Nem tud veszíteni

Porsche 911 RSR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 16.00

Tavaly Le Mans-ban debütált kategóriagyőzelemmel, az idei évadban Daytonában ismételte meg ezt a bravúrt. Mi változott 2014-re a Porsche 911 RSR versenyautón?

A 911 GT3 RSR utódaként tavaly lépett színre a Porsche 24 órás GT-kihívója, a 991-es szérián alapuló 911 RSR. Első versenyén, Le Mans-ban rögtön első és második helyen végzett a GT géposztályban, majd az idei évadnyitón, Daytonában ismét kategóriaelsőként ünnepelhetett. 

Noha ránézésre tagadhatatlan a rokonság, az RSR-nek nem csak a szériamodellhez, de a tavalyi versenyautóhoz sincs sok közw. 
Vadonatúj futóművet és sebességváltót kapott, számottevően mélyebbre költöztették a tömegközéppontját. Az ehhez szükséges tömegcsökkentésben főszerephez jutottak a szénszálas műanyagok: az első és hátsó lökhárító, a gépház- és a csomagtartó fedele, az ajtók, a fenékborítás, a kerékívek, a hátsó kerékdob, a műszerfal és a középkonzol mind a könnyű, de ellenálló és nagyon drága anyagból készült. 
Hogy mégis legyen valami kapcsolódási pont a tavalyi modellhez, annak 470 lóerős, négyliteres boxermotorja változtatások nélkül, csupán némi optimalizációt követően került át az új modellbe. 
Az ördög persze ezúttal is a részletekben lakozik. Az idei évre átdolgozták a 911 RSR hűtőrendszerét, a gyorsabb javíthatóság kedvéért pedig gyorsrögzítőkkel illesztettek a helyére néhány gyakran cserélendő karosszériaelemet. A statikus kanyarfényeket egészen alacsonyan építették be, a műszerfali feliratok foszforeszkálnak, a kormánykerék pedig vadonatúj darab – és ami fontosabb, a kormánymű precízebb, közvetlenebb érzést ad a pályán. 
Az átdolgozott aerodinamika különösen a kanyarstabilitást növelte, a szabályok szerint lecserélt üzemanyagtartály pedig gyorsabb feltöltést és mélyebb tömegközéppontot eredményezett.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.