Visszatért Európába a Honda ikonja

Nyáron jön a HR-V

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 09.00

Pontosan 10 év szünet után ismét megjelenik a Honda kínálatában a HR-V. Vezel néven, elméletben már régóta ismerjük az újoncot.

A Honda már akkor gyártott kisméretű szabadidőjárművet, amikor az a legkevésbé sem volt divatban; egyetlen generáció után el is búcsúztak az eredeti HR-V-től. Most viszont a piac egyik húzószegmense a B-SUV, és mivel a városi kisautók műfajában a Honda eleve erős, logikus volt a döntés, hogy a Jazz technikájára alapozva visszatérjen a műfajhoz. Az autót már jó másfél éve bemutatta a Honda, a világ minden részében Vezel néven forgalmazzák, Európában azonban visszahozták a HR-V elnevezést.
Mindez persze már régen nem újdonság, de mivel a modell eddig nem létezett európai kivitelben, érdemes áttekinteni, mit kapunk a nyáron színre lépő autótól.
Az eredeti HR-V négyméteres hosszához képest nagyobb, 4,3 méteres az autó, a tengelytáv 261 cm, a csomagtér 435 literes. A praktikumot a remekül variálható Magic Seat ülésrendszer (ld. Jazz) javítja, amelyet előredönthető támlájú első utasülés egészíti ki.
Az európai specifikációhoz Android 4.0 operációs rendszerű, 5 vagy 7 colos monitorral szerelt fedélzeti multimédiás rendszer kérhető, telepíthető alkalmazásokkal, internetes hozzáféréssel és okostelefon-integrációval. Szintén elérhető a két részből álló, nyitható panoráma-napfénytető.
Az európai HR-V aktív és passzív biztonságát radaros és kamera alapú rendszerek fokozzák. A belépő modell kivételévek alapfelszerelés lesz az Advanced Driver Assist rendszer, amely olyan funkciókat tömörít, mint a távolságtartás, a városi ütközésgátlás és -figyelmeztetés, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a táblafelismerés, és az automatikusan lekapcsoló távolsági fény.
A passzív biztonságról megerősített, fokozott ütközési kompatibilitású (azaz a kisebb, alacsonyabb autókra külön is vigyázó) vázszerkezet gondoskodik; ez 27 százalékban nagy szilárdságú acélból készült. A hajtáslánc-kínálatból egyelőre hiányzik a Japánban forgalmazott hibrid; helyette 130 lóerős, 1,5-literes i-VTEC benzinmotor, valamint egy 120 lovas 1.6 i-DTEC dízel áll az ügyfelek rendelkezésére; előbbi CVT váltóval is társítható, bizonyos kiviteleken akár kormányon elhelyezett váltófülekkel.
A Honda külön odafigyelt a zajcsillapításra, a kerékdobokból a padlószőnyegig komoly szigetelést építettek be.
A HR-V nyártól kapható Európában, az árak még nem ismertek.

Kommentek

  • somebody

    A HR-V soha nem volt és több mint valószínű. hogy sohasem lesz ikon. Egy Citroen DS, Fiat 500 vagy egy T1 Transporter ikon, a HR-V csak egy csúfos bukás, amit az is bizonyít, hogy egy évtizedig utódja sem volt a típusnak. Rendben van, hogy most éppen a magyar autós “újságírás” mainstremje a japán autók felsőbbrendűségének szajkózása, de maradjunk azért a realitások talaján…

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.