Minden idők legökóbb Land Rovere

Range Rover Evoque facelift

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 09.00

Kisautóhoz mérhető átlagfogyasztás, még dögösebb megjelenés, fényűző felszereltség: felfrissülve fut neki a második félidőnek a Range Rover Evoque.

Bár megjelenése ma is ugyanolyan lenyűgöző, mint bemutatásakor, az elmúlt években mégis csak az Evoque nyakára nőtt a konkurencia, ezért a Land Rover átdolgozta húzómodelljét. Elsősorban a műszaki tartalom gazdagodott.
Az Evoque az első Land Rover modell, amelyhez LED-es adaptív fényszórórendszert kínál a cég. Optikailag az ezzel járó, módosult lámpagrafika a legfontosabb újdonság; egyébként karakteresebb LED-es nappali és irányjelző fények, átdolgozott lökhárító, megnövelt légbeömlők, kisebb ködfényszórók, valamint az eddigi sávozás helyébe lépő rácshálós hűtőmaszk segít eligazodni. Hátul új a felső légterelő, újak a LED-es lámpatestek; új karosszériaszínek és felnivariációk dobják fel a modellt.
A beltérben háromféle új színkombináció, bőkezűbben alkalmazott bőr, áttervezett ülések, valamint módosított műszeregység köszönti az új modellévet.
A motorkínálat jóval jelentősebb. Az Evoque megkapja a kétliteres Ingenium dízelt, ami 109 g/km CO2-kibocsátást (4,15 l/100km üzemanyag-fogyasztás) ígér. Az eD4 jelzésű, 150 lóerős motort kék feliratozás segít beazonosítani; ez az öko-jelzés minden idők legtisztább üzemű Land Rover modelljére utal. A benzines turbómotor és a nagyobbik dízel marad, minden modellen start-stop automata dolgozik, az automata váltók kilencfokozatúak.
A kényelmi felszerelés terén új kezelőfelületű, érintőképernyős infotainment-rendszer, valamint automatikusan felnyíló csomagtérajtó kényezteti a vevőket; a vezetőtámogató technológiák sora új terepfüggő vezérlő rendszerrel, fáradtság-érzékelővel, sávban tartóval és egyéb funkciókkal bővült. 
A márciusban debütáló modell első példányai a nyár végén jutnak el a márkakereskedésekbe.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.