1000 lóerős szívrabló, ami versenypályára született

McLaren P1 GTR

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.19. 15.45

Genfben debütál a McLaren brutális versenyautója, de egyelőre csak dőlj hátra, és élvezd a csodálatos képeket.

Mikor valami ennyire jól néz ki, ráadásul olyan képeket csinálnak róla, hogy bármelyik cicababa helyett el tudnánk képzelni a Playboy címlapján, akkor azért nehéz szavakba önteni a mondanivalót. 
Talán annyit mégis érdemes megemlíteni, hogy a McLaren P1 GTR amellett, hogy valóságos műalkotás, még pokolian gyors is, és nem csak gyors, de be is tapad a kanyarba, mint az istennyila.
A motortérben gondosan elhelyezett 3,8 literes, duplaturbós V8-as 800 lóerőt teljesít. Hogyan lesz ebből ezer? Úgy, hogy a P1 alapjában véve hibrid hajtáslánccal dolgozik, és az elektromotorban még megbújik 200 ló, így összesen 1000 paripa patája koppan az aszfalton, ha minden a maximumra van tekerve.
A GTR ötven kilogrammal lett könnyebb az utcai P1-nél, ami többek között a polikarbonát oldalablakoknak, a szénszálas motorháztetőnek, a titán kipufogórendszernek, valamint a minden felesleges dologtól megszabadított karbon utastérnek köszönhető. Mindezek mellett a 50 milliméterrel alacsonyabb és 80 milliméterrel szélesebb az alapváltozatnál.
A brutális hátsó szárnynak köszönhetően a McLaren P1 GTR 240 kilométer/órás sebességnél 660 kilogrammnyi leszorítóerőt produkál.
Az autóhoz járó exkluzív vezetéstechnikai tréningről is elejtett néhány információt a gyártó: a leendő tulajdonosok először a silverstone-i pályán próbálhatják ki magukat és az autót, ezután Spanyolország következik, a Circuit de Catalunya. Szintén a csomag része egy konzultáció a McLaren technikai központjában, ahol F1-es szimulátorban tesztelhetik magukat az új GTR-tulajdonosok, illetve megtervezhetik autójuk egyedi versenyszínezését.
Az P1 GTR Genfben mutatkozik be a közönségnek, és persze a potenciális vásárlóknak, nagyjából két hét múlva. A versenypályára készített autó a legendás F1 GTR színeiben fog pompázni. A brit alakulat egymás mellé is állította a két autót, kattints az alábbi képre és nyílik a galéria.

1000 lóerős szívrabló, ami versenypályára született 1

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.