Először is próbáljuk meg túltenni magunkat a BMW i3 alapjain nyugvó elektromos autó nevén. A svájci Frank M. Rinderknecht műhelyében készült a Rinspeed Budii tanulmány, ami durván három hét múlva mutatkozik be élőben is a közönségnek Genfben.
A Rinspeed lánglelkű alapítójának aligha fog fájni, hogy a magyarok dőlnek a röhögéstől, miközben előremutató technológiákkal telezsúfolt autójáról értekeznek. Nincs ezzel gond, a névadásnál nem lehet minden létező nyelvre figyelemmel lenni.
Az elektromos autó a tulajdonos legjobb barátja (angolul buddy, szóval innen a név!) szeretne lenni, a tökéletes robotpilóta, aki figyelembe veszi főnöke szokásait, meg persze a környezetéből nyert  információkat. Az elképzelés szerint a Budii csak városban volna önjáró, hosszabb utakon emberi pilóta terelgetné. Ez lehet bármelyik elöl ülő utas, hiszen a kormányt egy robotkarra rögzítették: amikor senki nem vezet, középre húzza be a volánt az autó, így jobban el lehet férni.
A beépített légrugózással gombnyomásra akár 100 milliméterrel is meg lehet emelni az autót, hogy könnyebb terepen is elboldoguljon a leendő tulaj. Szintén ezzel a rendszerrel van kapcsolatban a tetőre szerelt kamera, amely 70 centi magasról képes figyelni az autó előtti útfelületet, és a kerekek rugózásának állításával simítja ki az úthibákat.
Bátran lehet nevezni okosautónak is Budii-t, hiszen az utastér tele van szórva olyan kütyükkel, amik képesek bármilyen mobillal kommunikálni, így az élmény valóban futurisztikus, hiszen akár egy okosórárol is irányíthatjuk az autó főbb funkcióit. Hajtáslánc tekintetében maradt az, amit az i3-ból örökölt.
“Az autonóm közlekedésre nem egyik napról a másikra, hanem lépésenként fogunk átállni, így hagyni kell néhány évet a gépek és az emberek számára, hogy hozzászokjanak a mobilitás új formájához” – nyilatkozta még decemberben Rinderknecht.