Visszatért Európába a Honda ikonja

Nyáron jön a HR-V

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 09.00

Pontosan 10 év szünet után ismét megjelenik a Honda kínálatában a HR-V. Vezel néven, elméletben már régóta ismerjük az újoncot.

A Honda már akkor gyártott kisméretű szabadidőjárművet, amikor az a legkevésbé sem volt divatban; egyetlen generáció után el is búcsúztak az eredeti HR-V-től. Most viszont a piac egyik húzószegmense a B-SUV, és mivel a városi kisautók műfajában a Honda eleve erős, logikus volt a döntés, hogy a Jazz technikájára alapozva visszatérjen a műfajhoz. Az autót már jó másfél éve bemutatta a Honda, a világ minden részében Vezel néven forgalmazzák, Európában azonban visszahozták a HR-V elnevezést.
Mindez persze már régen nem újdonság, de mivel a modell eddig nem létezett európai kivitelben, érdemes áttekinteni, mit kapunk a nyáron színre lépő autótól.
Az eredeti HR-V négyméteres hosszához képest nagyobb, 4,3 méteres az autó, a tengelytáv 261 cm, a csomagtér 435 literes. A praktikumot a remekül variálható Magic Seat ülésrendszer (ld. Jazz) javítja, amelyet előredönthető támlájú első utasülés egészíti ki.
Az európai specifikációhoz Android 4.0 operációs rendszerű, 5 vagy 7 colos monitorral szerelt fedélzeti multimédiás rendszer kérhető, telepíthető alkalmazásokkal, internetes hozzáféréssel és okostelefon-integrációval. Szintén elérhető a két részből álló, nyitható panoráma-napfénytető.
Az európai HR-V aktív és passzív biztonságát radaros és kamera alapú rendszerek fokozzák. A belépő modell kivételévek alapfelszerelés lesz az Advanced Driver Assist rendszer, amely olyan funkciókat tömörít, mint a távolságtartás, a városi ütközésgátlás és -figyelmeztetés, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a táblafelismerés, és az automatikusan lekapcsoló távolsági fény.
A passzív biztonságról megerősített, fokozott ütközési kompatibilitású (azaz a kisebb, alacsonyabb autókra külön is vigyázó) vázszerkezet gondoskodik; ez 27 százalékban nagy szilárdságú acélból készült. A hajtáslánc-kínálatból egyelőre hiányzik a Japánban forgalmazott hibrid; helyette 130 lóerős, 1,5-literes i-VTEC benzinmotor, valamint egy 120 lovas 1.6 i-DTEC dízel áll az ügyfelek rendelkezésére; előbbi CVT váltóval is társítható, bizonyos kiviteleken akár kormányon elhelyezett váltófülekkel.
A Honda külön odafigyelt a zajcsillapításra, a kerékdobokból a padlószőnyegig komoly szigetelést építettek be.
A HR-V nyártól kapható Európában, az árak még nem ismertek.

Kommentek

  • somebody

    A HR-V soha nem volt és több mint valószínű. hogy sohasem lesz ikon. Egy Citroen DS, Fiat 500 vagy egy T1 Transporter ikon, a HR-V csak egy csúfos bukás, amit az is bizonyít, hogy egy évtizedig utódja sem volt a típusnak. Rendben van, hogy most éppen a magyar autós “újságírás” mainstremje a japán autók felsőbbrendűségének szajkózása, de maradjunk azért a realitások talaján…

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.