Nagyautós a Hyundai kis terepese

Hyundai Tucson 2015

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.02.20. 08.10

A Santa Féhez hasonló külsővel és töméntelen kényelmi és biztonsági extrával érkezik a Hyundai Tucson új generációja.

2001-ben jelent meg az első Hyundai Santa Fe Európában, azóta a Hyundai több mint egymillió szabadidő-járművet adott el az itteni vásárlóknak. Egy ideje azonban a kisebb modellekre nagyobb az igény, a kompakt szabadidőjárművek szegmense tette ki a vállalat 2014-es eladásainak 22 százalékát. Ezért kiemelten fontos az új Hyundai Tucson. Itt vannak az első kép és adatok az új, 2015-ös modellről.

A harmadik generációs Tucson (mifelénk ix35) teljesen levetkőzte a korábbi modellek kisebb-nagyobb ázsiai jegyeit, európai szemnek is tetszetős a gép. A külsőben visszaköszönnek a Tucson vonalai, orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja és nem hiányzik a LED-es nappali fény sem. A szinte függőleges frontrész, a számos él, a hátrafelé szűkülő oldalablakok sportos, maszkulin jelleget adnak a kocsinak. A 4,4 méter hosszú jármű csomagtartója alaphelyzetben 513 literes.  

Az utastér visszafogott, a fémbetétek, illetve az ülések színével harmonizáló ajtókárpitok elegánsnak mutatják. A mai trendeknek megfelelően a középkonzolt képernyő uralja, alatta viszonylag kevés, a kormányon annál több funkció gombja kap helyet. A navigációhoz alapáron hétéves, ingyenes előfizetés jár a TomTom LIVE szolgáltatásokra.

Olyan új kényelmi szolgáltatásokat kínál a Tucson, mint a fűthető és szellőztethető első ülések, vagy az intelligens csomagtérfedél, amely magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött. Van parkolástámogató, automatikus vészfékrendszer, sávtartó, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet és holttérfigyelő is.  

Kétféle benzinmotor (1,6 GDI – 135 LE és 1,6 T-GDI – 176 LE) mellett három különböző dízelt kínál a Hyundai Tucson (1,7 – 115 LE, valamint a 2,0 -136, illetve 184 LE). Alapesetben minden modellhez hatfokozatú manuális sebességváltó jár, a 2,0 literes dízelekhez és az erősebb benzines kérhető automata is, előbbikhez hat, utóbbihoz hét fokozattal.

AZ új Hyundai Tucson márciusban a 2015-ös Genfi Autószalonon tartja világpremierjét, európai forgalmazása 2015 második felétől veszi kezdetét. Kilométer-korlátozás nélküli 5 év garancia jár hozzá.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.