Az európai formatervezési intézet (Istituto Europeo di Design) és a Hyundai európai formatervezési központja különleges gyakornoki programot szervezett a torinói iskola mesterképzős diákjainak: konkrét, részletes megbízást adtak a hallgatóknak, mégpedig úgy, hogy saját maguk is érdekeltek legyenek a dolog végkimenetelében, hiszen olyan autót kellett tervezniük, amelyet maguk is gondolkodás nélkül megvásárolnának. 

Rajzon él csupán a beltér. A vezető és utasa határozottan elkülönülve foglal helyet, utóbbi előtt 3D-s kivetítő helyettesíti a multimédiás monitort.

A PassCorto tizenhat diák ötleteiből – azon belül is elsősorban a két legjobbnak ítélt pályamunkából – született meg; ahhoz képest, hogy fércmű, nagyon összeszedettnek tűnik – talán azért, mert a projektet Luca Borgorgno, a Pinifarina vezető formatervezője fogta össze. 
Az autó neve olaszul annyit tesz, rövid tengelytáv, és valóban: a 4,1 méteres autó tengelyei 2,45 méterre vannak egymástól – nagyságrendileg akkora autóról van tehát szó, mint az Alfa Romeo 4C. Motorja természetesen a kétszemélyes utastér mögött van, az 1600 cm3-es biturbó motor 270 lóerőt ad le – szigorúan elméletben, persze.

Visszapillantó tükör helyett a tetőn elhelyezett kamera tekint hátra. A motort nem tették közszemlére.