Továbbfejlődik a vízhajtású sportszedán

800 km egy feltöltéssel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.11. 14.00

Először tavaly borzolta a kedélyeket a nanoflowcell hihetetlen képességekkel bíró Quant E villanyautója. Most itt az első upgrade.

Hatalmas tartályokban tárolt, összesen fél köbméternyi, friss elektrolit, amely az elektródákon átfolyva a hagyományos akkumulátoroknál  nagyságrendekkel nagyobb hatótávolságot biztosít az elektromos közlekedéshez: ez a briliáns ötlet keltette életre a nanoFlowcell nevű lichtensteini vállalat első és eddigi egyetlen autóját (pontosabban technológiai előtanulmányát), a Quant E típust.
Most viszont itt a Quant F, amely a fejlesztők szerint már szinte teljes egészében megegyezik a leendő sorozatgyártásra alkalmas, homologizált verzióval.
Új a szénszálas önhordó váz, a keskenyebb A-oszlopok jobb térérzetet és elegánsabb vonalvezetést eredményeztek. A fényszórók rajzolata is változott.
Alapvetőek a hajtásláncot érintő módosítások: vadonatúj, kétfokozatú automata erőátvitelt építettek be, amellyel 300 km/óra feletti végsebességre képes az autót – természetesen tisztán elektromos üzemben.
A kerekeknél elhelyezett négy villanymotor összteljesítménye is megnőtt: az átmeneti csúcs 1090 lóerő, míg a legnagyobb feszültség a korábbi 600-ról 735 voltra nőtt, a maximális áramerősség 2000 amper.  Igény szerint részterhelésen az első tengely leköt a hajtásból, ami gazdaságosabb üzemet eredményez.
A négyszemélyes, 525 centiméteres szedán egyetlen feltöltéssel (ami jelen esetben friss elektrolitot jelent) 800 kilométert képes megtenni. A két tartályban 250-250 liternyi, pozitív, illetve negatív töltésű elektrolit található; ezek nem mérgezőek, nem is gyúlékonyak, így a jelentős tömegtől eltekintve ideális megoldást nyújthatnak a közlekedésre.
A Quant F további újdonságként aktív hátsó légterelőt kapott, amely 80 km/óra felett csökkenti a hátsó tengelyre ható felhajtóerőt.
A modell hivatalos világpremierjére márciusban kerül sor.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.