Megérkezett Európába a vadonatúj Honda Jazz

Globális padlólemezre épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 10.00

Vadonatúj motorral, még tágasabb belső térrel, gazdag vezetőtámogató funkciókkal debütál a Jazz régen várt, harmadik szériája.

Még idén nyáron megérkezik a márkakereskedésekbe a Honda Jazz vadonatúj, harmadik generációja, amely elődeinek formai és tartalmi koncepcióját igazítja a kor ízléséhez és műszaki tartalmához.
A legfontosabb kérdés: még mindig olyan hihetetlenül tágas belül a kisautó? A Honda szerint a Jazz minden eddiginél több helyet kínál, igaz, ehhez nem alkalmaztak újabb varázslatot: a külső hosszúság 95, a tengelytáv 30 mm-rel nőtt (2530 mm). Az autó még mindig nem éri el a négy méteres hosszt, igaz, már csak 5 mm a deficit.
A csomagtartó a VDA szabvány szerint 354 literes (az előd 335 volt), a hátsó ülés megszokott variálhatóságát az anyósülés vízszintesbe dönthető támlája egészíti ki.
A közelmúltban bemutatott HR-V kis szabadidőjárművel közös padlólemezre épülő Jazz könnyebb, merevebb elődjénél, a futóművet teljesen áthangolták, így javult a menetstabilitás, az egyenesfutás, csökkent a bólogatási hajlam és a menetzaj szintje is. Újak a lengéscsillapítók és az elektromos szervokormány is.
Az autó fontos újdonsága az 1,3 literes Earth Dreams erőforrás. A 102 lóerős i-VTEC motorhoz végre hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, de CVT is kérhető.
Az eredeti koncepció sokadik újraértelmezéseként a külső dizájn nem igazán okoz meglepetést, annál inkább a belső tér, amely bár layoutjában követi az elődök által kitaposott utat, érintésérzékeny kezelőfelületével és öt- vagy hétcolos, Android rendszerű, alkalmazásokkal bővíthető infotainment-egységével letisztultabb és sokoldalúbb is az eddigieknél.
A megelőző biztonság terén is sokat erősített a Honda: automatikusan fékez, ha túl gyorsan közelítünk egy másik autóhoz, szól, ha kisodródtunk a sávból, leveszi a távolsági fényt, ha jönnek szemben, és felismeri a közúti jelzőtáblákat. A fentiek jelentős részéért plusz pénzt kér a gyár, mindenképpen alapáras lesz viszont a kis sebességű koccanásokat megelőző, városi aktív fékrendszer.

Kommentek

  • Norbi50

    Nem tudom, nekem a mostani generáció eleje jobban bejön, a hátulja nagyon ingerszegény.
    Ez az új már sokkal “lufisabb” formára, de annak örülök, hogy a beltérben végre “rend lett”, már ami a műszerek elhelyezését illeti.
    Nekem mégis csalódás, pedig második autónak szemeztem vele (a mostani modellel)… Maradok inkább a Mokkánál.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.