Az Audi TT gonosz ikertestvére

Audi TT quattro sport concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 11.00

420 lóerős turbómotorral, extrém optikával lép színre a leendő TT RS valószínűsíthető előfutára. Nem rejtegeti képességeit.

A Gumpert Explosion kapcsán ámuldoztunk a kétliteres, 420 lóerős motoron, és most lám, itt egy másik (vagy ugyanaz?), mégpedig Gumpert úr egykori munkaadójától. 

A TT quattro sport concept a frissen bemutatkozott, új generációs TT alapjaira épül; noha az eltérések már a felszínen is jelentősek. A kupé eleve nem szerény megjelenését szénszálas légterelő elemekkel, 30 mm-rel kíjebb hozott kerékívekkel, az utóbbit kitöltő, központi anyával és fél-slick abroncsokkal szerelt, 20 colos kerekekkel, tekintélyes hátsó szárnnyal, valamint gigantikus diffúzorral tették pofátlanul látványossá. A törtfehér fényezés visszafogottsága csak fenyegetőbbé teszi az autót. 
A beltérben természetesen szó sincs utcai kivitelről: A csomagtartóban sisaktartó lapul, a burkolatokat kidobták, a versenyülésekbe négypontos öv szorítja a pilótát és egy szem utasát. A menetdinamikai kezelőszervek mind a kormányra költöztek, egyedül a digitális műszerfal maradt meg eredeti valójában. 
Mindez nem puszta erőfitogtatás: a TT quattro sport concept valóban brutális jószág. Kétliteres turbómotorját közvetlen és szívótorok-befecskendezés, változó szelepvezérlés és szelepemelés, valamint egy sor hardveres módosítás (nagy szakítószilárdságú acélból kovácsolt főtengely, belső hűtésű alumínium dugattyúk, átdolgozott hengerfej, és új fejlesztésű, akár 1,8 nbar töltőnyomású turbófeltöltő) teszi félelmetes szörnyeteggé. 
A 420 lóerős motor maximális forgatónyomatéka 450 Nm, amivel az alig több mint 1,3 tonnás jármű 3,7 mp alatt gyorsul százra, hogy aztán ívmenetben szelektív nyomatékszabályozás segítse íven maradni.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.