Nagyautós a Hyundai kis terepese

Hyundai Tucson 2015

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.02.20. 08.10

A Santa Féhez hasonló külsővel és töméntelen kényelmi és biztonsági extrával érkezik a Hyundai Tucson új generációja.

2001-ben jelent meg az első Hyundai Santa Fe Európában, azóta a Hyundai több mint egymillió szabadidő-járművet adott el az itteni vásárlóknak. Egy ideje azonban a kisebb modellekre nagyobb az igény, a kompakt szabadidőjárművek szegmense tette ki a vállalat 2014-es eladásainak 22 százalékát. Ezért kiemelten fontos az új Hyundai Tucson. Itt vannak az első kép és adatok az új, 2015-ös modellről.

A harmadik generációs Tucson (mifelénk ix35) teljesen levetkőzte a korábbi modellek kisebb-nagyobb ázsiai jegyeit, európai szemnek is tetszetős a gép. A külsőben visszaköszönnek a Tucson vonalai, orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja és nem hiányzik a LED-es nappali fény sem. A szinte függőleges frontrész, a számos él, a hátrafelé szűkülő oldalablakok sportos, maszkulin jelleget adnak a kocsinak. A 4,4 méter hosszú jármű csomagtartója alaphelyzetben 513 literes.  

Az utastér visszafogott, a fémbetétek, illetve az ülések színével harmonizáló ajtókárpitok elegánsnak mutatják. A mai trendeknek megfelelően a középkonzolt képernyő uralja, alatta viszonylag kevés, a kormányon annál több funkció gombja kap helyet. A navigációhoz alapáron hétéves, ingyenes előfizetés jár a TomTom LIVE szolgáltatásokra.

Olyan új kényelmi szolgáltatásokat kínál a Tucson, mint a fűthető és szellőztethető első ülések, vagy az intelligens csomagtérfedél, amely magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött. Van parkolástámogató, automatikus vészfékrendszer, sávtartó, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet és holttérfigyelő is.  

Kétféle benzinmotor (1,6 GDI – 135 LE és 1,6 T-GDI – 176 LE) mellett három különböző dízelt kínál a Hyundai Tucson (1,7 – 115 LE, valamint a 2,0 -136, illetve 184 LE). Alapesetben minden modellhez hatfokozatú manuális sebességváltó jár, a 2,0 literes dízelekhez és az erősebb benzines kérhető automata is, előbbikhez hat, utóbbihoz hét fokozattal.

AZ új Hyundai Tucson márciusban a 2015-ös Genfi Autószalonon tartja világpremierjét, európai forgalmazása 2015 második felétől veszi kezdetét. Kilométer-korlátozás nélküli 5 év garancia jár hozzá.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.