályára szánja új, limitált példányszámú típusát a brit sportmárka. A Vulcan elemi ereje méltó az elnevezéshez.

Az ókori görögök, rómaiak isteni alkotásoknak képzelték a vulkánokat, és az Aston Martin újdonságát szemlélve bizony nem nehéz felfedezni a párhuzamot.
A mindössze 24 példányban készülő Vulcan különleges versenyautó, amelynek minden elemét pontosan az ügyfél igényeihez és képességeihez lehet szabni, így akárki ül is be a volán mögé, garantáltan kiautózhatja magából és a Vulcanból a maximumot.
A házon belül tervezett autó  progresszív dizájnja már a következő generációs Aston Martinokat előlegezi meg, feltűnő a hasonlóság a Vulcan és a közelgő James Bond filmben szerepet vállaló DB10 között.
A dizájnnál lényegesebbek a menetképességek. Az autó a cég 7,0 literes, V12-es behemótjának végletekig felhúzott változatát kapta meg. Az orrba messze hátratolva beépített szívómotor teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, ami a szénszálas karosszériával és számos könnyített alkatrésszel (pl. magnézium kardáncső, karbon kardántengely) együtt az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban részt vevő versenyautóknál is jobb tömeg-teljesítmény arányt eredményez.
Nem holmi játékszer tehát a Vulcan gazdag vevőknek, hanem potens pályaautó. Pontosan ezért az ügyfeleknek fel kell nőniük a feladathoz: a márka egyedi versenyzői programjában lépcsőzetesen szoktatják hozzá az autóhoz a vásárlókat, olyan egzotikus típusokat alkalmazva, mint a V12 Vantage S, a hiperritka One-77 vagy a Vantage GT4 versenyautó. Emellett gyári szimulátorban is versenyezhetnek.
A motor ereje részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a versenyabroncsokkal szerelt hátsó kerekekre, a lassításról elöl 380, hátul 360 mm átmérőjű karbon-kerámia fékek gondoskodnak. A váltó hatfokozatú, szekvenciális.
A futómű nyomórudas kialakítású, a lengéscsillapítók állíthatók, a fékerő eloszlását a vezető szabályozhatja, ahogy a kipörgésgátló is módosítható.
Bár versenyautóhoz méltóan a tömegcsökkentés mindenek felett áll, mégis csak luxusautóról van szó, így a színek és kárpitok tekintetében szabad kezet kapnak a vásárlók.
A további műszaki adatok, valamint a költségek hamarosan kiderülnek, talán már a jövő héten, amikor az Aston Martin Vulkánja hivatalosan is kitör.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.