Önjáró budi az őrült tervezőtől

Autonóm technológiák

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.08. 16.45

Márciusban jön a Rinspeed Budii, az extravagáns svájci alkotóműhely legújabb alkotása, amely az autonóm közlekedés lehetőségeit méri fel.

A névadásnál nem lehet minden létező nyelvre figyelemmel lenni. Frank Rinderknecht úrnak, a Rinspeed lánglelkű alapítójának aligha fog fájni, hogy a magyarok dőlnek a röhögéstől, miközben előre mutató technológiákkal telezsúfolt autójáról értekeznek.
“El kell fogadnunk, hogy a legjobb technológiák sem lehetnek tökéletesek, ám véleményem szerint a jövőben az autók, akárcsak jelenlegi vezetőik, napról napra tanulni fognak, így egyre tökéletesebb fogják tudni megoldani az egyéni közlekedéssel járó kihívásokat.”
És hogy milyenek lehetnek ezek a tanuló autók? Például mint a Budii (muhaha), amelyet jövő márciusban mutat be teljes életnagyságban a svájci látnok. Az elektromos autó a tulajdonos legjobb barátja (angolul buddy, szóval innen a név!) szeretne lenni, a tökéletes robotpilóta, aki figyelembe veszi főnöke szokásait, meg persze a környezetéből nyert  információkat.
 
Az elképzelés szerint a Budii csak városban volna önjáró, hosszabb utakon emberi pilóta terelgetné. Ez lehet bármelyik elöl ülő utas, hiszen a kormányt egy robotkarra rögzítették: amikor senki nem vezet, középre behúzza a volánt, így jobban el lehet férni.
 
“Az autonóm közlekedésre nem egyik napról a másikra, hanem lépésenként fogunk átállni, így hagyni kell néhány évet a gépek és az emberek számára, hogy hozzászokjanak a mobilitás új formájához” – folytatja gondolatait Rinderknecht úr
A Rinspeed nem először foglalkozik a robotautó kérdésével; tavaly az XchangE nevű tanulmányuk dolgozta fel az utastéri, ergonómiai kihívásokat.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.