1000 lóerős szívrabló, ami versenypályára született

McLaren P1 GTR

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.19. 15.45

Genfben debütál a McLaren brutális versenyautója, de egyelőre csak dőlj hátra, és élvezd a csodálatos képeket.

Mikor valami ennyire jól néz ki, ráadásul olyan képeket csinálnak róla, hogy bármelyik cicababa helyett el tudnánk képzelni a Playboy címlapján, akkor azért nehéz szavakba önteni a mondanivalót. 
Talán annyit mégis érdemes megemlíteni, hogy a McLaren P1 GTR amellett, hogy valóságos műalkotás, még pokolian gyors is, és nem csak gyors, de be is tapad a kanyarba, mint az istennyila.
A motortérben gondosan elhelyezett 3,8 literes, duplaturbós V8-as 800 lóerőt teljesít. Hogyan lesz ebből ezer? Úgy, hogy a P1 alapjában véve hibrid hajtáslánccal dolgozik, és az elektromotorban még megbújik 200 ló, így összesen 1000 paripa patája koppan az aszfalton, ha minden a maximumra van tekerve.
A GTR ötven kilogrammal lett könnyebb az utcai P1-nél, ami többek között a polikarbonát oldalablakoknak, a szénszálas motorháztetőnek, a titán kipufogórendszernek, valamint a minden felesleges dologtól megszabadított karbon utastérnek köszönhető. Mindezek mellett a 50 milliméterrel alacsonyabb és 80 milliméterrel szélesebb az alapváltozatnál.
A brutális hátsó szárnynak köszönhetően a McLaren P1 GTR 240 kilométer/órás sebességnél 660 kilogrammnyi leszorítóerőt produkál.
Az autóhoz járó exkluzív vezetéstechnikai tréningről is elejtett néhány információt a gyártó: a leendő tulajdonosok először a silverstone-i pályán próbálhatják ki magukat és az autót, ezután Spanyolország következik, a Circuit de Catalunya. Szintén a csomag része egy konzultáció a McLaren technikai központjában, ahol F1-es szimulátorban tesztelhetik magukat az új GTR-tulajdonosok, illetve megtervezhetik autójuk egyedi versenyszínezését.
Az P1 GTR Genfben mutatkozik be a közönségnek, és persze a potenciális vásárlóknak, nagyjából két hét múlva. A versenypályára készített autó a legendás F1 GTR színeiben fog pompázni. A brit alakulat egymás mellé is állította a két autót, kattints az alábbi képre és nyílik a galéria.

1000 lóerős szívrabló, ami versenypályára született 1

Kommentek

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.