Japán gép, ami BMW M3-ast reggelizik

Infiniti Q50 Eau Rouge

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.12. 13.00

Eredetileg csak gondolatébresztő tanulmányautónak szánták, de most úgy tűnik, legalább egy példányban megépíti félelmetes sportszedánját az Infiniti

578 lóerős, hathengeres sportmotor, hétfokozatú sportváltó, összkerékhajtás, és fényűzés minden mennyiségben: az Infiniti Q50 Eau Rouge a genfi autókiállítás egyik érdekes színfoltja volt. 

Noha vonalvezetése felismerhetően idézte a japán luxusmárka belépő szedánját, a tanulmány voltaképpen csak első ajtajaiban, valamint a tetőkeret ívében egyezett meg a sorozatgyártású modellel. Karosszériáját szénszálas idomokkal toldották meg, a kerékíveknél 2-2 centiméterrel növelve az autó szélességét; a 21 colos kerekekkel szerelt futóművet erősen leültették; a faron méretes légterelőt helyeztek el. A szériamodell króm alkatrészeit sötét fényű fémdekorral váltották ki, az ívelt motorházfedélen hatalmas kopoltyúk harapják a menetszelet; a tanulmány több pontján Forma-1-es ihletésű aerodinamikai, illetve stíluselemek köszöntek vissza. 
Az utastérben piros szénszálbetétes ajtókárpitok és középkonzol, sötét krómfelületek, valamint váltófülekkel felvértezett, kiváló fogású sportkormány kapott helyet.
Ma még nem egyértelmű, hogy hány példányban készülhet el az egyedi tanulmány sorozatgyártásra. A márka elnöke annyit közölt csupán, hogy a Q50 Eau Rouge immár “hivatalos projekt”, valamint hogy legalább egy menetképes prototípust biztosan építenek belőle, amelyen keresztül felmérhetik az egész ötlet megvalósíthatóságát. 
Ebbe a prototípusba vélhetően nem a GT-R, hanem egyenesen a GT-R Nismo motorját ültetik majd bele: ez a GT3 versenyautóról származó turbófeltöltők, a hengerenként vezérelt gyújtás és a nagykapacitású üzemanyag-szivattyú alkalmazásával kerek 600 lóerőre képes, a forgatónyomaték 628-ról 652 Nm-re ugrott.

Az alábbi videón látni nem sokat lehet, hallani viszont annál inkább: így szól majd a Q50 Eau Rouge, amikor megépítik.
Kérnéd? Oszd meg a barátaiddal, hogy ők is hallhassák.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.