Félig motor, félig autó, teljesen őrült

Lazareth Wazuma GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 10.00

Dizájnjában a Batmobil ad randevút egy SLS AMG-be oltott Lamborghininek – és ez még csak a kezdet! Aki azt gondolta volna, kihalt a francia extravagancia, most nagyot nézhet.

Mi az: négy kereke van, de három nyomon fut, könnyebb, mint egy Fiat Panda, de erősebb, mint a Porsche 911, és a legkisebb tévesztésre derékban kettétépi vezetőjét? 

A válasz a Lazareth Wazuma GT, amit a globális autóipar egyik kevéssé beszámítható csapata állított össze. A francia Lazareth egyik első, említésre méltó munkája a superbike-blokkos Quadrazuma volt, de azóta építettek már V8-as Twingót, V12-es quadot, és általában bármit, aminek nincs értelme. 
Legújabb munkájuk, a Wazuma GT sem mentes az előzményektől: két éve már bemutattak egy Wazumát, igaz, annak motorkerékpár-felépítménye volt, no meg egy nyolchengeres Ferrari-blokkja (a sorozatgyártású modellben azóta a Yamaha R1 182 lóerős négyhengerese dolgozik. 
A mostani Wazuma futóműve nem változott, az erőforrás azonban új: a háromliteres maranellói V8-as helyett egy négyliteres, kompresszoros egység érkezett Whitleyből, a Jaguar otthonából. A paraméterek fényében csalódás, hogy a motor mindössze 375 lóerőt és 525 Nm-t tud, de ha figyelembe vesszük, hogy ennek alig 970 kilót kell mozgatnia, rögtön jobban hangzik a történet. 
Az autó elméletileg sisak nélkül vezethető, ami egyfelől örvendetes, másfelől a várható menetteljesítmények (és a jelképes szélvédelem) fényében kicsit kockázatosnak tűnik, mint ahogy a borulásra kevéssé hajlamos futómű-elrendezés ellenére is örömmel látnánk valami bukókeretféleséget a járművön.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.