Megérkezett Európába a vadonatúj Honda Jazz

Globális padlólemezre épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 10.00

Vadonatúj motorral, még tágasabb belső térrel, gazdag vezetőtámogató funkciókkal debütál a Jazz régen várt, harmadik szériája.

Még idén nyáron megérkezik a márkakereskedésekbe a Honda Jazz vadonatúj, harmadik generációja, amely elődeinek formai és tartalmi koncepcióját igazítja a kor ízléséhez és műszaki tartalmához.
A legfontosabb kérdés: még mindig olyan hihetetlenül tágas belül a kisautó? A Honda szerint a Jazz minden eddiginél több helyet kínál, igaz, ehhez nem alkalmaztak újabb varázslatot: a külső hosszúság 95, a tengelytáv 30 mm-rel nőtt (2530 mm). Az autó még mindig nem éri el a négy méteres hosszt, igaz, már csak 5 mm a deficit.
A csomagtartó a VDA szabvány szerint 354 literes (az előd 335 volt), a hátsó ülés megszokott variálhatóságát az anyósülés vízszintesbe dönthető támlája egészíti ki.
A közelmúltban bemutatott HR-V kis szabadidőjárművel közös padlólemezre épülő Jazz könnyebb, merevebb elődjénél, a futóművet teljesen áthangolták, így javult a menetstabilitás, az egyenesfutás, csökkent a bólogatási hajlam és a menetzaj szintje is. Újak a lengéscsillapítók és az elektromos szervokormány is.
Az autó fontos újdonsága az 1,3 literes Earth Dreams erőforrás. A 102 lóerős i-VTEC motorhoz végre hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, de CVT is kérhető.
Az eredeti koncepció sokadik újraértelmezéseként a külső dizájn nem igazán okoz meglepetést, annál inkább a belső tér, amely bár layoutjában követi az elődök által kitaposott utat, érintésérzékeny kezelőfelületével és öt- vagy hétcolos, Android rendszerű, alkalmazásokkal bővíthető infotainment-egységével letisztultabb és sokoldalúbb is az eddigieknél.
A megelőző biztonság terén is sokat erősített a Honda: automatikusan fékez, ha túl gyorsan közelítünk egy másik autóhoz, szól, ha kisodródtunk a sávból, leveszi a távolsági fényt, ha jönnek szemben, és felismeri a közúti jelzőtáblákat. A fentiek jelentős részéért plusz pénzt kér a gyár, mindenképpen alapáras lesz viszont a kis sebességű koccanásokat megelőző, városi aktív fékrendszer.

Kommentek

  • Norbi50

    Nem tudom, nekem a mostani generáció eleje jobban bejön, a hátulja nagyon ingerszegény.
    Ez az új már sokkal “lufisabb” formára, de annak örülök, hogy a beltérben végre “rend lett”, már ami a műszerek elhelyezését illeti.
    Nekem mégis csalódás, pedig második autónak szemeztem vele (a mostani modellel)… Maradok inkább a Mokkánál.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.