Ebben a Budiiban bárki jól érezné magát

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.17. 12.45

Okostelefon mellé okosautó is jár, és ha az a BMW i3 alapjaira épül, akkor egy szavunk nem lehet. Még a nevét is megbocsájtjuk.

Először is próbáljuk meg túltenni magunkat a BMW i3 alapjain nyugvó elektromos autó nevén. A svájci Frank M. Rinderknecht műhelyében készült a Rinspeed Budii tanulmány, ami durván három hét múlva mutatkozik be élőben is a közönségnek Genfben.
A Rinspeed lánglelkű alapítójának aligha fog fájni, hogy a magyarok dőlnek a röhögéstől, miközben előremutató technológiákkal telezsúfolt autójáról értekeznek. Nincs ezzel gond, a névadásnál nem lehet minden létező nyelvre figyelemmel lenni.
Az elektromos autó a tulajdonos legjobb barátja (angolul buddy, szóval innen a név!) szeretne lenni, a tökéletes robotpilóta, aki figyelembe veszi főnöke szokásait, meg persze a környezetéből nyert  információkat. Az elképzelés szerint a Budii csak városban volna önjáró, hosszabb utakon emberi pilóta terelgetné. Ez lehet bármelyik elöl ülő utas, hiszen a kormányt egy robotkarra rögzítették: amikor senki nem vezet, középre húzza be a volánt az autó, így jobban el lehet férni.
A beépített légrugózással gombnyomásra akár 100 milliméterrel is meg lehet emelni az autót, hogy könnyebb terepen is elboldoguljon a leendő tulaj. Szintén ezzel a rendszerrel van kapcsolatban a tetőre szerelt kamera, amely 70 centi magasról képes figyelni az autó előtti útfelületet, és a kerekek rugózásának állításával simítja ki az úthibákat.
Bátran lehet nevezni okosautónak is Budii-t, hiszen az utastér tele van szórva olyan kütyükkel, amik képesek bármilyen mobillal kommunikálni, így az élmény valóban futurisztikus, hiszen akár egy okosórárol is irányíthatjuk az autó főbb funkcióit. Hajtáslánc tekintetében maradt az, amit az i3-ból örökölt.
“Az autonóm közlekedésre nem egyik napról a másikra, hanem lépésenként fogunk átállni, így hagyni kell néhány évet a gépek és az emberek számára, hogy hozzászokjanak a mobilitás új formájához” – nyilatkozta még decemberben Rinderknecht.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.