Nem tud veszíteni

Porsche 911 RSR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 16.00

Tavaly Le Mans-ban debütált kategóriagyőzelemmel, az idei évadban Daytonában ismételte meg ezt a bravúrt. Mi változott 2014-re a Porsche 911 RSR versenyautón?

A 911 GT3 RSR utódaként tavaly lépett színre a Porsche 24 órás GT-kihívója, a 991-es szérián alapuló 911 RSR. Első versenyén, Le Mans-ban rögtön első és második helyen végzett a GT géposztályban, majd az idei évadnyitón, Daytonában ismét kategóriaelsőként ünnepelhetett. 

Noha ránézésre tagadhatatlan a rokonság, az RSR-nek nem csak a szériamodellhez, de a tavalyi versenyautóhoz sincs sok közw. 
Vadonatúj futóművet és sebességváltót kapott, számottevően mélyebbre költöztették a tömegközéppontját. Az ehhez szükséges tömegcsökkentésben főszerephez jutottak a szénszálas műanyagok: az első és hátsó lökhárító, a gépház- és a csomagtartó fedele, az ajtók, a fenékborítás, a kerékívek, a hátsó kerékdob, a műszerfal és a középkonzol mind a könnyű, de ellenálló és nagyon drága anyagból készült. 
Hogy mégis legyen valami kapcsolódási pont a tavalyi modellhez, annak 470 lóerős, négyliteres boxermotorja változtatások nélkül, csupán némi optimalizációt követően került át az új modellbe. 
Az ördög persze ezúttal is a részletekben lakozik. Az idei évre átdolgozták a 911 RSR hűtőrendszerét, a gyorsabb javíthatóság kedvéért pedig gyorsrögzítőkkel illesztettek a helyére néhány gyakran cserélendő karosszériaelemet. A statikus kanyarfényeket egészen alacsonyan építették be, a műszerfali feliratok foszforeszkálnak, a kormánykerék pedig vadonatúj darab – és ami fontosabb, a kormánymű precízebb, közvetlenebb érzést ad a pályán. 
Az átdolgozott aerodinamika különösen a kanyarstabilitást növelte, a szabályok szerint lecserélt üzemanyagtartály pedig gyorsabb feltöltést és mélyebb tömegközéppontot eredményezett.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.