Tüzet köp az Aston Martin fenevadja

Aston Martin Vulcan

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 11.00

Kizárólag versenypályára szánja új, limitált példányszámú típusát a brit sportmárka. A Vulcan elemi ereje méltó az elnevezéshez.

Az ókori görögök, rómaiak isteni alkotásoknak képzelték a vulkánokat, és az Aston Martin újdonságát szemlélve bizony nem nehéz felfedezni a párhuzamot.
A mindössze 24 példányban készülő Vulcan különleges versenyautó, amelynek minden elemét pontosan az ügyfél igényeihez és képességeihez lehet szabni, így akárki ül is be a volán mögé, garantáltan kiautózhatja magából és a Vulcanból a maximumot.
A házon belül tervezett autó  progresszív dizájnja már a következő generációs Aston Martinokat előlegezi meg, feltűnő a hasonlóság a Vulcan és a közelgő James Bond filmben szerepet vállaló DB10 között.
A dizájnnál lényegesebbek a menetképességek. Az autó a cég 7,0 literes, V12-es behemótjának végletekig felhúzott változatát kapta meg. Az orrba messze hátratolva beépített szívómotor teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, ami a szénszálas karosszériával és számos könnyített alkatrésszel (pl. magnézium kardáncső, karbon kardántengely) együtt az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban részt vevő versenyautóknál is jobb tömeg-teljesítmény arányt eredményez.
Nem holmi játékszer tehát a Vulcan gazdag vevőknek, hanem potens pályaautó. Pontosan ezért az ügyfeleknek fel kell nőniük a feladathoz: a márka egyedi versenyzői programjában lépcsőzetesen szoktatják hozzá az autóhoz a vásárlókat, olyan egzotikus típusokat alkalmazva, mint a V12 Vantage S, a hiperritka One-77 vagy a Vantage GT4 versenyautó. Emellett gyári szimulátorban is versenyezhetnek.
A motor ereje részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a versenyabroncsokkal szerelt hátsó kerekekre, a lassításról elöl 380, hátul 360 mm átmérőjű karbon-kerámia fékek gondoskodnak. A váltó hatfokozatú, szekvenciális.
A futómű nyomórudas kialakítású, a lengéscsillapítók állíthatók, a fékerő eloszlását a vezető szabályozhatja, ahogy a kipörgésgátló is módosítható.
Bár versenyautóhoz méltóan a tömegcsökkentés mindenek felett áll, mégis csak luxusautóról van szó, így a színek és kárpitok tekintetében szabad kezet kapnak a vásárlók.
A további műszaki adatok, valamint a költségek hamarosan kiderülnek, talán már a jövő héten, amikor az Aston Martin Vulkánja hivatalosan is kitör.

Kommentek

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.