Az 1600 lóerős Panda

Mansory Carbonado GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 14.00

Több mint megkétszerezte az Aventador motorteljesítményét a Mansory tuningműhely, de ez nem volt elég: a karosszériát szénszálas kompozitból modellezték újra.

Bámulatosan látványos kettő az egyben munkát végzett a német Mansory. Nem tudjuk, melyik ötlet jött hamarabb, de az biztos, hogy bármelyik önmagában is megállta volna a helyét. 

Ami a motortuningot illeti, teljesen átdolgozták a Lamborghini Aventador 6,5 literes erőforrását. Kukába kerültek a hajtókarok, a főtengely, a hengerfej és a dugattyúk – ezeket egytől egyik versenyalkatrészekkel pótolták. Lecserélték a komplett kipufogórendszert, és ha már itt tartottak, két turbót is rábiggyesztettek a V12-es motorra. 

Ha a kézzel varrott bőr beltérben elhelyezkedik a sofőr, egy laza mozdulattal megpöccinti a tetőkárpitra költöztetett, piros motorindító kapcsolót – és elszabadul a pokol. A gyári 700 helyett 1600 ló ugrándozik az utastér mögött, a motor forgatónyomatéka 1200 Nm – elektronikusan limitálva, természetesen. 

Elöl 20, hátul 21 colos kerekein 2,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a Carbonado GT, végsebessége 370 km/óra. 

És hogy miért Carbonado az autó? Nem nehéz rájönni: mert karosszériája szénszálas panelekből készült. Nem csak néhány: az összes. És ha már lecserélték az elemeket, át is méretezték őket: elöl 40, hátul 50 mm-rel szélesebb az autó. Egyes paneleket fehérre fényeztek, másokat meghagytak természetes feketeségükben; így született meg az egyedi Lambo sajátos, korántsem bántó esztétikuma.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.