Megérkezett Európába a vadonatúj Honda Jazz

Globális padlólemezre épül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.25. 10.00

Vadonatúj motorral, még tágasabb belső térrel, gazdag vezetőtámogató funkciókkal debütál a Jazz régen várt, harmadik szériája.

Még idén nyáron megérkezik a márkakereskedésekbe a Honda Jazz vadonatúj, harmadik generációja, amely elődeinek formai és tartalmi koncepcióját igazítja a kor ízléséhez és műszaki tartalmához.
A legfontosabb kérdés: még mindig olyan hihetetlenül tágas belül a kisautó? A Honda szerint a Jazz minden eddiginél több helyet kínál, igaz, ehhez nem alkalmaztak újabb varázslatot: a külső hosszúság 95, a tengelytáv 30 mm-rel nőtt (2530 mm). Az autó még mindig nem éri el a négy méteres hosszt, igaz, már csak 5 mm a deficit.
A csomagtartó a VDA szabvány szerint 354 literes (az előd 335 volt), a hátsó ülés megszokott variálhatóságát az anyósülés vízszintesbe dönthető támlája egészíti ki.
A közelmúltban bemutatott HR-V kis szabadidőjárművel közös padlólemezre épülő Jazz könnyebb, merevebb elődjénél, a futóművet teljesen áthangolták, így javult a menetstabilitás, az egyenesfutás, csökkent a bólogatási hajlam és a menetzaj szintje is. Újak a lengéscsillapítók és az elektromos szervokormány is.
Az autó fontos újdonsága az 1,3 literes Earth Dreams erőforrás. A 102 lóerős i-VTEC motorhoz végre hatfokozatú kézi váltó csatlakozik, de CVT is kérhető.
Az eredeti koncepció sokadik újraértelmezéseként a külső dizájn nem igazán okoz meglepetést, annál inkább a belső tér, amely bár layoutjában követi az elődök által kitaposott utat, érintésérzékeny kezelőfelületével és öt- vagy hétcolos, Android rendszerű, alkalmazásokkal bővíthető infotainment-egységével letisztultabb és sokoldalúbb is az eddigieknél.
A megelőző biztonság terén is sokat erősített a Honda: automatikusan fékez, ha túl gyorsan közelítünk egy másik autóhoz, szól, ha kisodródtunk a sávból, leveszi a távolsági fényt, ha jönnek szemben, és felismeri a közúti jelzőtáblákat. A fentiek jelentős részéért plusz pénzt kér a gyár, mindenképpen alapáras lesz viszont a kis sebességű koccanásokat megelőző, városi aktív fékrendszer.

Kommentek

  • Norbi50

    Nem tudom, nekem a mostani generáció eleje jobban bejön, a hátulja nagyon ingerszegény.
    Ez az új már sokkal “lufisabb” formára, de annak örülök, hogy a beltérben végre “rend lett”, már ami a műszerek elhelyezését illeti.
    Nekem mégis csalódás, pedig második autónak szemeztem vele (a mostani modellel)… Maradok inkább a Mokkánál.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.