1000 lóerős szívrabló, ami versenypályára született

McLaren P1 GTR

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.19. 15.45

Genfben debütál a McLaren brutális versenyautója, de egyelőre csak dőlj hátra, és élvezd a csodálatos képeket.

Mikor valami ennyire jól néz ki, ráadásul olyan képeket csinálnak róla, hogy bármelyik cicababa helyett el tudnánk képzelni a Playboy címlapján, akkor azért nehéz szavakba önteni a mondanivalót. 
Talán annyit mégis érdemes megemlíteni, hogy a McLaren P1 GTR amellett, hogy valóságos műalkotás, még pokolian gyors is, és nem csak gyors, de be is tapad a kanyarba, mint az istennyila.
A motortérben gondosan elhelyezett 3,8 literes, duplaturbós V8-as 800 lóerőt teljesít. Hogyan lesz ebből ezer? Úgy, hogy a P1 alapjában véve hibrid hajtáslánccal dolgozik, és az elektromotorban még megbújik 200 ló, így összesen 1000 paripa patája koppan az aszfalton, ha minden a maximumra van tekerve.
A GTR ötven kilogrammal lett könnyebb az utcai P1-nél, ami többek között a polikarbonát oldalablakoknak, a szénszálas motorháztetőnek, a titán kipufogórendszernek, valamint a minden felesleges dologtól megszabadított karbon utastérnek köszönhető. Mindezek mellett a 50 milliméterrel alacsonyabb és 80 milliméterrel szélesebb az alapváltozatnál.
A brutális hátsó szárnynak köszönhetően a McLaren P1 GTR 240 kilométer/órás sebességnél 660 kilogrammnyi leszorítóerőt produkál.
Az autóhoz járó exkluzív vezetéstechnikai tréningről is elejtett néhány információt a gyártó: a leendő tulajdonosok először a silverstone-i pályán próbálhatják ki magukat és az autót, ezután Spanyolország következik, a Circuit de Catalunya. Szintén a csomag része egy konzultáció a McLaren technikai központjában, ahol F1-es szimulátorban tesztelhetik magukat az új GTR-tulajdonosok, illetve megtervezhetik autójuk egyedi versenyszínezését.
Az P1 GTR Genfben mutatkozik be a közönségnek, és persze a potenciális vásárlóknak, nagyjából két hét múlva. A versenypályára készített autó a legendás F1 GTR színeiben fog pompázni. A brit alakulat egymás mellé is állította a két autót, kattints az alábbi képre és nyílik a galéria.

1000 lóerős szívrabló, ami versenypályára született 1

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.